Problemen met inhouden bmw e61
Problemen met inhouden bmw e61
Hallo heren,
Ik ben sukru uit ulft vader van 2 kinderen en in het bezit van een prachtige e61 523i uit het bouwjaar eind 2005 met nog maar 147700 op de teller. Ik weet niet of ik het hier op de juiste manier doe maar heb geen enkel idee hoe het op dit forum werkt hier alvast mijn excusses voor. Heren heb momenteel het volgende 2 problemen.
1: als ik onder de 2000 toeren rij en ik trap hem onderin dan houd hij in en daarna pakt hij het gelijk weer op boven de 2000 toeren geen enkel probleem.
2: volgende probleem is dat mijn ketting soms bij de koude atart rammelt echter 1 seconde nu wil ik mijn kettingspanner vervangen maar moet ik daarvoor het ketting op spanning houden of is het alleen de spanner eruit en de nieuwe erin. Hoop dat ik er een snelle antwoordt op krijg zodat ik eindelijk van deze problemen af kan komen. Zal zo snel mogelijk de fotos van mijn bolide erop zetten alvast allemaal bedankt.
Ik ben sukru uit ulft vader van 2 kinderen en in het bezit van een prachtige e61 523i uit het bouwjaar eind 2005 met nog maar 147700 op de teller. Ik weet niet of ik het hier op de juiste manier doe maar heb geen enkel idee hoe het op dit forum werkt hier alvast mijn excusses voor. Heren heb momenteel het volgende 2 problemen.
1: als ik onder de 2000 toeren rij en ik trap hem onderin dan houd hij in en daarna pakt hij het gelijk weer op boven de 2000 toeren geen enkel probleem.
2: volgende probleem is dat mijn ketting soms bij de koude atart rammelt echter 1 seconde nu wil ik mijn kettingspanner vervangen maar moet ik daarvoor het ketting op spanning houden of is het alleen de spanner eruit en de nieuwe erin. Hoop dat ik er een snelle antwoordt op krijg zodat ik eindelijk van deze problemen af kan komen. Zal zo snel mogelijk de fotos van mijn bolide erop zetten alvast allemaal bedankt.
Re: Problemen met inhouden bmw e61
Niemand die mij kan helpen hierbij ik ben er wel achter gekomen dat het bij koude motor bijna niet inhoud heb via de geheime menu gekeken of mijn tempratuur sensor werkt die doet het gewoon radiator springt ook aan dus dat is niet de kwaad doener
Re: Problemen met inhouden bmw e61
Hoi,
Ik heb geen idee waar dat aan zou kunnen liggen. Ik zie hier ook geen reacties binnenkomen.
Wellicht is het een lastig probleem wat niet vaak voorkomt en of lastig te achterhalen waardoor dit probleem komt.
Ik zou een paar dagen wachten en dan naar een garage.
(laten) Uitlezen is mijn eerste gedachte. Hier zijn ook apps voor die je zelf zou kunnen proberen. Bijvoorbeeld carly.
Wellicht is er een forumlid die in de buurt woont die dit voor je zou kunnen doen.
Succes. En laat het eventjes weten als je meer weet. Ben nu wel benieuwd. Dit zou ons allen kunnen overkomen.
Ik heb geen idee waar dat aan zou kunnen liggen. Ik zie hier ook geen reacties binnenkomen.
Wellicht is het een lastig probleem wat niet vaak voorkomt en of lastig te achterhalen waardoor dit probleem komt.
Ik zou een paar dagen wachten en dan naar een garage.
(laten) Uitlezen is mijn eerste gedachte. Hier zijn ook apps voor die je zelf zou kunnen proberen. Bijvoorbeeld carly.
Wellicht is er een forumlid die in de buurt woont die dit voor je zou kunnen doen.
Succes. En laat het eventjes weten als je meer weet. Ben nu wel benieuwd. Dit zou ons allen kunnen overkomen.
handbak 2005 e60 525d, kopellingsventiel-delete, chassis versterkende trekstang, straight flow einddemper, dpf off, egr off, turbo van 530d, VVT tune: 253PK 572NM
Re: Problemen met inhouden bmw e61
Het zou veel helpen als je even vermeld welk type motor erin hangt
(de guru's weten dat gelijk, ik niet want gelukkig ben ik geen guru. Wel God, maar da's op een ander forum he?!
