F10 sportstoelen met krakend kunstof
-
F10 sportstoelen met krakend kunstof
Goedendag,
Ik ben sinds kort in het bezit van een 523i m sport uit 2011. Super fijne auto. Alleen een ding is zeer irritant en dat is het krakende geluid van de sportstoelen.
De sportstoelen hebben een hoge opstaande rand bij de zitting. Als je door een bocht gaat dan hoor je de kunstof afwerking van de stoel kraken tegen het leder.
Heeft iemand hier ook last van? Of weet iemand hoe je dit oplost?? Het is echt irritant en doet afbreuk aan de kwaliteitsbeleving van de auto.
Gr. Robbert
Ik ben sinds kort in het bezit van een 523i m sport uit 2011. Super fijne auto. Alleen een ding is zeer irritant en dat is het krakende geluid van de sportstoelen.
De sportstoelen hebben een hoge opstaande rand bij de zitting. Als je door een bocht gaat dan hoor je de kunstof afwerking van de stoel kraken tegen het leder.
Heeft iemand hier ook last van? Of weet iemand hoe je dit oplost?? Het is echt irritant en doet afbreuk aan de kwaliteitsbeleving van de auto.
Gr. Robbert
Re: F10 sportstoelen met krakend kunstof
Goedemiddag Robert,
Hier zelfde bouwjaar met sportsoelen.
Stoelen kraakten dat het een lieve lust was.
Helemaal gestoord wordt je er van...
Heb de kunstof stukken er af gehaald en de volgende zaken aangepakt.
Kunstof bekleding er af halen met beleid.
Zet de stoel geheel naar de voorste stand en de hoogste stand.
Achter beginnen. Dus als je er voor zit in de deur opening aan de achterzijde stoel.
De kantelverstelling knop er af trekken richting de voetenruimte.
Hier zit een schroef achter. deze verwijderen.
Vervolgens met een vlakke kunstof bekledingsset verwijder lepel de kunstof afdekking langzaam met beleid loswrikken.
- Bediening losgehaald (knopjes kun je met een platte schroevendraaier verwijderen)
- deze met kit in de hoeken vastgelijmd
- dit ook voor de optionele bediening van de lumbar support gedaan
- alle aanzetpunten met een zachte tape overplakken. Niet te dik
- dus overal waar plastic aan plastic raakt
Vervolgens alles in omgekeerde volgorde terugzetten en het gekraak is nagenoeg voorbij.
Succes
Hier zelfde bouwjaar met sportsoelen.
Stoelen kraakten dat het een lieve lust was.
Helemaal gestoord wordt je er van...
Heb de kunstof stukken er af gehaald en de volgende zaken aangepakt.
Kunstof bekleding er af halen met beleid.
Zet de stoel geheel naar de voorste stand en de hoogste stand.
Achter beginnen. Dus als je er voor zit in de deur opening aan de achterzijde stoel.
De kantelverstelling knop er af trekken richting de voetenruimte.
Hier zit een schroef achter. deze verwijderen.
Vervolgens met een vlakke kunstof bekledingsset verwijder lepel de kunstof afdekking langzaam met beleid loswrikken.
- Bediening losgehaald (knopjes kun je met een platte schroevendraaier verwijderen)
- deze met kit in de hoeken vastgelijmd
- dit ook voor de optionele bediening van de lumbar support gedaan
- alle aanzetpunten met een zachte tape overplakken. Niet te dik
- dus overal waar plastic aan plastic raakt
Vervolgens alles in omgekeerde volgorde terugzetten en het gekraak is nagenoeg voorbij.
Succes
Ik heb dan nog geen F10/F11 maar die gaat er wel komen als het aan mij ligt ![smile :)](./images/smilies/smile.gif)
Maar dit soort zaken gaan toch nergens over! Heb nu ook sportstoelen in m'n E61. Ben zelf niet handig dus bovenstaande zou een lastig verhaal worden. Hier hoort toch gewoon een terugroepactie bij vanuit BMW??![frown :(](./images/smilies/frown.gif)
![smile :)](./images/smilies/smile.gif)
Maar dit soort zaken gaan toch nergens over! Heb nu ook sportstoelen in m'n E61. Ben zelf niet handig dus bovenstaande zou een lastig verhaal worden. Hier hoort toch gewoon een terugroepactie bij vanuit BMW??
