vreemd hoor. dan zal ik maar ergens anders moeten doorzoeken wat foutcode p0171 kan veroorzaken, kan het ook door een vieze benzine injector komen? ik ruik verse benzine lucht uit mijn uitlaat. heb de lpg systeem laten controleren en is me verteld dat er niks aan de hand is.
Verder vind ik het een top motor.
alleen moet wel opletten dat je niet te dunne olie erin gooit. heb 5w30 erin laten zetten, sindsdien hoor ik een kleine ratel rond de 2500 toeren alleen bij een constante snelheid.
komend week 10w40 erin kijken of het ophoud.
Hoogste KM-stand 316/318 M43 motor
Re: Hoogste KM-stand 316/318 M43 motor
Heb je al een keer injectorcleaner in je tank gegooid?
En anders zouden je injectors getest moeten worden.
http://www.lgmotorenrevisie.nl/motorenr ... -reinigen/
En anders zouden je injectors getest moeten worden.
http://www.lgmotorenrevisie.nl/motorenr ... -reinigen/
Re: Hoogste KM-stand 316/318 M43 motor
De kilometerstand van mijn 318 M43 is op dit moment 372.000km, gekocht op 266.000km. In de tussentijd ook hier gebruikelijke dingen vervangen.
Re: Hoogste KM-stand 316/318 M43 motor
Ik heb onlangs een E36 316i compact gekocht met een M43B19TU en die staat op 208.000 nu, maar die auto is zo slecht onderhouden door de vorige frikandel van een eigenaar dat ik bijna zou kunnen zeggen dat dit blok helemaal rond is geweest Gelukkig was de prijs heel redelijk, dus ik heb wat kunnen investeren om het blok weer wat frisser te krijgen en dat lijkt gelukt. Nauwelijks olieverbruik, dat valt niet tegen. Ik wacht rustig af tot de krukas het begeeft, want ik denk niet dat ik alle black sludge eruit heb.
Re: Hoogste KM-stand 316/318 M43 motor
De kilometerstand van mijn 316 m43 is bijna 228000km. Eind 2015 gekocht met een km stand van 207000
Helaas al veel kosten moeten maken.
- alle filters (lucht, benzine, interieur en olie)
- verversen olie (2x inmiddels)
- xenon lampen (gaven niet meer genoeg licht)
- schokbrekers achter
- stabilisatorstangen
- dynamo
- stationair regelaar
- carterventilatie
- carterontluchting slang
- waterpomp
- lambdasonde (voorste)
- snaren
- temperatuursensor
- verversen koelvloeistof
Huidige problemen die nog opgelost moeten worden
- foutcode 171 brandstofmengsel instelling (komt telkens terug na het wissen)
- Start soms moeilijk (slaat niet aan, moet dan gas bij geven) na vervangen stationair regelaar
- schommelt regelmatig in toeren tussen de 1000 en 500. Ook voel je de auto dan trillen
- pakking oliefilterhuis lekt olie
- pakking distributie lekt olie
Helaas al veel kosten moeten maken.
- alle filters (lucht, benzine, interieur en olie)
- verversen olie (2x inmiddels)
- xenon lampen (gaven niet meer genoeg licht)
- schokbrekers achter
- stabilisatorstangen
- dynamo
- stationair regelaar
- carterventilatie
- carterontluchting slang
- waterpomp
- lambdasonde (voorste)
- snaren
- temperatuursensor
- verversen koelvloeistof
Huidige problemen die nog opgelost moeten worden
- foutcode 171 brandstofmengsel instelling (komt telkens terug na het wissen)
- Start soms moeilijk (slaat niet aan, moet dan gas bij geven) na vervangen stationair regelaar
- schommelt regelmatig in toeren tussen de 1000 en 500. Ook voel je de auto dan trillen
- pakking oliefilterhuis lekt olie
- pakking distributie lekt olie