Vervangen bekleding binnenstijl/ achterruitsproeier

Voor alle technische vragen over de BMW 1 Serie
Smokemon

Vervangen bekleding binnenstijl/ achterruitsproeier

Bericht door Smokemon » 13 jan 2017, 15:46

Beste BMW-liefhebber,

Wij hebben net een nieuwe (nou ja, best oude) BMW E87. Erg blij mee, maar 2 klein dingetjes ergeren ons:
1) rechtsvoor is de bekleding van de binnenstijl (tussen dashboard en hemel) beschadigd. Dit willen we vervangen. Zou alleen niet weten hoe. Er staat ook Airbag op dus ben een beetje voorzichtig. Het lijkt wel los te kunnen... Hoe doen we dit? En daarbij: is het uberhaupt te krijgen?
2) de sproeier van de achterwisser werkt niet. Heb een en ander al schoongemaakt, maar het werkt nog steeds niet... Het pompje werkt wel (voorruit geen enkel probleem).. Iemand een idee wat het kan zijn?

Hoop dat jullie ons kunnen helpen!

Dank, Maarten

Blijfmaarwerken

Re: Vervangen bekleding binnenstijl/ achterruitsproeier

Bericht door Blijfmaarwerken » 13 jan 2017, 15:59

Beste Maarten,

Bijna elk stuk bekleding/interieur deel is op ebay te verkrijgen, en is ook allemaal te vervangen. (Even op youtube kijken hoe je zo'n stukken loshaalt.)

Wat bedreft de ruitensproeiers, onze E87's hebben 2 motoren/pompjes, een voor de voorruit en een voor de achter. Ik heb jou probleem bij de voorruit waarvan ik het pompje moet vervangen, dit laat ik echter bij de dealer doen wat die dingen zitten achter de wielkasten van de voorwielen hier ga ik niet aan beginnen :P.

Probeer eens alleen de achtersproeier te activeren en hoor of je een motortje/pompje hoort lopen. Hoor je dit niet dan is dat je probleem. Hoor je hem wel zoemen dan kunnen je leidingen verstopt of bevroren zijn.

Smokemon

Bericht door Smokemon » 13 jan 2017, 16:29

Hoi! Dank voor je hulp! Ik zal ns kijken! Heb je toevallig ook linkje op youtube?

Blijfmaarwerken

Bericht door Blijfmaarwerken » 13 jan 2017, 17:48

Volgens mij bijna hetzelfde principe als hier: https://youtu.be/cPJaFV9f_V4

Smokemon

Bericht door Smokemon » 13 jan 2017, 19:30

Top. Ga op zoek naar het onderdeel. Ook geen flauw idee hoe je 't noemt eigenlijk.... heb getest bij de sproeier, maar pompje is Idd kapot. Enig idee wat dat kost als ik t laat Uitvoeren? Dank voor je Hulp!

Johnny

Bericht door Johnny » 06 feb 2017, 22:55

Dan zal ik dat probleem ook hebben... die van mij hapert ... de ene keer wel de andere keer niet
The sheere pleasure of driving ... nothing compares to a BMW
<<E87 118d DPF --- 't is eens wat anders dan een degelijke M57>>

Plaats reactie

Terug naar “BMW 1 Serie (E81 / E82 / E87 / E88) Techniek”