Ik heb al meerdere keren gelezen dat je dat ding eens per kwartaal ofzo aan moet zetten om de levensduur te verlengen. Net als je airco in de winter gewoon aan laten staan, beter voor de pomp e.d. En dat het ding na x periode vanzelf in lock gaat dus unlocken zou kunnen helpen. Morgen gaat ie naar de specialist in Odijk voor wat reparaties. Zal vragen of ze m vrij kunnen geven. Jammer dat het niet met Carly kanehombie schreef:Hoe lang laten jullie zo'n standkachel draaien als ik mag vragen...? 5-10-15 minuten. E61 staat altijd bij mij in de garage. Maar als ik een keer wil gebruiken...dan is de vorst weer voorbij.
Standkachel werkt niet (e61 2005 pre LCI)
- Johnny530d
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 29 jul 2016, 19:04
Re: Standkachel werkt niet (e61 2005 pre LCI)
- Johnny530d
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 29 jul 2016, 19:04
Re: Standkachel werkt niet (e61 2005 pre LCI)
Hier las ik dat :-)Johnny530d schreef:Ik heb al meerdere keren gelezen dat je dat ding eens per kwartaal ofzo aan moet zetten om de levensduur te verlengen. Net als je airco in de winter gewoon aan laten staan, beter voor de pomp e.d. En dat het ding na x periode vanzelf in lock gaat dus unlocken zou kunnen helpen. Morgen gaat ie naar de specialist in Odijk voor wat reparaties. Zal vragen of ze m vrij kunnen geven. Jammer dat het niet met Carly kanehombie schreef:Hoe lang laten jullie zo'n standkachel draaien als ik mag vragen...? 5-10-15 minuten. E61 staat altijd bij mij in de garage. Maar als ik een keer wil gebruiken...dan is de vorst weer voorbij.
viewtopic.php?f=123&t=36710
Re: Standkachel werkt niet (e61 2005 pre LCI)
Interessant topic! Ook mijn standkachel in de E61 doet het niet. Vanochtend een nieuw batterijtje in de afstandsbediening, de afstandsbediening opnieuw ingeleerd en de vergrendeling in de computer eraf gehaald.
Resultaat: de pomp van de standkachel draait en het zaakje wordt warm. De verwarmde vloeistof komt echter niet aan in het interieur, daar blijft koude lucht uit de roosters komen.
De monteur denkt aan een blokkade in 1 van de koelvloeistof-leidingen. Komt dit jullie bekend voor?
Als iemand nog tekeningen beschikbaar heeft waarop het systeem zichtbaar is zou me dat ook enorm kunnen helpen
Resultaat: de pomp van de standkachel draait en het zaakje wordt warm. De verwarmde vloeistof komt echter niet aan in het interieur, daar blijft koude lucht uit de roosters komen.
De monteur denkt aan een blokkade in 1 van de koelvloeistof-leidingen. Komt dit jullie bekend voor?
Als iemand nog tekeningen beschikbaar heeft waarop het systeem zichtbaar is zou me dat ook enorm kunnen helpen
Nu: E61 LCi 525xi High Executive M-pakket
Ex: Toyota Corolla E12 T-Sport
Ex: Toyota Corolla E11 G6
Ex: Xantia Type 2 V6 Activa G3
Ex: VW Golf Mk2 '88 1.6 aut
Ex: Xantia Type 1 1.8i 8V
Ex: Mazda 323 BG 1.6i 16V TWR
Ex: Toyota Corolla E12 T-Sport
Ex: Toyota Corolla E11 G6
Ex: Xantia Type 2 V6 Activa G3
Ex: VW Golf Mk2 '88 1.6 aut
Ex: Xantia Type 1 1.8i 8V
Ex: Mazda 323 BG 1.6i 16V TWR
Re: Standkachel werkt niet (e61 2005 pre LCI)
Nu vind ik het ook interessant worden, net nog even getest, en misschien heb ik hetzelde probleem...hij doet het 25 tot 30min. Ik hoor de doseerpomp tikken en de brander aangaan. In die 25min maakt hij aantal cyclussen als ware 4 of 5 keer keer.(hoort die niet constant te tikken en te branden??? Wat ik eerder omschreef ik voel geen warmere lucht komen uit de voorruit (ik verwacht geen storm van warme lucht maar toch..) echter ik heb geen ervaring met standkachels... ik Voel ook een leiding warm worden. Die volgens mij naar het interieur gedeelte gaat relatief dunne slang (+/-20 mm). Maar ik vermoed de waterpomp van de webasto...
