e46 touring problems :(

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
kenolie

Re: e46 touring problems :(

Bericht door kenolie » 27 jan 2017, 10:49

Iemand enige idee wat de foutcode betekent over mijn sleutel ? Zie foto bovenaan de post.

h3b

Bericht door h3b » 27 jan 2017, 12:02

Denk dat het een goed idee is om eens met BMW tools de storingen uit te lezen. Dan krijg je de BMW specifieke codes te zien. Wil je het zelf doen dan kun je b.v. de Carly app voor BMW op je telefoon/tablet installeren. Wel heb je dan nog een kabel of wifi dongel nodig. Zie http://www.mycarly.com/product/bmw-app/ voor de app en hier voor de kabel http://www.mycarly.com/adapter/

Een zoektocht naar de omschrijving van de fout op de sleutel levert niet veel op qua oplossing. Mogelijk een gevolg van je antenne versterker maar het kan ook zijn dat de sleutels opnieuw ingelezen moeten worden. Dat laatste is bij de BMW dealer begreep ik niet gelukt. Mogelijk dat een codeerder op het forum dit wel voor je kan oplossen.

Ik zou in ieder geval eerst even het resultaat van je antenne versterker afwachten. Daarna fouten resetten om vervolgens te kijken wat er terugkomt.
F20 116i 2012 (2017- )Afbeelding
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)

kenolie

Bericht door kenolie » 27 jan 2017, 15:02

ik kan een adapter lenen van een vriend en ga die carly lite app is even proberen dan :) ( pro kost 45 euro )

super bedankt voor het helpen zoeken iig ! . het lijkt mij inderdaad het beste om even die antenne om te wisselen en daarna zien wat er gebeurd .
Wat is coderen precies ? de sleutes helemaal opnieuw in de auto programmeren ?

h3b

Bericht door h3b » 27 jan 2017, 15:13

Vaak moeten er bij wijzigingen het e.e.a. gecodeerd worden. Denk hierbij b.v. aan van halogeen naar xenon verlichting omzetten. Met de juiste software en kennis kun je dit dan coderen mits de hardware dit ondersteund. Aangezien de dealer problemen had met het aanmelden van deze sleutels kan een codeerder dit mogelijk wel voor je doen aangezien zij vaak meer kennis in huis hebben m.b.t. het programmeren van de (onderliggende) systemen.
F20 116i 2012 (2017- )Afbeelding
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)

kenolie

Bericht door kenolie » 27 jan 2017, 19:22

aha duidelijk.
eerst maar even uitlezen dan met een bmw systeem nadat de antenne is geplaatst! bedank alvast en ik post zo snel mogelijk een update.

stefan328

Bericht door stefan328 » 30 jan 2017, 21:25

kenolie schreef:
Dutchie schreef:
kenolie schreef:er zit een soort zwarte strip boven je deuren waar je deur ook tegen aan sluit aan de bovenkant. deze loopt van voor helemaal naar achter. deze staat bij mij aan allebij de kanten helemaal open en sluit niet aan tegen de auto aan. Hoe heet dit onderdeel zodat ik dit kan kopen en vervangen ? of hoort hij een beetje open te staan ?
Dit hoort zo!
echt ? appart ! snap dan echt niet hoe het water zo naar binnen op mn banken kan lekken en dat aan allebei de kanten op dezelfde plek :|
Kan je een foto maken van wat je precies bedoeld? Want natte bekleding/ interieur hoort natuurlijk niet. water komt vaak van boven, daar hoeven we geen Einstein voor te zijn om dat te begrijpen :P . Als het op je bank ligt komt het water waarschijnlijk van het dak of raam aansluiting.
Even voelen of je dakbekleding of andere zaken die hoog zitten nat zijn dan kom je er precies achter waar het vandaan komt. Ik denk namelijk niet dat het via de strip van je raamstijl binnen komt. ( vermoed dat je dat bedoelt wat een beetje open staat)

kenolie

Bericht door kenolie » 31 jan 2017, 15:59

ik zal zo even een foto plaatsen! Ik heb wat water op mijn dak gegooid en het loopt dan achter die raamstrip langs op mijn deurrubbers en vanaf daar naar binnen.
lijkt mij dat dat bij alle 2 niet mag gebeuren anders zouden ze daar niet zitten.
via de achterklep is het mij nog even een raadsel waar het nou vandaan komt! het komt daart volgens mij door mn achterspoilertje heen!