(de guru's weten dat gelijk, ik niet want gelukkig ben ik geen guru. Wel God, maar da's op een ander forum he?!
If you always do what you always did, you always get what you always got!
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
Re: Problemen met inhouden bmw e61
Het gaat vemoedelijk om deze motor:
523i N52B25UL 2497 cm³ 130 kW (177 PS) bei 5800 min−1 230 Nm bei 3500–5000 min−1
https://de.wikipedia.org/wiki/BMW_E60
523i N52B25UL 2497 cm³ 130 kW (177 PS) bei 5800 min−1 230 Nm bei 3500–5000 min−1
https://de.wikipedia.org/wiki/BMW_E60
handbak 2005 e60 525d, kopellingsventiel-delete, chassis versterkende trekstang, straight flow einddemper, dpf off, egr off, turbo van 530d, VVT tune: 253PK 572NM
-
- Berichten: 396
- Lid geworden op: 21 apr 2015, 20:08
- Locatie: Broek op Langedijk
Re: Problemen met inhouden bmw e61
Die kettingspanner zou je er zo uit moeten kunnen draaien, zonder de ketting op spanning te houden. Daar staan ook verschillende filmpjes over op youtube. Echter, als je een nieuwe spanner koopt bij de dealer dan zetten ze hem er voor (in mijn geval) 17,- extra voor je in en heb je er nog garantie op ook.
De problemen die je omschrijft zouden te wijten kunnen zijn aan een trager werkende vanos. Als deze vuil worden of druk verliezen dan werken ze minder goed, een ander probleem zou een opgerekte ketting kunnen zijn, die kun je met de juiste apparatuur controleren maar is wel een nauwkeurig klusje.
sowieso is uitlezen de handigste eerste stap, kijk eens of je ergens afwijkende waarden ziet.
Wat zou je kunnen proberen zonder al te veel kosten te maken:
- kettingspanner (laten) vervangen, incl onderdeel en montage ongeveer 50,- (ongeveer omdat ik de bon even niet meer kan vinden)
- Vanos stuurkleppen o ringen vervangen. Deze harden uit waardoor ze gaan lekken met als gevolg drukverlies en een slecht werkende vanos. (https://www.vanosrepair.nl/kleine-o-rin ... 46379.html)
kosten is tientjes-werk. (zoek wel even de goede voor jouw motor, mijn linkje is een voorbeeld)
- olie reiniger, sowieso is dat eigenlijk een aanrader om altijd te doen bij een beurt, moderne motoren met hun EGR en kleine marges zijn gevoelig voor vervuiling. Kleine oliekanaaltjes waar veel druk op staat slibben dicht en beïnvloeden de werking van componenten. Er zijn verschillende goede reinigers op de markt, BG, Forté enzovoort. Wynns is er ook voor de particuliere markt maar werkt niet zo krachtig als eerder genoemde merken. Wel goed de instructies lezen! ook deze kosten zijn niet hoog en horen eigenlijk bij normaal onderhoud.
- reinigen inlaattraject, de gasklep, MAF (mass airflow) sensor en alles in je inlaat raakt vervuild en heeft invloed op het ademen van de motor, gevolg kan zijn dat de motor gaat inhouden. wees hier wel ontzettend voorzichtig mee! als je dit nooit eerder hebt gedaan laat het dan doen, je kunt er -als je het verkeerd doet- een hoop mee stuk maken!!!!!!!
Vooral het reinigen is eigenlijk gewoon onderhoud. het vervangen van de o ringen en spanner is preventief maar wat kosten betreft een poging waard. Als het probleem zich hierna nog blijft voordoen dan wordt het zaak verder te gaan testen op "grotere" oorzaken zoals een opgerekte ketting, storing in de vanos of storingen in het brandstofsysteem.