Ik zie ook geen foutmeldingen in de carly app.(als deze ze kan zien)
Maar ik heb nog niet de mogelijkheid gehad om andere leidingen te voelen of het pompje door te meten en dan zal ik toch het voorwiel eraf moeten halen..en wielkuip (of vanonder).
Ik heb nog garantie op de 523i lci...ik laat die van mij even nakijken (2 feb). Voordat ik er mee ga knommelen.
Ik zie ook geen foutmeldingen in de carly app.(als deze ze kan zien)
Maar ik heb nog niet de mogelijkheid gehad om andere leidingen te voelen of het pompje door te meten en dan zal ik toch het voorwiel eraf moeten halen..en wielkuip (of vanonder).
Ik heb nog garantie op de 523i lci...ik laat die van mij even nakijken (2 feb). Voordat ik er mee ga knommelen.
Laatst gewijzigd door ehombie op 27 jan 2017, 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Re: Standkachel werkt niet (e61 2005 pre LCI)
Ben beniewd! Ook ik heb nog garantie dus laat het zsm weer nakijken.
Nu: E61 LCi 525xi High Executive M-pakket
Ex: Toyota Corolla E12 T-Sport
Ex: Toyota Corolla E11 G6
Ex: Xantia Type 2 V6 Activa G3
Ex: VW Golf Mk2 '88 1.6 aut
Ex: Xantia Type 1 1.8i 8V
Ex: Mazda 323 BG 1.6i 16V TWR
Ex: Toyota Corolla E12 T-Sport
Ex: Toyota Corolla E11 G6
Ex: Xantia Type 2 V6 Activa G3
Ex: VW Golf Mk2 '88 1.6 aut
Ex: Xantia Type 1 1.8i 8V
Ex: Mazda 323 BG 1.6i 16V TWR
- PaulHeynen
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 03 dec 2014, 22:04
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
Re: Standkachel werkt niet (e61 2005 pre LCI)
Hoe heb je de afstandsbediening opnieuw ingeleerd?
Re: Standkachel werkt niet (e61 2005 pre LCI)
Dat heeft de dealer gedaan. Zou bij de DirectService moeten kunnen lijkt me?
Voor mij was dat ook meteen de laatste keer dat ik daar geweest ben, discussie van een kwartier gevoerd dat dit een aftermarket standkachel zou zijn Vervolgens zouden ze DRIE UUR diagnosetijd nodig hebben om een foutcode uit te lezen om te zien of de standkachel geblokkeerd staat. Ik heb wel eens in minder tijd een complete motorwissel zien gebeuren. Ok, dat was een Golf 2, maar toch... wat een koekenbakkers. Die gaan dus niet met een schroevendraaier ook maar in de buurt van mijn auto komen
Ik ben nog eens wat verder in Duitse forums gedoken. Er schijnt een schakelunit in het systeem te zitten die met kleppen regelt of het koelwater door de gehele motor loopt, of alleen door de standkachel. In onderstaand plaatje onderdeel 7:
Ik denk dat die bij mij kapot is. Dat zou een goede verklaring zijn voo rhet feit dat de standkachel zelf warm wordt, warm koelwater naar buiten pompt maar dat dat vervolgens niet bij het interieur terecht komt.
Hier staat in het Duits op Motor-Talk.de een perfecte handleiding om het ding te vervangen:
Austausch des Umschaltventil der Standheizung an einem E61 LCI
Als iemand een onderdeelnummer van dit apparaat kan achterhalen dan hou ik me aanbevolen
Voor mij was dat ook meteen de laatste keer dat ik daar geweest ben, discussie van een kwartier gevoerd dat dit een aftermarket standkachel zou zijn Vervolgens zouden ze DRIE UUR diagnosetijd nodig hebben om een foutcode uit te lezen om te zien of de standkachel geblokkeerd staat. Ik heb wel eens in minder tijd een complete motorwissel zien gebeuren. Ok, dat was een Golf 2, maar toch... wat een koekenbakkers. Die gaan dus niet met een schroevendraaier ook maar in de buurt van mijn auto komen
Ik ben nog eens wat verder in Duitse forums gedoken. Er schijnt een schakelunit in het systeem te zitten die met kleppen regelt of het koelwater door de gehele motor loopt, of alleen door de standkachel. In onderstaand plaatje onderdeel 7:
Ik denk dat die bij mij kapot is. Dat zou een goede verklaring zijn voo rhet feit dat de standkachel zelf warm wordt, warm koelwater naar buiten pompt maar dat dat vervolgens niet bij het interieur terecht komt.
