Angel eyes vervangen voor gewoon stadslicht

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
gwith

Angel eyes vervangen voor gewoon stadslicht

Bericht door gwith » 10 feb 2017, 12:26

Ik weet het is voor vele de omgekeerde wereld maar van mij hoeven die Angel eyes niet zo...... Mijn vraag is dus, kun je ze ook vervangen voor "gewone" stadslichten. Tevens zou ik graag willen dat als ik de auto open doe ALLEEN de binnenverlichting gaat branden... en niet de hele kermisattractie.

Wie weet raad?? Gaat om een BMW 316i touring 2009 model.

Alvast super bedankt!

rik-e46-316i

Re: Angel eyes vervangen voor gewoon stadslicht

Bericht door rik-e46-316i » 10 feb 2017, 16:17

Makkelijkste optie is wass om een setje halogeen lampen te scoren op marktplaats of dergelijke, ik weet niet wat voor lampen je precies hebt maar als je deze zelf verkoopt hou je er nog geld aan over ook haha :W

En die verlichting is een software dingetje gok ik, als het goed is zijn er op dit forum wel mensen die je daar verder mee kunnen helpen :duim:

gwith

Bericht door gwith » 11 feb 2017, 12:26

Daar dacht ik idd zelf ook al aan, maar...... Zijn die er ook voor een facelift E91 in OEM formaat?? Als dat zo is hou ik me aanbevolen!

gwith

Bericht door gwith » 11 feb 2017, 12:35

Ik heb trouwens nu ook al gewoon halogeen lampen, dus geen xenon gebakjes wat mij betreft gelukkig.

Ik ben nog al van de no nonses auto. Gewoon lamp er in, kapot is vervangen en weer door. Ik wil geen naar de dealer gezeur als er zo'n corona ding kapot is, moeilijk doen weet ik het wat. Zo kijk ik trouwens in het geheel naar een auto....

Ik heb een BMW vanwege de bouw kwaliteit en verder niks. Ik wil bijvoorbeeld ook geen extra brede banden en dergelijke. Wil gewoon nieuwe Michelins als de huidige half op zijn. In die zin ben ik ook niet blij met het missen van een reserve wiel.... Ja maar Run Flat.... Blabla... Daar kom ik op zondag middag uit midden Frankrijk niet mee thuis.... Reserve wiel wel... Geen lampjes onder klinken daar in tegen kun je prima mee rijden.... en daar is tie voor bij mij.

rik-e46-316i

Bericht door rik-e46-316i » 12 feb 2017, 11:00

kan het fout hebben, maar als je halogeen lampen hebt met angel eyes dan zijn dat waarschijnlijk van die aftermarket ringen die er achteraf ingezet zijn.
zou je er dus gewoon uit kunnen trekken!

Source

Bericht door Source » 12 feb 2017, 11:40

gwith schreef:Ik heb trouwens nu ook al gewoon halogeen lampen, dus geen xenon gebakjes wat mij betreft gelukkig.

Ik ben nog al van de no nonses auto. Gewoon lamp er in, kapot is vervangen en weer door. Ik wil geen naar de dealer gezeur als er zo'n corona ding kapot is, moeilijk doen weet ik het wat. Zo kijk ik trouwens in het geheel naar een auto....

Ik heb een BMW vanwege de bouw kwaliteit en verder niks. Ik wil bijvoorbeeld ook geen extra brede banden en dergelijke. Wil gewoon nieuwe Michelins als de huidige half op zijn. In die zin ben ik ook niet blij met het missen van een reserve wiel.... Ja maar Run Flat.... Blabla... Daar kom ik op zondag middag uit midden Frankrijk niet mee thuis.... Reserve wiel wel... Geen lampjes onder klinken daar in tegen kun je prima mee rijden.... en daar is tie voor bij mij.
Je hebt een verkeerde auto gekocht.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

gwith

Bericht door gwith » 12 feb 2017, 20:20

Het zijn wel de originele lampen heb ik FF gecheckt. Halogeen met corona ringen. Heb zitten zoeken maar kan niet vinden wat de "standaard" lampen zijn..