kenolie

Bericht door kenolie » 31 jan 2017, 16:01

update wat betreft de sleutels.

antenne versterker vervangen en voila ik kon de sleutels inleren en de deuren reageren!

de deuren sluiten altijd met de sleutel maar open gaat maar heel soms , meestal reageert hij hier niet op.
wat wel altijd gebeurd is dat als ik mijn Open knop van de sleutel inhoud de voor ramen open gaan??? en als ik op mijn achterklep knopje druk gaat het achter raam open ? lijkt mij ook niet de bedoeling....
zou hij dan toch opnieuw geprogrammeerd moeten worden?

kenolie

Bericht door kenolie » 31 jan 2017, 17:40

Valt toch tegen , zowel open als sluiten gaat moeizaam . Wel vaker dicht als open maar die ramen laag doet hij meetal wel ....

kenolie

Bericht door kenolie » 31 jan 2017, 18:27

Afbeelding

dit is de strip die ik bedoel. hij lekt dan tussen de onderkant aan de binnenkant van de deur door en daarna op de raamrubbers waarna het naar binnenvalt op de bank.

als ik hem verder naar achter volg die strip zie ik ook een soort schuimrubber zitten bij een gedeelte van de strip. hoort dat niet overal dan?

kenolie

Bericht door kenolie » 02 feb 2017, 19:40

ik denk toch ook dat de gm5 module kappot is. soms gaat het lichtje binnen wel aan en hoor ik de relais klikken als ik mn sleutel indruk maar er gebeurt niets met de sloten. dit is overigens vooral bij het OPEN maken van de deuren , als ik hem op slot wil doen werkt dit meestal wel. ook de knop binnen in de auto doet soms helemaal niets meer. heb vanmiddag een uur lang geprobeerd om mn deuren open te krijgen :( . vanochtend deed hij het ineens prima en reageerde hij ook goed op de sleutel en vanmiddag was het ineens allemaal weg . inleren werkte heel lang niet , sleutels reageerde niet , knop binnen deed niets .

Iemand enige idee wat het kost om een nieuw slot te bestellen voor mijn bestuurdersdeur? als ik die fix kan ik in ieder geval altijd mijn deuren openen en niet meer in de kou staan zoals vanmiddag. :gekdoen:

info

Bericht door info » 03 feb 2017, 19:55

Toen ik mijn touring kocht lekte deze ook, bleek dat er 1 bout ontbrak waar de dakdragers mee vast zitten waardoor er een gat in het dak zat.
Ik zie op je foto zo 123 geen dakdragers maar het kan zijn dat deze verwijderd zijn en je gaten er nog gewoon zitten (onafgedekt).
Ik heb uiteindelijk mijn dakdragers verwijderd en de gaten met sanitairkit dicht gemaakt, dit zit al 6 jaar probleemloos zo.

Zeevang

Bericht door Zeevang » 05 feb 2017, 19:28

die gm5 module zal ik er is uithalen en ff laten checken of sowieso nieuwe relais erop solderen of laten solderen. (ivm met soms wel soms niet doen) Heb ik bij onze vorige 318i touring ook gedaan en ook daar storing in ontvanger van achterklep gehad.
Wat meneer of mevrouw info verteld lijkt mij ook heel logisch als jou dakrails zijn verwijderd maar de gaatjes open gelaten of 1 gaatje is opengelaten ff de strip eraf halen en eventueel de boel met siliconenkit bewerken

info

Bericht door info » 06 feb 2017, 21:00

Meneer info :)

Dakdrager bevestiging zitten bij zo'n touring gewoon gaten in het dak voor geboord, verwijder je de dragers en dicht je niets af dan loopt het water zo naar binnen.
Erg slechte constructie vond ik het destijds, normaal een moer oid die erop gelast is, wie gaat er nou gaten in het dak boren.

kenolie

Bericht door kenolie » 07 feb 2017, 18:33

nee daar komt het water niet vandaan. het komt vanaf het dak loopt het door de gootjes die boven de ramen zitten door . daarna op mijn deurrubber en dan op mijn bank ... heel vreemd... slijtage dan toch ?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”