Thermostaat 316
Thermostaat 316
Hey,
Ik heb gisteren een E36 opgehaald, en mij viel op dat de auto niet warm werd. De temperatuur ging niet omhoog en het bleef behoorlijk fris in de auto haha. Is de thermostaat vervangen moeilijk, en waar koop ik een goede, en is het de moeite als ik een originele neem of kan ik ook een 'imitatie' monteren?
Mvg
Ik heb gisteren een E36 opgehaald, en mij viel op dat de auto niet warm werd. De temperatuur ging niet omhoog en het bleef behoorlijk fris in de auto haha. Is de thermostaat vervangen moeilijk, en waar koop ik een goede, en is het de moeite als ik een originele neem of kan ik ook een 'imitatie' monteren?
Mvg
Re: Thermostaat 316
100% thermostaat. Thermostaat vervangen is 15 minuten werk. Ik heb 'm besteld op auto-onderdelen24.nl, Kost daar beduidend minder dan een originele bij de dealer, en werkt perfect.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Bedankt voor je bericht! Ik had aan iemand gevraagd, heb in België iemand gevonden met een zwarte motorkap met gasveren, alsook de pook en pookhoes (Ik wou eerst de kap matzwart maken, maar dit kost qua lak waarschijnlijk evenveel als deze motorkap), die ook een thermostaat had voor 10 euro, is dit de moeite denk je?Dutchie schreef:100% thermostaat. Thermostaat vervangen is 15 minuten werk. Ik heb 'm besteld op auto-onderdelen24.nl, Kost daar beduidend minder dan een originele bij de dealer, en werkt perfect.
Cheers!
Edit: De motorkap is van een sedan dus die past sowieso niet. Ik zit op de onderdelen site te kijken, echter krijg ik een heel aantal thermostaten met verschillende prijzen en ook verschillende omschrijvingen, ook als ik m'n eigen kenteken invul.. Iemand die me kan helpen ?
Thermostaat altijd nieuw halen, geen gebruikte kopen, worden vaak nooit vervangen.
Bij realoem.com ff je chasisnr invullen en daar het onderdeel nummer opzoeken en dan invullen op een auto onderdelen site.
Heb er zelf bij mij een gates inzitten, maar een febi bilstein is ook goed
Bij realoem.com ff je chasisnr invullen en daar het onderdeel nummer opzoeken en dan invullen op een auto onderdelen site.
Okay, ik zit net ff naar de koelvloeistof te kijken maar snap er de ballen niet van haha. Er zit wel vloeistof in, maar ik zie nergens de min en max...mikespek schreef:Thermostaat altijd nieuw halen, geen gebruikte kopen, worden vaak nooit vervangen.
Edit: Als ik hem stationair laat draaien wordt het blok wel warm volgens die meter in het dash, echter geen warme lucht, komt dit alsnog door de thermostaat?
Ik heb gewoon de goedkoopste besteld toen.Restless schreef:
Edit: Als ik hem stationair laat draaien wordt het blok wel warm volgens die meter in het dash, echter geen warme lucht, komt dit alsnog door de thermostaat?
Stationair wordt ie wel warm inderdaad omdat je dan geen rijwind koeling hebt, en als je dan nog geen warme lucht hebt is ook je kachelkraan kapot waarschijnlijk.
Er komt alleen warme lucht bij de voeten en het raam, op de draaiknop staat ook bij blazers richting personen blauwe pijlen, dus ik neem aan dat hier nooit warme luch uit komt?Dutchie schreef:Ik heb gewoon de goedkoopste besteld toen.Restless schreef:
Stationair wordt ie wel warm inderdaad omdat je dan geen rijwind koeling hebt, en als je dan nog geen warme lucht hebt is ook je kachelkraan kapot waarschijnlijk.
Oh daar ben ik dan totaal weer niet mee bekend, dat is appart! als ie bij de voeten en het raam wel warm wordt zit het 'm in ieder geval niet in het watersysteem.
Ja nee het staat ook op die draaiknop haha, richting het poppetje worden die dingen blauw haha. Hoorde van een maatje dat hij ook geen warme lucht heeftDutchie schreef:Oh daar ben ik dan totaal weer niet mee bekend, dat is appart! als ie bij de voeten en het raam wel warm wordt zit het 'm in ieder geval niet in het watersysteem.
Echt vreemd haha, die van mij kan wel gewoon warm naar je toe blazen
Ik zal straks even een foto maken, misschien omdat ik de allergoedkoopste uitvoering heb haha.Dutchie schreef:Echt vreemd haha, die van mij kan wel gewoon warm naar je toe blazen
Edit: Kan ik overigens een digitale unit pakken voor de verwarming? Of moet ik dan alle kabels veranderen en dergelijke?
climate control is wel ff werk, je hele kachelhuis moet vervangen worden voor een type met climate control, en dan moet je ook nog een paar kabels trekken naar je zekkeringen bak, en dan nog een paar voor je airco, als je echt wil kan het natuurlijk, maar is niet ff unit overpluggen
Okay, dan laat ik het wel bij deze haha. Wel frappant dat ik geen knop heb om de lucht inde auto te circuleren, of vanaf buiten lucht binnen te blazen..mikespek schreef:climate control is wel ff werk, je hele kachelhuis moet vervangen worden voor een type met climate control, en dan moet je ook nog een paar kabels trekken naar je zekkeringen bak, en dan nog een paar voor je airco, als je echt wil kan het natuurlijk, maar is niet ff unit overpluggen
Is standaard als je auto geen airco heeft, die knop komt bij de meeste auto's pas als je airco hebt