Jauke - E46 318Ci

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
Jauke

Jauke - E46 318Ci

Bericht door Jauke » 27 jan 2017, 18:35

Hallo,

Mijn naam is Jauke, ik heb een half jaar geleden mijn tweede BMW gekocht, ditmaal geen e36 maar een e46 (318Ci 2001). Afgelopen week heb ik hem een kleine beurt laten geven op aanraden van de auto zelf.

Hij is alleen met meer problemen teruggekomen dan hij van tevoren had. Het ASC lampje blijft constant branden en mijn remlicht doet links niets meer. Bij aflevering vertelde de monteur dat ze niet precies wisten hoe ze de servicekilometers terug moesten draaien naar 25000, maar uiteindelijk is het ze toch gelukt . Bij het starten van de auto zag ik dat vrijwel alles gereset was (tijd, gem. verbruik, gem. snelheid)

Nou is dat laatste niet zo'n probleem, kan gebeuren.
Maar dat ASC lampje is wel vervelend. Ik heb de garage weer gebeld en de auto er heen gebracht. Na enkele uren kreeg ik het bericht dat ze er niet achter kunnen komen wat het probleem is. Het ASC knopje werkt wel, de computer geeft wel een foutmelding aan maar deze krijgen ze er niet uit.

Weet iemand van jullie wat het probleem kan zijn?

Alvast bedankt voor de hulp!!

Jauke

mieske90
BimmerPortal Team

Re: Jauke - E46 318Ci

Bericht door mieske90 » 30 jan 2017, 20:23

Welkom Jauke,

je kun het beste je probleem in het E46 subforum onder het kopje techniek nog een keer voorleggen, daar zul je sneller een antwoord krijgen.
In deze topic het het de bedoeling dat jij jezelf en je wagen voorsteld, dit graag alsnog doen.

Foto's van je wagen doen het hier ook altijd goed ;)

Als je iets zoekt kun je het beste de zoekfunctie rechtsboven gebruiken.
Als er vragen of opmerkingen zijn over het forum neem gerust contact met een van ons, wij helpen je graag.

Vele veilige en probleemloze kilometers toegewenst
Veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je E46 een keer op één van onze meetings/events.
Dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events :driving:

PS ik heb je topic-naam gewijzigd om het overzicht te bewaren.
Afbeelding
Volgende evenement:

Jauke

Bericht door Jauke » 13 feb 2017, 20:35

Hallo,

Top, bedankt voor de reactie. Ik zal er voortaan rekening mee houden. :)

Het probleem is inmiddels opgelost! Tijdens het vervangen van mijn oliefilter heeft de monteur de stekker van het ASC systeem er uitgehaald, maar vergeten er weer in te doen... :whistle:

Ik zal eens even proberen wat foto's te uploaden, en natuurlijk ga ik binnenkort evenementen bezoeken :D

Groeten Jauke

mieske90
BimmerPortal Team

Bericht door mieske90 » 13 feb 2017, 20:42

Goed monteurtje :duimen: :gek:
Afbeelding
Volgende evenement:

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”