Laadleiding accu trekhaak pin 10

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
vuro

Laadleiding accu trekhaak pin 10

Bericht door vuro » 11 feb 2017, 20:43

Hallo,
Ik heb onlangs een nieuwe kabelboom voor de trekhaak geïnstalleerd(stekker stuk) In tegenstelling tot de oude, was de nieuwe wel bedraad voor een 2e 12v kabel, namelijk pin 10 voor het opladen van de caravanaccu. De stekker waar deze kabelboom aan de auto op aansluit, is echter niet voorzien van deze (gele) draad. Weet iemand waar deze op op moet worden aangesloten? Ik heb begrepen dat dit niet mbv een relais op de accu kan, omdat de mogelijkheid dan bestaat, dat de auto mede op de caravanaccu gaat starten. Bovendien durf bij al die aansluitingen nie zomaar een extra kabel te monteren. Er schijnt een klem 50 te zijn waar spanning op komt zodat de auto loopt (vanaf de dynamo), na het starten dus. Maar waar zit die? Of is er een setje waarmee dit kan worden aangesloten. Ik kan die niet vinden

Iemand die hier een idee/antwoord op heeft?

Patrick11021979

Re: Laadleiding accu trekhaak pin 10

Bericht door Patrick11021979 » 12 feb 2017, 12:38

Dmv een relais op de juiste manier aan te sluiten.Je moet dan wel een geschikte stuurstroom zoeken voor het relais. De continu spanning voor het relais kun je gewoon van de accu afpakken....

vuro

Re: Laadleiding accu trekhaak pin 10

Bericht door vuro » 20 feb 2017, 20:05

De vraag is nu net waar ik die stuurstroom vandaan haal. Eentje die pas stroom geeft bij draaiende motor. Die kan ik zo niet vinden/durf niet overal maar af te takken.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (F07 / F10 / F11) Techniek”