Hier staat in het Duits op Motor-Talk.de een perfecte handleiding om het ding te vervangen:
Austausch des Umschaltventil der Standheizung an einem E61 LCI
Als iemand een onderdeelnummer van dit apparaat kan achterhalen dan hou ik me aanbevolen
Nu: E61 LCi 525xi High Executive M-pakket
Ex: Toyota Corolla E12 T-Sport
Ex: Toyota Corolla E11 G6
Ex: Xantia Type 2 V6 Activa G3
Ex: VW Golf Mk2 '88 1.6 aut
Ex: Xantia Type 1 1.8i 8V
Ex: Mazda 323 BG 1.6i 16V TWR
Ex: Toyota Corolla E12 T-Sport
Ex: Toyota Corolla E11 G6
Ex: Xantia Type 2 V6 Activa G3
Ex: VW Golf Mk2 '88 1.6 aut
Ex: Xantia Type 1 1.8i 8V
Ex: Mazda 323 BG 1.6i 16V TWR
Re: Standkachel werkt niet (e61 2005 pre LCI)
Ah, het onderdeelnummer is 64 12 6911797. Afgaande op dit plaatje dan:
Lijkt te kloppen volgens deze onderdelensite]
Bij BMW lijkt het ding €155 te kosten...
Lijkt te kloppen volgens deze onderdelensite]
Bij BMW lijkt het ding €155 te kosten...
Nu: E61 LCi 525xi High Executive M-pakket
Ex: Toyota Corolla E12 T-Sport
Ex: Toyota Corolla E11 G6
Ex: Xantia Type 2 V6 Activa G3
Ex: VW Golf Mk2 '88 1.6 aut
Ex: Xantia Type 1 1.8i 8V
Ex: Mazda 323 BG 1.6i 16V TWR
Ex: Toyota Corolla E12 T-Sport
Ex: Toyota Corolla E11 G6
Ex: Xantia Type 2 V6 Activa G3
Ex: VW Golf Mk2 '88 1.6 aut
Ex: Xantia Type 1 1.8i 8V
Ex: Mazda 323 BG 1.6i 16V TWR
Re: Standkachel werkt niet (e61 2005 pre LCI)
Oke..mooie documentatie timtwr! Heb de plaatjes nu ook gevinden in etk...verrek zitten idd nog ventielen
Gister toch nog even getest omdat ik moest wachten op vrouw lief...
Ik heb het idee dat ik grijp naar leiding 10 en tstuk 1. Waar ik zo 123 bijkom... Daar voel ik warmte. En Héél even een vloeistofstroom..van de pomp en dan verdwijnt het weer. En dan gaat de brander weer uit...enfin...maar geen warmte uit roosters.
Donderdag 2 feb ga ik naar de garage en dan weet ik misschien meer...(alleen kijken)
Donderdag 16 moet ik terug. Ze willen er 2 dagen vooruit trekken...mogelijk pomp en of ventielen werd er gezegd.
Standkachel werkt weer. WaterPompje liep niet meer 100% deze vervangen en doet weer.
Gister toch nog even getest omdat ik moest wachten op vrouw lief...
Ik heb het idee dat ik grijp naar leiding 10 en tstuk 1. Waar ik zo 123 bijkom... Daar voel ik warmte. En Héél even een vloeistofstroom..van de pomp en dan verdwijnt het weer. En dan gaat de brander weer uit...enfin...maar geen warmte uit roosters.
Donderdag 2 feb ga ik naar de garage en dan weet ik misschien meer...(alleen kijken)
Donderdag 16 moet ik terug. Ze willen er 2 dagen vooruit trekken...mogelijk pomp en of ventielen werd er gezegd.
