Mercedes 180 versusBmw e46 318i
Mercedes 180 versusBmw e46 318i
Ik zit in mijn gedachte zo een vergelijking te maken met een nieuwe Mercedes 180 Ambition uit 2016 die 122 pk levert en mijn oude Bmw e46 uit 2003 met 143 pk.
volgens de boeken zou de Mercedes toch 1 seconde sneller zijn dan mijn bmw.
Ik vraag me af hoe zou 143 pk toch trager zijn dan de 122pk.
Zou graag een technische uitleg hiervoor willen hebben.
volgens de boeken zou de Mercedes toch 1 seconde sneller zijn dan mijn bmw.
Ik vraag me af hoe zou 143 pk toch trager zijn dan de 122pk.
Zou graag een technische uitleg hiervoor willen hebben.
Bmw 318i 2003 facelift Automaat
Bmw 318i 1985 Type 1 Automaat
Bmw 318i 1985 Type 1 Automaat
- francois1994
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 02 mei 2015, 17:50
- Locatie: Born, Limburg
Re: Mercedes 180 versusBmw e46 318i
Modernere motoren? gewicht? turbo's?
BMW E46 318i '99
Suzuki GSF1200 Bandit '01
Suzuki GSF1200 Bandit '01
Re: Mercedes 180 versusBmw e46 318i
gewicht zijn ze hetzelfde bijna, maar de Mercedes heeft toch te weinig pk's.
Bmw 318i 2003 facelift Automaat
Bmw 318i 1985 Type 1 Automaat
Bmw 318i 1985 Type 1 Automaat
Re: Mercedes 180 versusBmw e46 318i
De Mercedes zal vermoedelijk een turbo hebben en daardoor flink meer koppel uit dezelfde cilinderinhoud, bij voornamelijk lage toerentallen. Dit is met name bepalend voor acceleratiecijfers. Ook zal/kan de versnellingsbak kortere overbrengingen hebben evenals de eindreductie in het achteras differentieel. Ook dit zorgt voor snellere/betere acceleratioe cijfers.
Jeremy Clarkson : Speed has never killed anyone ; It's suddenly becoming stationary that gets you !!
Re: Mercedes 180 versusBmw e46 318i
oke dit snap ik beter dan. Nieuwe motoren zijn slimmer gemaakt.Edward2 schreef:De Mercedes zal vermoedelijk een turbo hebben en daardoor flink meer koppel uit dezelfde cilinderinhoud, bij voornamelijk lage toerentallen. Dit is met name bepalend voor acceleratiecijfers. Ook zal/kan de versnellingsbak kortere overbrengingen hebben evenals de eindreductie in het achteras differentieel. Ook dit zorgt voor snellere/betere acceleratioe cijfers.
Bmw 318i 2003 facelift Automaat
Bmw 318i 1985 Type 1 Automaat
Bmw 318i 1985 Type 1 Automaat
Re: Mercedes 180 versusBmw e46 318i
Je vergelijkt een dubbele koppeling automaat (lijkt op DSG van VW) met een automaat met koppelomvormer.
De efficientie van de eerste is veel hoger, doordat er (nauwelijks) verlies is tussen motor en bak. Daarnaast heeft deze bak 7 verzetten tegen 5 en kan deze bak sneller schakelen dan een standaard automaat. Daarnaast heeft de MB motor een turbo die zorgt voor een vlak koppel (en dat levert de trekkracht) tussen 1250 en 4500 toeren. De N42 in een BMW doet dit tussen 2200 en 3800 toeren.
Kortom: minder verlies, meer koppel in breder toerengebied en kleinere stappen met kortere schakelmomenten. Tel uit je winst.
Vergelijk dit eens met een 1-serie met 8v-automaat. Dan zul je ook een verschil zien met je huidige auto. (een nieuwe 3 met 8v-auto laat dit ook al zien).
Groet,
Rob
De efficientie van de eerste is veel hoger, doordat er (nauwelijks) verlies is tussen motor en bak. Daarnaast heeft deze bak 7 verzetten tegen 5 en kan deze bak sneller schakelen dan een standaard automaat. Daarnaast heeft de MB motor een turbo die zorgt voor een vlak koppel (en dat levert de trekkracht) tussen 1250 en 4500 toeren. De N42 in een BMW doet dit tussen 2200 en 3800 toeren.
Kortom: minder verlies, meer koppel in breder toerengebied en kleinere stappen met kortere schakelmomenten. Tel uit je winst.
Vergelijk dit eens met een 1-serie met 8v-automaat. Dan zul je ook een verschil zien met je huidige auto. (een nieuwe 3 met 8v-auto laat dit ook al zien).
Groet,
Rob
Re: Mercedes 180 versusBmw e46 318i
oke nog beter begrepen, bedankt
Bmw 318i 2003 facelift Automaat
Bmw 318i 1985 Type 1 Automaat
Bmw 318i 1985 Type 1 Automaat