Kraken achterophanging.
Kraken achterophanging.
Beste bmw liefhebbers. ik vraag jullie hulp bij het volgende. Als ik over een drempel rijd met normale snelheid hoor ik bij m'n achterophanging een krakend/klappend geluid. Inmiddels zijn de schokbrekers (rondom) vervangen en ook het ophangrubber van het differentieel is deze week vernieuwd. Maar helaas is het geluid er nog steeds. Soms niet, soms als ik schuin van een drempel rijd. Ahhhhhh, ook mijn garage kom er niet uit wat het nu is.
Nu wil ik nog de voorste rubbers van de draagarmen achter gaan vervangen. Zou dat het kunnen zijn. En heten dit de 'kraakrubbers'?
Wie heeft er een idee wat het kan zijn.
Groet Wilco
Nu wil ik nog de voorste rubbers van de draagarmen achter gaan vervangen. Zou dat het kunnen zijn. En heten dit de 'kraakrubbers'?
Wie heeft er een idee wat het kan zijn.
Groet Wilco
Re: Kraken achterophanging.
Hey,
Rubbers van de achterste draagarmen kunnen als ze verrot zijn de draagarm in zijn houder laten bonken.
Dat is normaal en komt veel voor bij een E46, gewoon slijtage, maarja dat is niet iets waar je overheen kijkt zeg ik als leek....
Rubbers van de achterste draagarmen kunnen als ze verrot zijn de draagarm in zijn houder laten bonken.
Dat is normaal en komt veel voor bij een E46, gewoon slijtage, maarja dat is niet iets waar je overheen kijkt zeg ik als leek....
Dat zou ik ook denken. Ik was er bij toen de garage met bandenijzer deze speling controleerde en het lijkt allemaal in orde
Maar ik zou niet weten wat het anders kan zijn. Als ik mensen achterin heb, is het nog erger.

Maar dat is het probleem vaak, als de auto in de lucht hangt, waarbij het symptoon juist voorkomt als er druk uitgeoefend wordt op het onderstel (als de auto dus op de grond staat en dan nog eens inveert)Wilco71 schreef:Ik was er bij toen de garage met bandenijzer deze speling controleerde en het lijkt allemaal in orde![]()
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Toplagers?
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
Toplagers zouden het zomaar kunnen zijn.
Thx iedereen die meedenkt. Toplagers? Ik heb best technisch inzicht maar weet eerlijk gezegd niet welke lagers de 'toplagers' genoemd worden. Graag een uitleg of plaatje dus 

Na wat gegoogle begrijp ik dat het de lagers zijn die de schokbreker vasthoud bovenin. Weet inderdaad niet of die vervangen zijn. Maar de schoks zijn vervangen toen het probleem (gekraak/gebonkt) zich voordeed. Ik mag aannemen dat de monteur daar naar gekeken heeft, en vervangen indien nodig. Of vraag ik dan teveel van een garage
Heb inmiddels voor €1000 laten vervangen. Je zul straks zien dat het iets van 'een paar tientjes onderdeel' was

Heb inmiddels voor €1000 laten vervangen. Je zul straks zien dat het iets van 'een paar tientjes onderdeel' was

klopt zitten in de achterbak aan de bovenzijde schokdempers vast. Je hebt een sedan dus zo te controleren ff bekleding weghalen en je ziet ze zo zitten. (bij touring ff wat meer los te halen qua bekleding)
Dat blijft altijd het gekloot met garages. De toplagers zijn zo te checken. Ff de bekleden wegtrekken, en de auto op en neer veren met de hand, dan kun je horen of zien of het daar vandaan komt (handrem los uiteraard)