Automaatbak spoelen
Automaatbak spoelen
Ik ben van plan om mijn bak te laten spoelen, het betreft een 5HP19. Nu weet ik dat ZF in Dortmund specialist is en tevens ook in Delft te vinden is.
Nu heb ik een prijsindicatie opgevraagd. Bij ZF in Delft kom ik uit op 450 euro excl. btw, dus zeg maar gauw 550 euro. Bij ATR in Montfoort, ook een specialist, weet ik vanuit mijn Mercedes jaren, vraagt 250 euro incl. btw met vervanging van filter en carterpakking.
Wat raden jullie aan? Hoezo zou er zo'n groot verschil zitten in de prijs?
Nu heb ik een prijsindicatie opgevraagd. Bij ZF in Delft kom ik uit op 450 euro excl. btw, dus zeg maar gauw 550 euro. Bij ATR in Montfoort, ook een specialist, weet ik vanuit mijn Mercedes jaren, vraagt 250 euro incl. btw met vervanging van filter en carterpakking.
Wat raden jullie aan? Hoezo zou er zo'n groot verschil zitten in de prijs?
Re: Automaatbak spoelen
zf is de fabrikant van de bak, zij spoelen overigens alleen met olie en geen spul er bij. ik heb het bij ZF laten doen omdat zij de echte kenners zijn.
Re: Automaatbak spoelen
IK zou contact opnemen met ZF Delft en hen de vraag voorleggen...... ??
Ik heb mijn automaat in 2014 laten spoelen, met olie, + Nieuwe Olie + Pakking + Nieuw filter, dat koste 375<-
Ik heb mijn automaat in 2014 laten spoelen, met olie, + Nieuwe Olie + Pakking + Nieuw filter, dat koste 375<-
Jeremy Clarkson : Speed has never killed anyone ; It's suddenly becoming stationary that gets you !!
Re: Automaatbak spoelen
Ik zie dat ik wel een typfout heb gemaakt, bij ATR is het 295 euro incl ipv 250 euro, maar vooralsnog goedkoper dan ZF. Ik zal het even navragen wat het verschil dan zou moeten zijn.
Re: Automaatbak spoelen
Ik zou ten alle tijden naar ZF Duitsland gaan. Naar wat ik links en rechts gehoord heb, doen die een uitgebreidere check dan Delft, althans bij de 7-serie automaten. Maargoed, Dld is ook dichterbij dan Delft voor mij.
x '95 BMW E36 328i Cabrio
x '98 BMW E38 728iA
x '97 BMW E36 318i T
x '81 BMW E23 735iA
x '00 BMW E39 530dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '02 BMW E46 330d T
x '04 BMW E61 525iA T
x '04 BMW E46 318i T
x '00 BMW E38 735iA
✓ '08 BMW E61 525dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '97 BMW E36 318i T
x '81 BMW E23 735iA
x '00 BMW E39 530dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '02 BMW E46 330d T
x '04 BMW E61 525iA T
x '04 BMW E46 318i T
x '00 BMW E38 735iA
✓ '08 BMW E61 525dA T
Re: Automaatbak spoelen
Naar aanleiding van mijn vraag heeft ZF in Delft mij 10% korting aangeboden.
Het enige verschil is dat het achteras differentieel ook wordt ververst, ATR vraagt hier 50 euro incl. btw extra voor, dus vooralsnog goedkoper dan ZF.
Het enige verschil is dat het achteras differentieel ook wordt ververst, ATR vraagt hier 50 euro incl. btw extra voor, dus vooralsnog goedkoper dan ZF.
Re: Automaatbak spoelen
Niet voor goedkoop gaan, ZF kent zijn eigen product als geen ander.
Bij ZF in Dortmund weet ik dat ze ook het brein en alles uitbouwen en zodoende nog alles schoner wordt.
Doen ze dit in Delfgauw ook?
Bij ZF in Dortmund weet ik dat ze ook het brein en alles uitbouwen en zodoende nog alles schoner wordt.