Standkachel werkt weer. WaterPompje liep niet meer 100% deze vervangen en doet weer.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Re: Standkachel werkt niet (e61 2005 pre LCI)
Beste Tom,tom_il schreef:De standkachel warmt de motor niet op bij de E60/61. Eens een heel topic over gelezen op Duits forum.
Je hebt gelijk. De standkachel verwarmt inderdaad de motor niet.
Wel heb ik na na vijf jaar standkachel ervaring het gevoel dat deze kachel mijn interieur binnen 15 min. lekker warm maakt en de ramen volledig heeft ontdooit. Wel kan ik mij voorstellen dat bij echte winterse dagen van meer dan -15C en een dik pak sneeuw het wat lager zal duren eer deze kachel de zaak heeft ontdooit.
Mijn standkachel heeft een vermogen van 5,5kW. Dat is toch een behoorlijk vermogen als je begrijpt dat een VC-ketel in een gemiddelde woning zo'n 25kW is.
Ik ben in het bezit van de BMW documentatie ' E60 Klimasysteme - Teilnehmersnterlage' (aftersales Training) daar staat het allemaal mooi in omschreven. (lang leven het internet!!)
Ik wilde dit PDF-document graag met jullie delen maar weet niet hoe te handelen. Kan iemand mij dit uitleggen!!!
Succes en groeten
Don Pedro
- Johnny530d
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 29 jul 2016, 19:04
Re: Standkachel werkt niet (e61 2005 pre LCI)
Goed bezig Don! Misschien werkt dit? https://www.docdroid.net/
Re: Standkachel werkt niet (e61 2005 pre LCI)
Dat lijkt me idd een mooie documentje voor jezelf te trainen en info te verschaffen. Heb zelf laats ook documentatie via diverse sites webasto troubleshoot documentatie gevonden.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Re: Standkachel werkt niet (e61 2005 pre LCI)
Hoi Johnny530d. Thanks man.Johnny530d schreef:Goed bezig Don! Misschien werkt dit? https://www.docdroid.net/
Ik heb je raad opgevolgd, mij aangemeld bij docdroid en het bestand ge-upload.
Wil je onderstaande URL een proberen
http://docdro.id/0oyeVjG
Re: Standkachel werkt niet (e61 2005 pre LCI)
Wow, fantastisch! Zojuist het document gedownload en het bevat echt veel informatie!
Dankjewel
Dankjewel
Nu: E61 LCi 525xi High Executive M-pakket
Ex: Toyota Corolla E12 T-Sport
Ex: Toyota Corolla E11 G6
Ex: Xantia Type 2 V6 Activa G3
Ex: VW Golf Mk2 '88 1.6 aut
Ex: Xantia Type 1 1.8i 8V
Ex: Mazda 323 BG 1.6i 16V TWR
Ex: Toyota Corolla E12 T-Sport
Ex: Toyota Corolla E11 G6
Ex: Xantia Type 2 V6 Activa G3
Ex: VW Golf Mk2 '88 1.6 aut
Ex: Xantia Type 1 1.8i 8V
Ex: Mazda 323 BG 1.6i 16V TWR
Re: Standkachel werkt niet (e61 2005 pre LCI)
Trouwens, als je nog meer van dit soort documenten hebt zou ik die ook graag van je ontvangen. Ik verzamel altijd zo veel mogelijk informatie
Ik zal eens doorspitten wat ik allemaal heb en daar een apart topic van maken wellicht.
Ik zal eens doorspitten wat ik allemaal heb en daar een apart topic van maken wellicht.
Nu: E61 LCi 525xi High Executive M-pakket
Ex: Toyota Corolla E12 T-Sport
Ex: Toyota Corolla E11 G6
Ex: Xantia Type 2 V6 Activa G3
Ex: VW Golf Mk2 '88 1.6 aut
Ex: Xantia Type 1 1.8i 8V
Ex: Mazda 323 BG 1.6i 16V TWR
Ex: Toyota Corolla E12 T-Sport
Ex: Toyota Corolla E11 G6
Ex: Xantia Type 2 V6 Activa G3
Ex: VW Golf Mk2 '88 1.6 aut
Ex: Xantia Type 1 1.8i 8V
Ex: Mazda 323 BG 1.6i 16V TWR