LJ's E36 Compact 316i Calypso rood
Re: LJ's E36 Compact 316i Calypso rood
Mooie koets maar wat een flauwekul ook weer in de tekst 90 gebouwd...
Sport limited edition had std geen M3 spiegels
17"style 32 zijn origineel geleverd maar dit zijn 100% zeker niet de E36 styling 32 wielen
Is ook een automaat, wel jammer verder zeker nette kar om te zien
Sport limited edition had std geen M3 spiegels
17"style 32 zijn origineel geleverd maar dit zijn 100% zeker niet de E36 styling 32 wielen
Is ook een automaat, wel jammer verder zeker nette kar om te zien
- BMWf20 2.0d
Welke sonderlackierung? Montrealblau?
Denk ook Montreal Blauw, ik heb alleen niet zo'n goed gevoel bij deze Compact. Wel contact gehad met iemand die een 323ti van de eerste eigenaar aanbood met zo'n 230dkm en een vraagprijs van 4950,-
Ik dacht denk er eerst eens rustig over na maar de Compact is alweer verkocht.
Afwachten maar weer, zit inmiddels zelf wel een beetje te denken aan een E46 320i sedan bj.2001-2004. Dan schors ik de touring in de winter maanden.
Ik dacht denk er eerst eens rustig over na maar de Compact is alweer verkocht.
Afwachten maar weer, zit inmiddels zelf wel een beetje te denken aan een E46 320i sedan bj.2001-2004. Dan schors ik de touring in de winter maanden.
BMW 323i 1998 _____ Estoril blau
BMW 316i Compact 1997 Calypsorot
Ondertussen druk geweest met het zoeken naar onderdelen voor de Compact.
We hebben ondertussen al meer dan 16dkm gereden met de Compact in ca. 14 maanden. Aan de schokbrekers kon ik merken dat deze toch wel aan vervanging toe zijn. Helemaal als ik het verschil voel met de touring. Heb nog gekeken naar "budget" schokbrekers maar heb uiteindelijk toch gekozen voor Bilstein B4 schokbrekers in combinatie met een st Eibach pro-kit veren. Tevens gelijk een set steunlagers V/A besteld zodat e.e.a. straks weer picobello voor elkaar is.
De onderdelen wachtend op montage
En nog even spelen in de sneeuw......
Wil nog best met zo'n 316i
We hebben ondertussen al meer dan 16dkm gereden met de Compact in ca. 14 maanden. Aan de schokbrekers kon ik merken dat deze toch wel aan vervanging toe zijn. Helemaal als ik het verschil voel met de touring. Heb nog gekeken naar "budget" schokbrekers maar heb uiteindelijk toch gekozen voor Bilstein B4 schokbrekers in combinatie met een st Eibach pro-kit veren. Tevens gelijk een set steunlagers V/A besteld zodat e.e.a. straks weer picobello voor elkaar is.
De onderdelen wachtend op montage
En nog even spelen in de sneeuw......
Wil nog best met zo'n 316i
- BMWf20 2.0d
Mooie upgrade in de koker Luuk-Jan, ben benieuwd naar de reportage.......
Afgelopen week zijn dan eindelijk de nieuwe Eibach veren samen met de Bilstein schokbrekers gemonteerd. Een goede E30 kennis van mij heeft dit klusje voor mij uitgevoerd in de werkplaats waar hij werkzaam is.
Wat vervangen is:
- Bilstein Schokbrekers + stofkappen V/A
- Eibach Veren V/A
- Bosch Remblokken Voor
- Remolie, vloeistof is compleet ververst
- Draagarmrubbers
- Taatspot (veerpootlagers) V/A
De Compact stuurt en remt nu weer als nieuw, rijdt echt super fijn en stuurt lekker strak door de bochten. Vraagt nu eigenlijk om een lekker 3-spaaks sportstuur en een beetje meer vermogen
Op de beide laatste foto's is het verschil in hoogte goed te zien, ik heb helaas geen goede foto's van het vervangen van de onderdelen....