Doen ze dit in Delfgauw ook?
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Re: Automaatbak spoelen
Volgende week staat mijn afspraak bij ZF.
De overwegingen:
- fabrikant van automaatbakken van BMW > specialistisch werk doe je bij de specialist op dat gebied
- universele bedrijven waar ik vertrouwen in heb vragen ook 300€ en dan moet je een los filterset ook zelf regelen (voor mijn 530iA E39 ook 173€ bij de BMWdealer)
- kleine revisie > ze vervangen ook veertjes en kogeltjes in het brein
- ook de olie rondom de koppelomvormer (wandler) wordt verversd
Reden dat ik de automaatbak laat spoelen is de volgende. Mijn pas aangeschafte 530iA van 12-2001 heeft net 175k gedraaid, wel door oudere mensen (1ste eigenaren) en hebben de auto altijd bij BMW in onderhoud gehad - waar ze niet aanraden de automaatbak olie te verversen. Gaan we dus sowieso preventief wél doen.
Er is echter een bijkomende reden.
Na verschillende E39's gereden te hebben (523i 525i 528i 540i 525d en op het laatst enkele 530i's) ben ik tot de conclusie gekomen dat de combinatie 530i met automaat het lekkerst is.
Mijn vorige 530iA touring reed -net als de 96er 528iA sedan overigens- een mooie 3000tpm bij 160. Lekker rustig cruisen dus, verbruik van rond de 1:10 prima.
Deze touring had een hoop km's (316k) en andere dingetjes, tijd voor een andere.
De pas aangeschafte sedan 530iA heeft aanzienlijk minder kilometers gedraaid (175k) maar loopt bij 160 net wat meer touren, 3200, 3300tpm. Ergerlijk.
Wat kan dit zijn?
ZF kan niet veel aan de schakelmomenten doen; ze kunnen de software niet instellen, terwijl het verschil in schakelmomenten daar misschien wel in gezocht kan worden.
Afspr. met ZF staat voor volgende week woensdag 11-1
Weet iemand wat dit kan zijn?
Wat steekwoorden (opgevangen door verschillende revisiebedrijven + ZF) lamellen van de koppelomvormer slijtage, automaat schakelt niet in `lock-up ` (boven de 100 en >3e versnelling schakelt de bak een 250-300tpm terug) maar dat zou volgens 2/3 ook gepaard moeten gaan met slippen van de automaat, andere bandenmaat (225 55 16 er nu onder liggen, originele lm wielen)
Wie o wie heeft een aanwijzing?
De overwegingen:
- fabrikant van automaatbakken van BMW > specialistisch werk doe je bij de specialist op dat gebied
- universele bedrijven waar ik vertrouwen in heb vragen ook 300€ en dan moet je een los filterset ook zelf regelen (voor mijn 530iA E39 ook 173€ bij de BMWdealer)
- kleine revisie > ze vervangen ook veertjes en kogeltjes in het brein
- ook de olie rondom de koppelomvormer (wandler) wordt verversd
Reden dat ik de automaatbak laat spoelen is de volgende. Mijn pas aangeschafte 530iA van 12-2001 heeft net 175k gedraaid, wel door oudere mensen (1ste eigenaren) en hebben de auto altijd bij BMW in onderhoud gehad - waar ze niet aanraden de automaatbak olie te verversen. Gaan we dus sowieso preventief wél doen.
Er is echter een bijkomende reden.
Na verschillende E39's gereden te hebben (523i 525i 528i 540i 525d en op het laatst enkele 530i's) ben ik tot de conclusie gekomen dat de combinatie 530i met automaat het lekkerst is.
Mijn vorige 530iA touring reed -net als de 96er 528iA sedan overigens- een mooie 3000tpm bij 160. Lekker rustig cruisen dus, verbruik van rond de 1:10 prima.
Deze touring had een hoop km's (316k) en andere dingetjes, tijd voor een andere.
