116i van het vrouwtje Andere velgen, ja of nee?
- Gérald320icabrio
116i van het vrouwtje Andere velgen, ja of nee?
Mijn vriendin rijdt al een tijdje rond met een 116i. Nu werd het weleens tijd om ook een showroom aan te maken. Helaas moet ik er met mijn handjes vanaf blijven, anders waren er wel wat details veranderd.
Doordat er een 2e kleine man opkomst was, moest er ook een andere auto komen. Op dat moment stond er al een e39 528i touring voor de deur. Maar haar Opel Corsa moest maar eens plaats maken voor iets anders. Eigenlijk was het de bedoeling om voor een 1 serie van de eerste generatie te gaan kijken. Maar eenmaal bij de dealer, stond daar een midnight bleu 116i in de showroom. Allebei meteen helemaal verliefd. Een afspraak gemaakt voor een proefrit, de volgende dag. Toch dezelfde dag nog naar de Ford dealer. Mijn vriendin vond die auto die zelf in kon parkeren ook wel handig. Maar die kon never nooit niet tippen aan de opties op de BMW. Niks geen Ford voor de deur! De volgende dag terug naar de BMW dealer. Na de proefrit meteen de aankoop gedaan. Helaas moesten we wat langer wachten omdat we eerst lekker op vakantie gingen. Een goeie week na de vakantie en heel wat speurwerk op internet, is er zelfs nog een 330ci cabrio bijgekomen. Dus het was lekker druk voor de deur met 3 Bimmers voor de deur. En toen was de dag aangebroken om de einser op te gaan halen. Het dak van de cabrio omlaag en op naar de dealer. Daar stond ze te wachten op ons. Glimmend gepoetst.
17 inch velgen
Sportpakket
Grote navi
Rood lederen bekleding
En nog veel meer lekkere opties.
Nu ben ik al een tijdje bezig om een setje grotere wielen en een zwarte grill er doorheen te drukken. Maar op den duur komt dat ook wel goed denk ik.
Gisteren voor de e46 nieuwe velgen aangeschaft. Mijn oude velgen liggen nu eigenlijk doelloos te zijn. Dus vanavond maar even een testfit gedaan:
Zelf vind ik het wel goed staan. De velgen morgen eerst maar goed schoonmaken en dan maar eens echt monteren.
Doordat er een 2e kleine man opkomst was, moest er ook een andere auto komen. Op dat moment stond er al een e39 528i touring voor de deur. Maar haar Opel Corsa moest maar eens plaats maken voor iets anders. Eigenlijk was het de bedoeling om voor een 1 serie van de eerste generatie te gaan kijken. Maar eenmaal bij de dealer, stond daar een midnight bleu 116i in de showroom. Allebei meteen helemaal verliefd. Een afspraak gemaakt voor een proefrit, de volgende dag. Toch dezelfde dag nog naar de Ford dealer. Mijn vriendin vond die auto die zelf in kon parkeren ook wel handig. Maar die kon never nooit niet tippen aan de opties op de BMW. Niks geen Ford voor de deur! De volgende dag terug naar de BMW dealer. Na de proefrit meteen de aankoop gedaan. Helaas moesten we wat langer wachten omdat we eerst lekker op vakantie gingen. Een goeie week na de vakantie en heel wat speurwerk op internet, is er zelfs nog een 330ci cabrio bijgekomen. Dus het was lekker druk voor de deur met 3 Bimmers voor de deur. En toen was de dag aangebroken om de einser op te gaan halen. Het dak van de cabrio omlaag en op naar de dealer. Daar stond ze te wachten op ons. Glimmend gepoetst.
17 inch velgen
Sportpakket
Grote navi
Rood lederen bekleding
En nog veel meer lekkere opties.
Nu ben ik al een tijdje bezig om een setje grotere wielen en een zwarte grill er doorheen te drukken. Maar op den duur komt dat ook wel goed denk ik.
Gisteren voor de e46 nieuwe velgen aangeschaft. Mijn oude velgen liggen nu eigenlijk doelloos te zijn. Dus vanavond maar even een testfit gedaan:
Zelf vind ik het wel goed staan. De velgen morgen eerst maar goed schoonmaken en dan maar eens echt monteren.
Laatst gewijzigd door Gérald320icabrio op 29 jan 2017, 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.
PAIN is TEMPORARY. QUITTING LASTS FOREVER.
Re: 116i van het vrouwtje
Mooie bak! Lekker dat interieur. Veel plezier ermee.. Je vriendin dan
BMW zoekende.. (F11, F31)
- mieske90
- BimmerPortal Team
Hele nette wagen, een gewaagd kleurtje voor het interieur
Eindelijk een vrouw met goeie smaak voor auto's
Eindelijk een vrouw met goeie smaak voor auto's
- Gérald320icabrio
Het interieur is inderdaad wel wat gewaagd. Maar ik heb stiekem altijd wel een voorliefde gehad voor een rood interieur. Daarom staan er nu ook meteen 2 voor de deur met rood lederen bekleding.
De vrouw heeft zeker smaak, alleen zal ze tegen mij nooit toegeven dat een BMW gewoon fantastisch is. Zo koppig is ze dan ook weer wel Ze zegt dan dat ze er niets om geeft. Ik zeur al maanden over een mooie zomerset. En nu lijkt het dan ook dat die set er gaat komen. Nu een beetje aan het rondkijken wat er goed onder zou staan. Mijn voorkeur gaat uit naar een set style 128 of misschien wel een setje van Vossen. Zeker in combinatie met een setje veren van eibach en nog een jaartje zeuren om een m pakketje zal dat heel mooi staan.
De vrouw heeft zeker smaak, alleen zal ze tegen mij nooit toegeven dat een BMW gewoon fantastisch is. Zo koppig is ze dan ook weer wel Ze zegt dan dat ze er niets om geeft. Ik zeur al maanden over een mooie zomerset. En nu lijkt het dan ook dat die set er gaat komen. Nu een beetje aan het rondkijken wat er goed onder zou staan. Mijn voorkeur gaat uit naar een set style 128 of misschien wel een setje van Vossen. Zeker in combinatie met een setje veren van eibach en nog een jaartje zeuren om een m pakketje zal dat heel mooi staan.
- mieske90
- BimmerPortal Team
Haha was het nu jouw wagen of die van haar
- Gérald320icabrio
Hij is eigenlijk van haar. Maar ook voor het hele gezin. En aangezien ik de smaak te pakken heb, en ze langzaam aan helemaal gek van me wordt Komende zaterdag maar eens informeren naar een setje style 128. Ik denk dat dat wel heel mooi zou staan. De rest zal dan vanzelf wel komen.
- Gérald320icabrio
Re: 116i van het vrouwtje Andere velgen, ja of nee?
Morgen maar eens goed schoonmaken en bij daglicht kijken hoe het staat. Alleen zit er een bandenspanning controle op, dus is mijn vraag of dat meldingen gaat geven, op de velgen zit dat volgens mij niet.
- BMWf20 2.0d
Ja, dat gaat meldingen geven, je auto zoekt de RDCi ventielen maar vind ze niet.
Volgens mij is dit wel vrij makkelijk te omzeilen, er zijn meer F20's die zonder runflats rijden.
Ik zou de ventielen overzetten indien je deze set houd, of een 2e set aanschaffen.
Volgens mij is dit wel vrij makkelijk te omzeilen, er zijn meer F20's die zonder runflats rijden.
Ik zou de ventielen overzetten indien je deze set houd, of een 2e set aanschaffen.
- Gérald320icabrio
De set die er bij aankoop onder zat, was voorzien van winterbanden. En ik moet zeggen dat het qua grip erg tegen valt. Bij nat wegdek wil de auto weleens een stapje maken waardoor de TC ingrijpt. En dat is nog niet eens bij een sportieve rijstijl. Maar ik zal me eens in gaan lezen over die bandenspanning controle.
- BMWf20 2.0d
Kan aan het merk liggen, heb er zelf nu Dunlops onder die absoluut niet bevallen, veel herrie en grip is matig.
Heb normaal altijd Goodyear Ultragrip en die bevallen prima, heb ze alleen nog niet in RunFlat gehad.
De RDCi ventielen icm RunFlat bevalt me overigens prima.
Je kunt de bandenspanningsmelding (laten) uitschakelen en dan kun je gewone banden zonder RDCi monteren.
Moet je wel of thuiskomertje of spuitbus achterin leggen, anders sta je hopeloos vast bij lekkage.
Heb normaal altijd Goodyear Ultragrip en die bevallen prima, heb ze alleen nog niet in RunFlat gehad.
De RDCi ventielen icm RunFlat bevalt me overigens prima.
Je kunt de bandenspanningsmelding (laten) uitschakelen en dan kun je gewone banden zonder RDCi monteren.
Moet je wel of thuiskomertje of spuitbus achterin leggen, anders sta je hopeloos vast bij lekkage.
- Gérald320icabrio
Ik heb er nu Bridgestone Blizzak onder zitten als ik me niet vergis. Ik denk dat ik woensdag de velgen eens echt ga passen. Dan zie ik wel of het überhaupt past. De wielen zijn origineel geleverd als breedset voor de e90. En de f20 schijnt nogal moeilijk te zijn met de ET waarde, heb ik me laten vertellen. Al zou 18 inch weer wel moeten gaan. Dus we gaan het zien, en dan kijk ik wel voor de oplossing die het beste voor ons past.
Rood interieur is top!
118dA M Sport HE - Mineralgrau - Dakota Korallrot - 18" Styling 385
Besteld: 218dA GT Luxury HE - Imperialblau Brillianteffekt - Dakota Sattelbraun - 17" Styling 481
"I'll try being nicer if you'll try being smarter..."
Besteld: 218dA GT Luxury HE - Imperialblau Brillianteffekt - Dakota Sattelbraun - 17" Styling 481
"I'll try being nicer if you'll try being smarter..."
- Gérald320icabrio
Bedankt voor het compliment, zelf waren we ook op slag verliefd. Daarom ook maar meteen een 330ci cabrio erbij aangeschaft met rood leer.
Prachtig interieur.
Ik hou me aanbevolen voor de 17 inch velgen.
Ik hou me aanbevolen voor de 17 inch velgen.
Freude Am Fahren