Xenon ballast wegwerken F10

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Zhanna

Xenon ballast wegwerken F10

Bericht door Zhanna » 24 dec 2016, 22:05

Goede avond,

Vandaag heb ik mijn halogeen lampen vervangen voor een set Xenon lampen. Een hoop gepriegel, maar uiteindelijk wel gelukt. Aanhouder wint zullen we maar zeggen :shine:

Ik vraag me echter af wat een geschikte plek zou zijn om de ballasten te plaatsen? Het is nogal vol onder de motorkap en alles zit netjes afgeschermd. In de diverse DIY's kan ik er niks over vinden? :s

Hopelijk hebben jullie wat tips voor me :ja:

Zhanna

Re: Xenon ballast wegwerken F10

Bericht door Zhanna » 27 dec 2016, 16:54

Het is gelukt :shine: Niet zo netjes weggewerkt als origineel, maar het zit in ieder geval goed vast. Heb een foto bijgevoegd mocht iemand ooit met dezelfde vraag zitten.

Heb om de stabilisatiestangen (rond 30mm) isolatiemateriaal gedaan tegen schuren en trillingen en de ballasten vervolgens vast gezet met tywraps. Tussen de ballasten en lampen heb ik nog wel verlangkabels moeten plaatsen anders ging ik het niet redden. Zie links hieronder voor een goedkoop adres.

http://www.xenon2go.nl/Cabel-HID-Xenon-ballast en http://www.xenon2go.nl/Verleng_kabel_xenon

Edit: toevoegen via uploaden lukte me niet :gek: Daarom plaatje van internet bijgevoegd. Gaat om de schuine stabilisatiestangen.

Afbeelding

Zhanna

Bericht door Zhanna » 20 jan 2017, 19:41

Goede avond,

Kreeg in de mail een vraag van een forumlid, maar dacht dat wellicht meer mensen met die vraag zitten dus zal mijn reactie hieronder zetten.
Hoi Zhanna, ik zag je verhaal op het BMW-forum over de installatie van
Xenon.
Mooi beschreven!
Ik ben ook van plan om het zelf te doen, maar ben er best een beetje
huiverig voor.
Ben bang dat ik echt van alles moet loshalen daarvoor.

Heb jij misschien nog iets voor me waar ik op moet letten en/of rekening
mee moet houden?

Hoor t graag van je.
Van alles los maken valt wel mee. Het is 1 kapje aan de binnenkant van je wielkast met 2 schroefjes en 1 draaidop. Dan kun je het huidige lampje eruit draaien en de Xenon er voor in de plaats zetten.

Zodra je het originele lampje eruit hebt moest ik in mijn geval het ijzeren beugeltje op één hoek doorzagen i.v.m. de Xenon bekabeling. Daarna terug plaatsen in de houder kostte mij de meeste tijd. Je ziet niet wat je doet en moet het op gevoel doen... Ik hoop dat de set het lang vol blijft houden haha ;) 1 tip is wel het opkrikken van de auto zodat je meer werkruimte hebt.

Hier een linkje naar Youtube voor een indicatie: https://www.youtube.com/watch?v=6VgvUFJf1oE

Indien er nog meer of andere vragen zijn zal ik proberen ze zo goed mogelijk te beantwoorden.

MrPaulus

Bericht door MrPaulus » 21 jan 2017, 07:40

Kijk, dat is een prima idee, hier te delen eigenlijk. Dank voor je reactie.
Ik heb het eergisteren geprobeerd, maar liep al snel vast. Niet omdat het te ingewikkeld is, maar gewoon omdat ik er niet goed genoeg bij kwam en op een gegeven moment m'n geduld verloor (ligt 100% aan mij hoor...ben niet zo'n geduldig figuur).
Uiteindelijk maar laten doen door 'n garage (50 euro). Die hebben 'm op de brug gezet, wiel er af en de binnenbekleding van de wielkasten losgemaakt (koud kunstje eigenlijk).

Toen had je echt alle ruimte. Ballast vastgezet aan het frame met een tiewrap en dat was het eigenlijk.

Maar desalnietemin, nogmaals dank voor je reactie. En ik ken mijzelf nu in ieder geval een beetje beter :s
Laatst gewijzigd door Bart70 op 18 feb 2020, 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet werkende fotolinken verwijderd
F10 (520i) met Essing tuning (235PK-325NM)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (F07 / F10 / F11) Techniek”