De pas aangeschafte sedan 530iA heeft aanzienlijk minder kilometers gedraaid (175k) maar loopt bij 160 net wat meer touren, 3200, 3300tpm. Ergerlijk.
Wat kan dit zijn?
ZF kan niet veel aan de schakelmomenten doen; ze kunnen de software niet instellen, terwijl het verschil in schakelmomenten daar misschien wel in gezocht kan worden.
Afspr. met ZF staat voor volgende week woensdag 11-1
Weet iemand wat dit kan zijn?
Wat steekwoorden (opgevangen door verschillende revisiebedrijven + ZF) lamellen van de koppelomvormer slijtage, automaat schakelt niet in `lock-up ` (boven de 100 en >3e versnelling schakelt de bak een 250-300tpm terug) maar dat zou volgens 2/3 ook gepaard moeten gaan met slippen van de automaat, andere bandenmaat (225 55 16 er nu onder liggen, originele lm wielen)
Wie o wie heeft een aanwijzing?
Re: Automaatbak spoelen
Joost even ingaand op jou verhaal. Ik merk dat bij mij automaat een verschil in toeren als ik bvb 120 in D rij of in de 5de versnelling als ik hem op handmatig schakelen zet. Dat scheelt ook +/- 300 toeren.
Volgens mij heeft jou probleem dus te maken met de lock-up. want die werkt niet als deze in sport of zelf schakel staat.
Volgens mij heeft jou probleem dus te maken met de lock-up. want die werkt niet als deze in sport of zelf schakel staat.
Re: Automaatbak spoelen
Dank van je reaktie Stefan.stefan328 schreef:Joost even ingaand op jou verhaal. Ik merk dat bij mij automaat een verschil in toeren als ik bvb 120 in D rij of in de 5de versnelling als ik hem op handmatig schakelen zet. Dat scheelt ook +/- 300 toeren.
Volgens mij heeft jou probleem dus te maken met de lock-up. want die werkt niet als deze in sport of zelf schakel staat.
Na in de tussentijd meerdere topics en fora erop nageslagen te hebben, en uitgebreid met de auto gereden te hebben, kom ik tot dezelfde conclusie.
De auto schakelt gewoon niet in een Lock Up boven de 100km/h (4e+5e versnelling). Ook het manueel schakelen helpt niet of laat geen verandering zien.
Wat nu? Volgende week staat de dure service van ZF gepland.
Weet niet of ik hier naar andere websites mag linken, maar hier staat een vergelijkbaar issue.
http://bmw.startpagina.nl/forum/topic/4 ... i-touring/
MarcNL2 daar zegt dat die piston lockup clutch (PLC) verontreinigd en verstopt kan zijn, en dat eventuele spoeling van de olie kan helpen. Nou, dat staat dus sowieso gepland komende woensdag. Dat maar eens even afwachten.
HF schrijft dat zijn 530i-automaat uit deze lockup schiet, en dan bij 120 ineens 2800tpm gaat maken ipv de gebruikelijke 2500tpm. Vreemd; mijn 530iA draait dus bij 120 precies 2500tpm, maar dat hoort AutoWeek slechts 2100tpm te zijn http://www.autoweek.nl/auto/20588/bmw-530i Zo is ook mijn ervaring van mijn vorige, perfect schakelende 530iA touring (5-2001, 316dkm)
Mijn auto zou volgens ZF trouwens hun 5HP19 automaat hebben. Zowel mijn huidige sedan 530iA als mijn vorige touring 530iA hebben deze zelfde automaat.
Het verhaal van DriftKing's 528iA geeft weinig hoop op verbetering na olie verversen.
Goed, het gaat bij hem om een 528 niet om een 530. Ik heb beiden gehad, de 528 hoort ook weinig touren te draaien (2200tpm@120km/h, zie AutoWeek-specs). Maar misschien drift deze teveel met zijn E39, ik doe dat niet
Het commentaar van Marc2NL is gedetailleerd, hij rijdt dus ook dezelfde 530 en lijkt goede kennis van zaken te hebben. Ik hoop/ga ervan uit dat het spoelen toch net het verschil gaat maken, de aanslag van het Piston Lock Up verwijdert, en dat reinigen dus het verschil gaat maken.