De problemen die je omschrijft zouden te wijten kunnen zijn aan een trager werkende vanos. Als deze vuil worden of druk verliezen dan werken ze minder goed, een ander probleem zou een opgerekte ketting kunnen zijn, die kun je met de juiste apparatuur controleren maar is wel een nauwkeurig klusje.
sowieso is uitlezen de handigste eerste stap, kijk eens of je ergens afwijkende waarden ziet.
Wat zou je kunnen proberen zonder al te veel kosten te maken:
- kettingspanner (laten) vervangen, incl onderdeel en montage ongeveer 50,- (ongeveer omdat ik de bon even niet meer kan vinden)
- Vanos stuurkleppen o ringen vervangen. Deze harden uit waardoor ze gaan lekken met als gevolg drukverlies en een slecht werkende vanos. (https://www.vanosrepair.nl/kleine-o-rin ... 46379.html)
kosten is tientjes-werk. (zoek wel even de goede voor jouw motor, mijn linkje is een voorbeeld)
- olie reiniger, sowieso is dat eigenlijk een aanrader om altijd te doen bij een beurt, moderne motoren met hun EGR en kleine marges zijn gevoelig voor vervuiling. Kleine oliekanaaltjes waar veel druk op staat slibben dicht en beïnvloeden de werking van componenten. Er zijn verschillende goede reinigers op de markt, BG, Forté enzovoort. Wynns is er ook voor de particuliere markt maar werkt niet zo krachtig als eerder genoemde merken. Wel goed de instructies lezen! ook deze kosten zijn niet hoog en horen eigenlijk bij normaal onderhoud.
- reinigen inlaattraject, de gasklep, MAF (mass airflow) sensor en alles in je inlaat raakt vervuild en heeft invloed op het ademen van de motor, gevolg kan zijn dat de motor gaat inhouden. wees hier wel ontzettend voorzichtig mee! als je dit nooit eerder hebt gedaan laat het dan doen, je kunt er -als je het verkeerd doet- een hoop mee stuk maken!!!!!!!
Vooral het reinigen is eigenlijk gewoon onderhoud. het vervangen van de o ringen en spanner is preventief maar wat kosten betreft een poging waard. Als het probleem zich hierna nog blijft voordoen dan wordt het zaak verder te gaan testen op "grotere" oorzaken zoals een opgerekte ketting, storing in de vanos of storingen in het brandstofsysteem.
onderstuur is als je de muur met de voorkant raakt,
overstuur is als je de muur met de achterkant raakt
paardenkracht is hoe hard je de muur raakt
en koppel is hoe ver je de muur meesleept.
overstuur is als je de muur met de achterkant raakt
paardenkracht is hoe hard je de muur raakt
en koppel is hoe ver je de muur meesleept.
Re: Problemen met inhouden bmw e61
Heren heel erg bedankt heb hem nogmaals laten uitlezen nu krijg ik de volgende foutmeldingen 2a98 en 2dec wn 2ebc heb gegoogeld en 2a98 is waarschijnlijk de vanos ventielen maar zou het toch de vanos keringen kunnen zijn of niet het gaat trouwens om de n52b25 motorblok en allemaal bedankt voor de reacties.
Re: Problemen met inhouden bmw e61
Laat eens uitlezen op BMW apparatuur, zo een algemene uitlezer is niet accuraat genoeg, sommige fouten zijn zelfs niet zichtbaar en andere worden foutief weergeven.
Naast foutuitlezen kan je dan deze ook testen uitvoeren.
Is de kost niet, misschien doet iemand hier het wel gratis, zoniet blijf je zoeken.
Naast foutuitlezen kan je dan deze ook testen uitvoeren.
Is de kost niet, misschien doet iemand hier het wel gratis, zoniet blijf je zoeken.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Problemen met inhouden bmw e61
Dank jullie heren voor de reacties hij gaat dinsdag naar peocar hopelijk wordt het gemaakt
Re: Problemen met inhouden bmw e61
Nou heren een updat,
Laatst bij procar geweest en had zevan te viren gebeld dat het om een n52b25 motorblok ging kwam daar aan en ze hadden mij verkeerd begrepen deze konden ze dus niet renoveren hij heeft de vanos ventielen gereinigd maar helaas zonder resultaat dus weer 130 euro armer. Nu paar dagen geleden ging mijn storings lampje branden foutmelding was 2a82 en 2a98 na veel zoeken toch maar de gok genomen om de vanosventielen te vernieuwen ondanks dat hij de inlaat vanos liet zien toch beide vervangen uit voorzorg 220 euro. En ja hoor mijn probleem is tot op heden opgelost. Nu wil ik er wel wat bij vermelden voor diegene die het zelfde probleem hebben op internet staat dat je de ventielen van inlaat en uitlaat moet verwisselen en als de storing dan van inlaat naar uitlaat gaat dan weet je zeker dat het de vanos ventielis maar dat deed hij bij mij niet hij bleef maar op inlaat staan dus een goede gok gedaan en gelukkig na 3 maanden gezoek en veeel stress eindelijk opgelost en nu hoop ik dat het probleem ook wegblijft nogmaals iedereen heel erg bedankt voor het hulp en reacties top.
Laatst bij procar geweest en had zevan te viren gebeld dat het om een n52b25 motorblok ging kwam daar aan en ze hadden mij verkeerd begrepen deze konden ze dus niet renoveren hij heeft de vanos ventielen gereinigd maar helaas zonder resultaat dus weer 130 euro armer. Nu paar dagen geleden ging mijn storings lampje branden foutmelding was 2a82 en 2a98 na veel zoeken toch maar de gok genomen om de vanosventielen te vernieuwen ondanks dat hij de inlaat vanos liet zien toch beide vervangen uit voorzorg 220 euro. En ja hoor mijn probleem is tot op heden opgelost. Nu wil ik er wel wat bij vermelden voor diegene die het zelfde probleem hebben op internet staat dat je de ventielen van inlaat en uitlaat moet verwisselen en als de storing dan van inlaat naar uitlaat gaat dan weet je zeker dat het de vanos ventielis maar dat deed hij bij mij niet hij bleef maar op inlaat staan dus een goede gok gedaan en gelukkig na 3 maanden gezoek en veeel stress eindelijk opgelost en nu hoop ik dat het probleem ook wegblijft nogmaals iedereen heel erg bedankt voor het hulp en reacties top.
Re: Problemen met inhouden bmw e61
Maar nu heb ik nog 1 vraag weet iemand de storingscode 2dec heb de ibs sensir al vervangen maar deze blijft nog zitten en mijn rechter spiegel verwarming doet het niet kan hem nog wel electrisch verstellen. Alvast allemaal bedankt.
Re: Problemen met inhouden bmw e61
Ok de 2dec code opgelost lag toch aan de ibs sensor auto is helemaal klaar voor vakantie nog alleen mij rechter spiegel verwarming maken.
- BMW_Mischa
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 11 nov 2009, 15:26
Re: Problemen met inhouden bmw e61
Spiegelverwarming zou ook het glas zelf kunnen zijn. Als je een multimeter hebt los halen en kijken of er spanning op de bedrading staat en wat de weerstand van het verwarmingselement is. Mooi dat de rest gefixed is!
E30 325i Cabrio ('87) R.I.P.
E36 316i LPI sedan ('97) Verkocht
E46 320D sedan ('01) Verkocht
E36 325i Cabrio ('94) Verkocht
E61 520D ('07) Verkocht
F20 116D ('13) Verkocht
F31 320D ('13)
Re: Problemen met inhouden bmw e61
Waarschijnlijk moet je de spiegel vervangen omdat er een breuk in de verwarmingsdraden op de spiegel zit.
Heb vorig jaar ook de linker en rechter spiegel moeten vervangen op mijn X3 omdat deze ook niets meer deed qua verwarming.
Je kunt ze er vrij eenvoudig aftrekken, Hier zie je hoe je het kunt doen https://www.youtube.com/watch?v=Xd15gPUKTZI
Heb vorig jaar ook de linker en rechter spiegel moeten vervangen op mijn X3 omdat deze ook niets meer deed qua verwarming.
Je kunt ze er vrij eenvoudig aftrekken, Hier zie je hoe je het kunt doen https://www.youtube.com/watch?v=Xd15gPUKTZI
F20 116i 2012 (2017- )
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)