De verkeerde auto.... BMW's zijn gewoon degelijk, mijn vorige E46 was een super degelijke auto. Maar mocht er iemand suggesties hebben :duimen:

Source

Bericht door Source » 12 feb 2017, 20:25

Wat jij wilt dat is er niet en daarom "je hebt een verkeerde auto gekocht".
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

gwith

Bericht door gwith » 12 feb 2017, 20:49

Idd misschien maar weer inruilen :P .... Neejj.... Al ben ik getrouwd met MN vrouw en niet met een automerk. Dus als ik het echt zat ben........

Wat zou een vergelijkbaar merk zijn kwam degelijkheid en zonder gekkigheid?

Heb vroeger een Peugeot 307 gehad.... :( .. Die had volgens mij een eigen brug bij de dealer :gek:

datmonteurtje

Bericht door datmonteurtje » 12 feb 2017, 22:33

gwith schreef:Idd misschien maar weer inruilen :P .... Neejj.... Al ben ik getrouwd met MN vrouw en niet met een automerk. Dus als ik het echt zat ben........

Wat zou een vergelijkbaar merk zijn kwam degelijkheid en zonder gekkigheid?

Heb vroeger een Peugeot 307 gehad.... :( .. Die had volgens mij een eigen brug bij de dealer :gek:
nogal oftopic, en misschien ook de verkeerde vraag voor een BMW forum: wat zou een vergelijkbaar merk zijn als vervanger
maar ik zal eerlijk zijn tegenwoordig hebben de meeste automerken niet echt slechte auto's. je hebt er wel auto's bij die bepaalde motoren hebben die bekend staan op problemen. je moet gewoon een beetje geluk hebben. met een nieuwe bmw ben je ook niet verzekerd op een probleemloos bezit. hoewel de kans heel groot is :)

datmonteurtje

Bericht door datmonteurtje » 12 feb 2017, 22:37

en wat is eigenlijk het probleem met die ringen? als ze het toch doen is het prima. zal ze lekker laten zitten.

gwith

Bericht door gwith » 13 feb 2017, 17:17

Zolang ze het doen is het idd geen echt probleem al vind ik het een nog al opzichtig gedoe. Ik weet het, het is dom maar ik heb er niet op gelet toen ik hem kocht en van die lampjes onder de klinken wist ik niet eens dat het bestond :) ..

Waar ik wel moeite mee heb is dat het enerzijds niet makkelijk onderweg te vervangen is en ik ben nog wel eens lang onderweg. Daarnaast krijg ik al jeuk bij het idee dat er even tussen de 80 en 120€ moet worden afgetikt voor het vervangen van een stadslichtje........Ben echt niet te beroerd om te betalen en zeker niet voor belangrijke essentiële zaken... Maar kom op mensen... Als je een nota krijgt met bovengenoemde bedragen voor het vervangen van een stadslichtje.... Dan gaat er bij mij ook even een lampje uit.....

Die welkoms verlichting of begroetings verlichting of hoe die gekkigheid ook mag heten vind gewoon onoegelijke opzichtige onzin die de hele soberheid van het model aftakelt. Duzzz hoe zetten we dat uit.

jumperjvd

Bericht door jumperjvd » 13 feb 2017, 20:13

Ik heb een setje E90 pre lci koplampen halogeen zonder angel eyes wil ze wel 1 op 1 ruilen voor die van jou :ja: :ja:

gwith

Bericht door gwith » 14 feb 2017, 16:49

Heb het FF nagevraagd maar lampen van voor de facelift passen er niet in helaas. Anders waren we daar idd. vast wel uitgekomen.

Volgens de plaatselijke BMW dealer bestaan er geen lampensets zonder angel eyes......

Zijn er nog liefhebbers voor een BMW 316i e91 touring met 144000 op de teller? :zwaai:

gwith

Bericht door gwith » 14 feb 2017, 16:55

Na het schijnt zijn de angel eyes dus standaard?... Heeft iemand een idee? Heb het idee dat de vorige eigenaar/configurator van deze auto is uitgeschoten met z'n muis.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Techniek”