Ik heb ook nog overwogen om een PowerFlush behandeling te doen, ipv spoelen bij ZF. Bij PowerFlush wordt er ook gespoeld met een reinigingsmiddel, waardoor aanslag grondig wordt opgelost door de olie. Daarna wordt met olie nog eens doorgespoeld. Degene van het PowerFlush beweerde dat ZF dit reinigingsmiddel niet gebruikt, en zij daarom maar half werk leveren. Wel haalt ZF het brein uit elkaar, en doen andere garages die gewoon spoelen (ook PowerFlush-methode) dit niet. Weet niet of dit v.w.b. de PLC wat uitmaakt.
Maar goed, de afspraak bij ZF staat nu, ik ben heel benieuwd wat er na het intensief doorspoelen van de bak verandert. Zal hier uitgebreid op ingaan bij de mannen van ZF zodat ze gericht naar het probleem kunnen gaan kijken.
Ik houd jullie op de hoogte.
Re: Automaatbak spoelen
ZF raad het gebruik van een reinigmiddel expliciet af, hiermee kunnen problemen ontstaan op termijn als er resten achterblijven. Ik heb ZF toch echt hoger dan powerflush.
Mijn 5hp 19 automaat gaat ook naar ZF in Delfgauw tegen het voorjaar.
Wel een even een pittig bedrag, maar voor het behoud van de automaat het allerbeste wat je kunt doen.
Mijne heeft nu 122000km , en de bedoeling is dat hij nog wat jaartjes bij mij blijft.
Mijn 5hp 19 automaat gaat ook naar ZF in Delfgauw tegen het voorjaar.
Wel een even een pittig bedrag, maar voor het behoud van de automaat het allerbeste wat je kunt doen.
Mijne heeft nu 122000km , en de bedoeling is dat hij nog wat jaartjes bij mij blijft.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Re: Automaatbak spoelen
Volgens mij kan een verversing een hoop wonderen doen. Bij ZF Dortmund ieder geval wel. Ze kijken een aantal belangrijke punten na in de bak zelf en reinigen of vervangen kleine slijtage onderdeeltjes. Waaronder het brein en ventiel. Dat ventiel zorgt dat de lock-up wordt inschakelt. Vaak is dat vervuilt waardoor het niet meer werkt. Ik weet niet of ze dat in Delfgauw ook doen. Ik ben destijds bij ZF in Dortmund geweest en ga daar zeker weer heen. Je kan ze even bellen en vragen wat ze daar voor je kunnen doen.
Re: Automaatbak spoelen
Contact gehad met ZF in delfgauw,
Het brein wordt idd gecontroleerd en waar nodig worden kleine deeltjes vervangen, het ventiel doen ze echter niets mee, ook niet in Dortmund.
Wij maken inderdaad, net zoals onze collega’s in Dortmund, het brein open waarbij de onderdelen beoordeeld worden en indien nodig worden een aantal; klein delen vervangen.
Het magneetventiel van de lockup wordt niet inwendig gereinigd.
Met vriendelijke groet,
Michel van Santen
Service Adviseur
Afd. Operations
ZF Services Nederland B.V.
Postbus 557, 2600 AN Delft
Distributieweg 7, 2645 EG Delfgauw
Telefoon 015 270 23 70, Fax 015 270 23 52
michel.vansanten@zf.com
KvK Den Haag 27136592
www.zf.nl
Het brein wordt idd gecontroleerd en waar nodig worden kleine deeltjes vervangen, het ventiel doen ze echter niets mee, ook niet in Dortmund.
Wij maken inderdaad, net zoals onze collega’s in Dortmund, het brein open waarbij de onderdelen beoordeeld worden en indien nodig worden een aantal; klein delen vervangen.
