xenon inbouw
xenon inbouw
hallo mensen ik wilde xenon in gaan bouwen bij mijn bmw 318ti e46. nou ben ik wat aan het googelen geweest en kom dit overal tegen .
Dit product is niet bestemd voor de openbare weg vanwege een EU verordening. Lees hier wat dit precies inhoud voor het plaatsen van deze verlichting in uw voertuig.
wat moet ik hiermee ? iedereen bouwt xenon in en volgens dit zou dat niet mogen .
Dit product is niet bestemd voor de openbare weg vanwege een EU verordening. Lees hier wat dit precies inhoud voor het plaatsen van deze verlichting in uw voertuig.
wat moet ik hiermee ? iedereen bouwt xenon in en volgens dit zou dat niet mogen .
Re: xenon inbouw
Heb je het over xenon lampen in de standaard halogeen units?, als dat het geval is kan ik je dat ten strengste afraden. enigste wat je daarmee gaat doen is iedere tegenligger verblinden. Gewoon OEM xenon units gebruiken en anders niet.
en waar kan ik die vinden heb je een link voor me ? toevallig ?
gewoon op marktplaats scoren. Had ik destijds toen ik nog een e46 had ook gedaan.
Bmw 318i 2003 facelift Automaat
Bmw 318i 1985 Type 1 Automaat
Bmw 318i 1985 Type 1 Automaat
Ik heb van Retrofitlab een set ingebouwd in de originele koplampunits. Dit zijn projectielampen en hebben dus geen last van strooilicht. Mooie strakke overgangslijn bij dimlicht. Ik heb de Bi-Xenon kit ingebouwd en ben er zeer content mee. Geen verblinding van tegenliggers (mits goed afgesteld natuurlijk )
Bij gebruikte koplampen moet je ook weer geluk hebben dat de reflectoren niet verbrand of verouderd zijn (wat toch wel vaker voorkomt). Dan heb je ook weinig profijt van je Xenon.
Bij gebruikte koplampen moet je ook weer geluk hebben dat de reflectoren niet verbrand of verouderd zijn (wat toch wel vaker voorkomt). Dan heb je ook weinig profijt van je Xenon.
Bijzonder.
Ik heb in mijn E46 van 98 gewoon Xenon ingebouwd en never nooit een afkeur hierop gehad in de APK. Al 3 jaar probleemloos.
Strooilicht ook geen last van.
Goed inbouwset gekocht bij Xenonlamp. Let wel op dat je speciale ringen nodig hebt bij inbouw in bestaande lampen.
Met die tip kwamen ze gelukkig zelf bij de website.
Blijkbaar hebben andere forumleden andere ervaringen.
Ervaringen die ik nog wel is lees met dit soort aftermarket sets is storingen op je dashboard dat je foutmelding krijgt dat lamp niet brand terwijl deze wel brandt. Hiervoor kan je module aanschaffen. Ik heb deze niet nodig gehad maar dat is misschien mazzel
Ik heb in mijn E46 van 98 gewoon Xenon ingebouwd en never nooit een afkeur hierop gehad in de APK. Al 3 jaar probleemloos.
Strooilicht ook geen last van.
Goed inbouwset gekocht bij Xenonlamp. Let wel op dat je speciale ringen nodig hebt bij inbouw in bestaande lampen.
Met die tip kwamen ze gelukkig zelf bij de website.
Blijkbaar hebben andere forumleden andere ervaringen.
Ervaringen die ik nog wel is lees met dit soort aftermarket sets is storingen op je dashboard dat je foutmelding krijgt dat lamp niet brand terwijl deze wel brandt. Hiervoor kan je module aanschaffen. Ik heb deze niet nodig gehad maar dat is misschien mazzel
Ik ben van plan (toevallig ook compact e46) een 2ehands setje koplampen te scoren en dan van retrofitlab de inbouwset xenon voor compact te halen.
Nu viel mij op dat ook 2ehands koplampen flink aan de prijs zijn en kan ik wat goedkoper aan een Engels setje komen.
Zit er dan nog steeds iets in de weg tegenover de EU versie? In het ergste geval heb ik alleen de glazen nodig omdat mijne uitgedroogd/gescheurd zijn, dus tijdelijk Engelse plaatsen en met mijn huidige aan de gang is niet echt een optie.
Nu viel mij op dat ook 2ehands koplampen flink aan de prijs zijn en kan ik wat goedkoper aan een Engels setje komen.
Zit er dan nog steeds iets in de weg tegenover de EU versie? In het ergste geval heb ik alleen de glazen nodig omdat mijne uitgedroogd/gescheurd zijn, dus tijdelijk Engelse plaatsen en met mijn huidige aan de gang is niet echt een optie.
Als je die set van retrofitlab hebt dan hoef je het lichtbeeld niet om te zetten naar Europees lijkt mij.
Nee dat dacht ik ook al, aangezien projectors geen gebruik maken van dat spiegel ben de naam kwijt harnas waar de lamp in zit. (correct me if im wrong).
Enige wat ik me nog afvraag is of grootlicht ook "gericht" is? en dan dus wellicht daar in de problemen kom met links en rechts.
Enige wat ik me nog afvraag is of grootlicht ook "gericht" is? en dan dus wellicht daar in de problemen kom met links en rechts.
Van dimlicht moet het lichtbeeld goed zijn.
Anders is het afkeur voor de apk en verblind je andere weg gebruikers.
Voor groot licht is dit niet van belang.
Anders is het afkeur voor de apk en verblind je andere weg gebruikers.
Voor groot licht is dit niet van belang.
Groot licht kijken ze niet naar bij keuring. Ik heb in mijn auto ( Ford Mondeo MK3 ) ook een set ingebouwd van retrofitlab en hebben zeer scherpe cut off