RVC bij een CCC

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
eMeM63

RVC bij een CCC

Bericht door eMeM63 » 24 dec 2016, 10:15

Beste,
Heb al heel wat gezocht maar niet gevonden: Kan ik bij mijn CCC een reverse camera aansluiten die meteen aangaat bij het inschakelen van de achteruit? Zodat dit ook gebeurt als de CCC niet op tv staat, b.v. als ik een cd luister?
Is dit alleen een kwestie van coderen als ik de camera heb?
Grt MM

eMeM63

Re: RVC bij een CCC

Bericht door eMeM63 » 27 dec 2016, 14:07

Niemand een e61 met achteruitrijcamera? Pre-LCI.

TimTWR

Bericht door TimTWR » 20 mar 2017, 10:10

Ik ben hier ook al een tijdje naar aan het kijken. Ik kan nog niet goed inschatten wat er allemaal voor nodig is.

Ik heb een TV Tuner, en lees wel op veel plekken dat dat een vereiste is om achteraf een Rear View Camera in te bouwen.

Ik heb tot nu toe het één en ander gevonden, maar veel is het niet. De meeste mensen in de USA bouwen een RVC in van ModMyNav.com.
Deze camera
Met deze module, waarvan ik met mn TV Tuner dus twijfel of ik dat nodig zou hebben
En zo inbouwen

Die hendel van de klep waar de camera in zou moeten komen zou voor mijn Touring met een hydraulische klep ook niet werken denk ik.

Vond nog een aanbieder van een vergelijkbare camera. Ook die spullen zijn vrij prijzig.

Al met al denk ik dat je zo €500 kwijt bent, en een weekend prutsen en interieurpanelen demonteren.
Nu: E61 LCi 525xi High Executive M-pakket
Ex: Toyota Corolla E12 T-Sport
Ex: Toyota Corolla E11 G6
Ex: Xantia Type 2 V6 Activa G3
Ex: VW Golf Mk2 '88 1.6 aut
Ex: Xantia Type 1 1.8i 8V
Ex: Mazda 323 BG 1.6i 16V TWR

tom_il

Bericht door tom_il » 21 mar 2017, 11:05

Zo een camera is hot tegenwoordig.
Maar ik zie de meerwaarden er niet dadelijk van in. Als ik achteruit rij dan kijk ik in mijn spiegels. Wat er zich achter mijn auto bevind hoor ik via de geluidssignalen met aanduiding op het scherm welke sensor registreert. Camera voegt niet veel toe in mijn ogen.
525d E61 2007 pre-LCI

ehombie

Bericht door ehombie » 22 mar 2017, 07:30

Als je een mening vraagt aan mij.... :whistle:

Als jij het 500 euro waard vindt moet je het doen. Mijn inziens zijn de parkeersenors best goed in hun weergave. Dus overbodig die camera. En wat jij zegt een weekend prutsen en uitvogelen hoe en wat...kost ook tijd tenzij je het leuk vind om te hobby (zoals ik)

Ik zou die 500 euro in je zakje houden en evt gebruiken voor een cic retrofit.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht

Ralph

Bericht door Ralph » 23 mar 2017, 16:23

:amen: CIC retrofit .... een van de mooiste upgrades.
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!

ehombie

Bericht door ehombie » 24 mar 2017, 07:23

Volgens mij zijn er nu ook zelfs nbt retrofits voor de e series..wel een stuk duurder 2750 eurie.
Ik krijg pas echt goedkeuring voor vervanging van de baas (mijn vrouw) als de ccc defect is.
Te langzaam trapt ze niet in hahahah :hug:
Moet wel even tZt de compatibiliteit navragen met de HUD. Maar wordt misschien gewoon een cic.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Audio, navigatie en iDrive”