Het magneetventiel van de lockup wordt niet inwendig gereinigd.
Met vriendelijke groet,
Michel van Santen
Service Adviseur
Afd. Operations
ZF Services Nederland B.V.
Postbus 557, 2600 AN Delft
Distributieweg 7, 2645 EG Delfgauw
Telefoon 015 270 23 70, Fax 015 270 23 52
michel.vansanten@zf.com
KvK Den Haag 27136592
www.zf.nl
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Re: Automaatbak spoelen
bofkont schreef:Contact gehad met ZF in delfgauw,
Het brein wordt idd gecontroleerd en waar nodig worden kleine deeltjes vervangen, het ventiel doen ze echter niets mee, ook niet in Dortmund.
Mail van ZF
Wij maken inderdaad, net zoals onze collega’s in Dortmund, het brein open waarbij de onderdelen beoordeeld worden en indien nodig worden een aantal; klein delen vervangen.
Het magneetventiel van de lockup wordt niet inwendig gereinigd.
Met vriendelijke groet,
Michel van Santen
Service Adviseur
Afd. Operations
ZF Services Nederland B.V.
Postbus 557, 2600 AN Delft
Distributieweg 7, 2645 EG Delfgauw
Telefoon 015 270 23 70, Fax 015 270 23 52
michel.vansanten@zf.com
KvK Den Haag 27136592
http://www.zf.nl
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Re: Automaatbak spoelen
Goedemiddag heer ,
Dank u wel voor uw aanvraag en de aangeleverde voertuig informatie.
Hierbij stuur ik u de informatie omtrent een onderhouds- servicebeurt voor uw 5HP19 transmissie.
U kunt tijdens de werkzaamheden genieten van een vers kopje koffie. In onze wachtruimte kunt u gebruik maken van WiFi.
Naast bovenstaande informatie kan ik u het volgende over de servicebeurt laten weten.
Deze bestaat uit de volgende werkzaamheden :
· Proefrit vooraf aan de servicebeurt
· Verversen van de olie van de transmissie
· Vervangen van het filter
· Vervangen van diversen klein materiaal (rubbers, dichtdelen, boutjes etc etc)
· Demontage, reinigen en vervangen dichtdelen van de hydraulische schakelunit
· Proefrit na de servicebeurt
Daarnaast zijn er een aantal dingen die u moet weten :
· Slijtage in de transmissie wordt niet opgelost middels een Servicebeurt. Het kan dus zijn dat de transmissie slijtage/gebreken vertoont, en dat een Servicebeurt niet helpt.
· Wij kunnen niet van te voren vaststellen of de servicebeurt 100% gaat helpen bij klachten, immers, bij een servicebeurt kunnen wij niet “in” de transmissie kijken.
· Wij kunnen een schatting maken, zonder verplichtingen / aansprakelijkheid.
· Wij maken van te voren een proefrit met u om evt. klachten waar te nemen en te bespreken.
· Het is belangrijk dat u van te voren eventuele klachten aan ons opgeeft, zodat wij de ernst van de klacht kunnen inschatten, en u goed advies kunnen geven.
· Mocht de Servicebeurt niet helpen, dan bent u nog steeds de kosten verschuldigd.
Over het algemeen gaan onze klanten tevreden de deur uit, maar u moet wel realiseren dat een Servicebeurt geen wondermiddel is. Het brengt meestal verbetering en is altijd zinnig om na enige tijd uit te voeren, maar garanties zijn er niet.
Voor uw 5HP19 transmissie zijn de kosten € 545,00
Als aanvullende optie kunnen wij een extra oliespoeling aanbieden naast bovengenoemde oliewissel om nog eventueel achtergebleven verontreiniging te verwijderen, de meerkosten hiervoor bedragen € 82,71
Bovengenoemde prijzen zijn incl. BTW, arbeidsloon, originele ZF olie en onderdelen.
