Motormanagement lampje ERROR CODE

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
borissje

Motormanagement lampje ERROR CODE

Bericht door borissje » 15 jan 2017, 13:14

Goededag leden!

Ik ben nieuw op dit forum, dus allereerst zal ik mij even voorstellen.
Mijn naar is Boris en ben sinds een aantal dagen in het bezig van mijn BMW F30 320i (efficientdynamics)
Ik heb deze auto gekocht bij een autobedrijf.
Zelf ben ik niet z'n held als het aankomt op autotechniek, vandaar dat ik 2 mannen heb meegenomen die hier veel meer van weten.
Ik heb een proefrit gemaakt, alles was tip top in orde...
tot het moment dat ik naar huis reed mijn mijn nieuwe auto en het motormanagement lampje ging branden!
Ik heb de auto door een van die mannen laten uitlezen en hier komen foutmelding naar boven.

0x12 DME/DDE 2 Fehler eingetragen (0xAF08 & 0xAF01)

Ik heb al een tijdje zitten googlen maar kom zelf niet tot de ontdekking wat het probleem zou kunnen zijn.
Is hier iemand die hier ervaring mee heeft of mij kan vertellen in welke richting deze storing zit?
Verder rijd de auto gewoon super, er is niets wat wat mij opvalt...

Alvast bedankt!!

Gr Boris

Source

Re: Motormanagement lampje ERROR CODE

Bericht door Source » 16 jan 2017, 16:59

Ik wil niet lullig zijn maar die "2 mannen" kunnen je vast hiermee verder helpen of hebben ze er "geen tijd" voor?
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

borissje

Re: Motormanagement lampje ERROR CODE

Bericht door borissje » 17 jan 2017, 14:13

Deze 2 mannen zijn geen automonteur o.i.d. foutcodes zeggen niet exact wat de fout is, maar in welk gebied je het moet zoeken. Ik ben vandaag bij Nobracars geweest (BMW SERVICE) en zei wisten mij te vertellen dat het 1: het oliedrukregelfentiel zou kunnen zijn 2: de sensor bij de uitlaat zou kapot kunnen zijn, om dit te checken zou ik de uitlaat sensor kunnen wisselen met de inlaat sensor. 3: oude software, alleen lijkt mij dit zeer onwaarschijnlijk.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (F30 / F31 / F34) Techniek”