![frown :(](./images/smilies/frown.gif)
-
Beste Jeen,
Bedankt voor je reactie! Ik ga dit zeker proberen. Hoelang ben je ermee bezig geweest?
Ik heg de vraag ook neergelegd bij een dealer, maar die deden het af met product eigenschap
Je geeft aan dat de de knopjes weer moet vastlijmen, kun je ze niet terugklikken dan?
Heb jij ook nog een dealer geraadpleegd?
Gr Robbert
Bedankt voor je reactie! Ik ga dit zeker proberen. Hoelang ben je ermee bezig geweest?
Ik heg de vraag ook neergelegd bij een dealer, maar die deden het af met product eigenschap
![:gek: :gek:](./images/smilies/gek.gif)
Je geeft aan dat de de knopjes weer moet vastlijmen, kun je ze niet terugklikken dan?
Heb jij ook nog een dealer geraadpleegd?
Gr Robbert
Eerste stoel was circa half uurtje tweede in een kwartier gedaan.
Als je het paneel loshebt moet je het met de bedieningen er in maar eens wat torderen. Dan hoor je het daar ook wel wat kraken. Vandaar deze ook gelijk gefixeerd met kit om dat ook uit te sluiten. Het is feitelijk ook een producteigenschap. Hetgeen het natuurlijk nog niet goedkeurt.
De bedieningsunits aan de achterzijde gefixeerd. Niet de bedieningsknopjes.
Ik ben er niet mee bij een dealer geweest omdat ik deze reactie al wel voorzien had...
Als je het paneel loshebt moet je het met de bedieningen er in maar eens wat torderen. Dan hoor je het daar ook wel wat kraken. Vandaar deze ook gelijk gefixeerd met kit om dat ook uit te sluiten. Het is feitelijk ook een producteigenschap. Hetgeen het natuurlijk nog niet goedkeurt.
De bedieningsunits aan de achterzijde gefixeerd. Niet de bedieningsknopjes.
Ik ben er niet mee bij een dealer geweest omdat ik deze reactie al wel voorzien had...
-
Beste Jeen,
Ik heb je instructies toegepast om mijn stoelen. Het werkt inderdaad, het is nu nagenoeg over!
Top! Bedankt. Voor het advies!
Groet,
Robbert
Ik heb je instructies toegepast om mijn stoelen. Het werkt inderdaad, het is nu nagenoeg over!
![Duimen omhoog :duimen:](./images/smilies/duimen.gif)
Top! Bedankt. Voor het advies!
Groet,
Robbert
Top. Blij dat het over is. Is een ergenis die de goed zittende stoelen niet verdienen.
-
Beste Jeen,
Ik heb de 523i nu een aantal maanden en ben er super blij mee. De stoelen zijn nog steeds kraak vrij.
Een ding vroeg ik mezelf wel af, de sportstoelen zitten goed, alleen op een langere rit zeg maar vanaf een uur rijden dan krijg ik last van mijn bovenbenen. Het lijkt of de sportstoelen te strak zitten. De opstaande rand drukt in mijn bovenbenen.
Ik heb hiervoor een e90 met sportstoelen gehad en heb hier nooit last van gehad.
Zijn er misschien zachter vulling voor de stoelen?
Groet Robbert
Ik heb de 523i nu een aantal maanden en ben er super blij mee. De stoelen zijn nog steeds kraak vrij.
Een ding vroeg ik mezelf wel af, de sportstoelen zitten goed, alleen op een langere rit zeg maar vanaf een uur rijden dan krijg ik last van mijn bovenbenen. Het lijkt of de sportstoelen te strak zitten. De opstaande rand drukt in mijn bovenbenen.
Ik heb hiervoor een e90 met sportstoelen gehad en heb hier nooit last van gehad.
Zijn er misschien zachter vulling voor de stoelen?
Groet Robbert
je kan u stoel ook kantelen dacht ik zodat je stoel minder druk uit oefend op je bovenbenen
Hoi Robbert,
Daar had ik in het begin inderdaad ook wel last van.
De stoel iets vlakker zetten is inderdaad de oplossing.
Dan heb je minder druk op je bovenbeen en geen last meer van een doof gevoel.
Daar had ik in het begin inderdaad ook wel last van.
De stoel iets vlakker zetten is inderdaad de oplossing.
Dan heb je minder druk op je bovenbeen en geen last meer van een doof gevoel.