Op verzoek kunnen wij ook de olie van het differentieel in de achteras verversen, de kosten hiervoor bedragen € 55,00 (indien het een sperdifferentieel betreft bedragen de kosten € 87,00).
De genoemde prijzen zijn geldend voor 2016
Betalingsconditie: contant / PIN bij aflevering
De duur van de servicebeurt is ca 4 tot 5 uur.
Wij zien u graag tegemoet.
Met vriendelijke groet,
Michel van Santen
Service Adviseur
Afd. Operations
ZF Services Nederland B.V.
Postbus 557, 2600 AN Delft
Distributieweg 7, 2645 EG Delfgauw
Telefoon 015 270 23 70, Fax 015 270 23 52
michel.vansanten@zf.com
KvK Den Haag 27136592
www.zf.nl
Dank u wel voor uw aanvraag en de aangeleverde voertuig informatie.
Hierbij stuur ik u de informatie omtrent een onderhouds- servicebeurt voor uw 5HP19 transmissie.
U kunt tijdens de werkzaamheden genieten van een vers kopje koffie. In onze wachtruimte kunt u gebruik maken van WiFi.
Naast bovenstaande informatie kan ik u het volgende over de servicebeurt laten weten.
Deze bestaat uit de volgende werkzaamheden :
· Proefrit vooraf aan de servicebeurt
· Verversen van de olie van de transmissie
· Vervangen van het filter
· Vervangen van diversen klein materiaal (rubbers, dichtdelen, boutjes etc etc)
· Demontage, reinigen en vervangen dichtdelen van de hydraulische schakelunit
· Proefrit na de servicebeurt
Daarnaast zijn er een aantal dingen die u moet weten :
· Slijtage in de transmissie wordt niet opgelost middels een Servicebeurt. Het kan dus zijn dat de transmissie slijtage/gebreken vertoont, en dat een Servicebeurt niet helpt.
· Wij kunnen niet van te voren vaststellen of de servicebeurt 100% gaat helpen bij klachten, immers, bij een servicebeurt kunnen wij niet “in” de transmissie kijken.
· Wij kunnen een schatting maken, zonder verplichtingen / aansprakelijkheid.
· Wij maken van te voren een proefrit met u om evt. klachten waar te nemen en te bespreken.
· Het is belangrijk dat u van te voren eventuele klachten aan ons opgeeft, zodat wij de ernst van de klacht kunnen inschatten, en u goed advies kunnen geven.
· Mocht de Servicebeurt niet helpen, dan bent u nog steeds de kosten verschuldigd.
Over het algemeen gaan onze klanten tevreden de deur uit, maar u moet wel realiseren dat een Servicebeurt geen wondermiddel is. Het brengt meestal verbetering en is altijd zinnig om na enige tijd uit te voeren, maar garanties zijn er niet.
Voor uw 5HP19 transmissie zijn de kosten € 545,00
Als aanvullende optie kunnen wij een extra oliespoeling aanbieden naast bovengenoemde oliewissel om nog eventueel achtergebleven verontreiniging te verwijderen, de meerkosten hiervoor bedragen € 82,71
Bovengenoemde prijzen zijn incl. BTW, arbeidsloon, originele ZF olie en onderdelen.
Op verzoek kunnen wij ook de olie van het differentieel in de achteras verversen, de kosten hiervoor bedragen € 55,00 (indien het een sperdifferentieel betreft bedragen de kosten € 87,00).
De genoemde prijzen zijn geldend voor 2016
Betalingsconditie: contant / PIN bij aflevering
De duur van de servicebeurt is ca 4 tot 5 uur.
Wij zien u graag tegemoet.
Met vriendelijke groet,
Michel van Santen
Service Adviseur
Afd. Operations
ZF Services Nederland B.V.
Postbus 557, 2600 AN Delft
Distributieweg 7, 2645 EG Delfgauw
Telefoon 015 270 23 70, Fax 015 270 23 52
michel.vansanten@zf.com
KvK Den Haag 27136592
www.zf.nl
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe