Voordat ik meteen het probleem noem wil ik eerst wat voorgeschiedenis van de auto uitleggen. Ik ben nog al een perfectionist wat betreft functioneren van een auto en mijn auto trilt heel erg bij stationair staan in zijn P of N(op D voel je niks). Ik wil mijn auto gewoon storingsvrij hebben.
Ik had 6 verschillende storingen:
-30C1
-2AFD
-2AF8
-2AF9
-30DA
-29F4
De storingen hebben te maken met cilinder overslag, nox sensor en lage motorolie druk. Op mijn dashboard branden GEEN lichtjes. Ik wil hier ook niet op wachten anders ben ik verder van huis denk ik.
Langs gegaan bij Breeman en die stelde het volgende:
-vervangen alle injectoren
-vervangen alle bobines
-vervangen bougies
-vervangen NOX sensor
Totaal rekening: €1700,-
Uiteraard niet gedaan bij de dealer en na lang zoeken ben ik bij Advanced engineering terecht gekomen. Deze hebben mijn auto uitgelezen en zijn tot conclusie gekomen dat de Injector van Cilinder 4 niet goed werkt. Dus hebben we 1 injector vervangen. Kosten: €360,-
Auto liep wel beter en het trillen was veel minder geworden, maar ik voelde het nog steeds. De heren van Advanced Engineering wilde ik niet lastigvallen omdat ik vond dat het trillen eigenlijk te weinig is om er over te zeuren dus heb ik hun de moeite bespaard, maar ik wilde het gewoon helemaal weg hebben.
![smile :)](./images/smilies/smile.gif)
Hierop heb ik besloten om alle bougies, bobines en NOX sensor zelf te vervangen. Geweest naar Breeman en korting afgedwongen voor de onderdelen. Totaal voor alles ongeveer €600,- betaald en onderdelen zelf gemonteerd in de garage van een goede vriend.
Nu zijn bijna alle storingen verdwenen behalve 30C1, motorolie druk te laag. Op google ben ik er niet veel wijzer van geworden en ik hoop dat er hier iemand is die me ermee kan helpen, wat zou het kunnen zijn?