Met de originele schokbrekers en veren:
Met de Eibach Pro-kit en Bilstein B4 schokrekers:
Wat vervangen is:
- Bilstein Schokbrekers + stofkappen V/A
- Eibach Veren V/A
- Bosch Remblokken Voor
- Remolie, vloeistof is compleet ververst
- Draagarmrubbers
- Taatspot (veerpootlagers) V/A
De Compact stuurt en remt nu weer als nieuw, rijdt echt super fijn en stuurt lekker strak door de bochten. Vraagt nu eigenlijk om een lekker 3-spaaks sportstuur en een beetje meer vermogen
Op de beide laatste foto's is het verschil in hoogte goed te zien, ik heb helaas geen goede foto's van het vervangen van de onderdelen....
Met de originele schokbrekers en veren:
Met de Eibach Pro-kit en Bilstein B4 schokrekers:
- BMWf20 2.0d
Subtiel verschil, staat er in de nieuwe situatie mooier voor.
Ik geloof direct dat het een hele verbetering is, als wat eronder zat origineel was ging het al wat jaartjes mee.
Prima upgrade wederom......
Ik geloof direct dat het een hele verbetering is, als wat eronder zat origineel was ging het al wat jaartjes mee.
Beter hoor, lekker stuurmansauto zo. Dat vond ik zo heerlijk aan de compact, voelt veel levendiger aan als de rest van de 3 serie modellen.
E36 sedan Avusblau
Bedankt en inderdaad zag de oude veren en schokbrekers zagen er inderdaad uit als origineel, heb er nog €2,50 voor gekregen bij de oudijzerboerBMWf20 2.0d schreef:Subtiel verschil, staat er in de nieuwe situatie mooier voor.
@ SanderZ; zeker een fijne rijdersauto, heb vroeger dit model nooit zo gewaardeerd maar nu des te meer.
Wat naar mijn idee afbreuk doet aan dit model is het dashboard en al die vrij standaard 316 modellen met stalen velgen en wieldoppen.....
- BMWf20 2.0d
Het was nou eenmaal de budgetBimmer he......
Dasahboard schijn je vrij makkelijk om te kunnen wisselen voor een standaard E36 dash, heb ik ergens gezien.
Denk dat DIT wel je pakket is Luuk-Jan.....
Dasahboard schijn je vrij makkelijk om te kunnen wisselen voor een standaard E36 dash, heb ik ergens gezien.
Denk dat DIT wel je pakket is Luuk-Jan.....
Klopt dat lijkt mij wel wat
Al zou een standaard 323ti ook goed zijn....
ach je moet iets houden om over te dromen
Al zou een standaard 323ti ook goed zijn....
ach je moet iets houden om over te dromen
- BMWf20 2.0d
Wat hoog op de pootjes als je het mij VRAAGT, voor de rest ziet ie er wel ok uit......
o wauw, mooi ding. Jammer dat er zo geheimzinnig word gedaan over de km stand.BMWf20 2.0d schreef:Wat hoog op de pootjes als je het mij VRAAGT, voor de rest ziet ie er wel ok uit......
Ik baal nog steeds dat ik een daker gele 316 ben misgelopen vorig jaar, m pakket, sportinterieur zat erin. Net voor me neus weg
E36 sedan Avusblau
Inderdaad ziet er netjes uit maar die km-stand is inderdaad vaag....
Die wordt anders zeker wel vermeld bij Gerrit.
Dan is de afstand voor mij al weer te groot om daar naar toe rijden om de auto te zien.
Waarschijnlijk >300dkm op teller, roest op de bekende plekjes.
Die wordt anders zeker wel vermeld bij Gerrit.
Dan is de afstand voor mij al weer te groot om daar naar toe rijden om de auto te zien.
Waarschijnlijk >300dkm op teller, roest op de bekende plekjes.