m pakket lci e60
Re: m pakket lci e60
Heb nog wel een paar dingen Bart, maar niet echt grote ingrepen meer, interieurlijsten spuiten of wrappen, en misschien nog xenon angeleyes, verder is alles redelijk naar wens 

Een dag niet gereden, is een dag niet geleefd...
vandaag naar ZF Delfgauw geweest, bij binnenkomst zeer vriendelijk ontvangen, toen een proefrit gemaakt zodat de monteur even kon horen en voelen hoe hij schakelde, heb hem uitgelegd dat ik eigenlijk meer kwam voor preventief onderhoud ipv klachten te hebben, op het bokkerige schakelen met een koude bak na,
door de dame achter de desk, is mij zeer goed uitgelegd hoe de bus te nemen naar Delft,
toen ik terug kwam mocht ik samen met iemand van ZF een rondleiding door de fabriek maken
eerst bij mijn auto kijken natuurlijk, de monteur liet mij de olie zien, deze was zwart van kleur, maar stonk niet verbrand, das natuurlijk altijd goed, het brein is er uitgehaald en volledig gereinigd, stekker aan de achterkant is ook voorzien van 2 nieuwe o ringen, ook zijn er her en der pakkingen vervangen, nieuw filter en lekkere frisse olie erop, toen samen met de beste man een hele tour door de fabriek gemaakt waar mij alle ins en outs werden uitgelegd over diverse transmissies ( best interessant ), om half 10 stond mijn wagen binnen na de proefrit en om 10 voor half 4 was ie klaar, dus al met al duurde het best lang, das dan ook het enige minpunt, verder topservice waarvan ik zeg: beter een uurtje langer dan afraffelwerk, de bak schakelt echt beter dan voorheen, vooral in de s stand kun je dit merken, veel vloeiender schakelen, ook schakelt ie in de d stand sneller terug dan voorheen, de adaptieve waardes zijn op nul gezet vanwege een aantal oude meldingen, dus de bak moet nog ff inleren, al met al een zeer educatieve en mooie dag gehad samen met mijn oudste zoon, en weer 420 km in mijn fijne wagen kunnen rijden, gem verbruik 1 op 13 best netjes toch
door de dame achter de desk, is mij zeer goed uitgelegd hoe de bus te nemen naar Delft,
toen ik terug kwam mocht ik samen met iemand van ZF een rondleiding door de fabriek maken
eerst bij mijn auto kijken natuurlijk, de monteur liet mij de olie zien, deze was zwart van kleur, maar stonk niet verbrand, das natuurlijk altijd goed, het brein is er uitgehaald en volledig gereinigd, stekker aan de achterkant is ook voorzien van 2 nieuwe o ringen, ook zijn er her en der pakkingen vervangen, nieuw filter en lekkere frisse olie erop, toen samen met de beste man een hele tour door de fabriek gemaakt waar mij alle ins en outs werden uitgelegd over diverse transmissies ( best interessant ), om half 10 stond mijn wagen binnen na de proefrit en om 10 voor half 4 was ie klaar, dus al met al duurde het best lang, das dan ook het enige minpunt, verder topservice waarvan ik zeg: beter een uurtje langer dan afraffelwerk, de bak schakelt echt beter dan voorheen, vooral in de s stand kun je dit merken, veel vloeiender schakelen, ook schakelt ie in de d stand sneller terug dan voorheen, de adaptieve waardes zijn op nul gezet vanwege een aantal oude meldingen, dus de bak moet nog ff inleren, al met al een zeer educatieve en mooie dag gehad samen met mijn oudste zoon, en weer 420 km in mijn fijne wagen kunnen rijden, gem verbruik 1 op 13 best netjes toch

Mooi werk Freddie, kan je er weer even tegenaan ! Quanta kosten ? Totaal ergens tussen de 450-500 ?
Vind t het dik waard als ik alle goede verhalen hierover lees, staat bij mij ook nog op het programma ondanks pas 116.000 gereden maar net als jij preventief.
Vind t het dik waard als ik alle goede verhalen hierover lees, staat bij mij ook nog op het programma ondanks pas 116.000 gereden maar net als jij preventief.
kosten worden berekend aan de hand van je chassis nr. ik was 448,23 kwijt incl alles, met een 6hp21 bak, valt mee tochBart70 schreef:Mooi werk Freddie, kan je er weer even tegenaan ! Quanta kosten ? Totaal ergens tussen de 450-500 ?

Ik was het zelfde kwijt voor mijn 6hp 28 bak.
Onderhoud merk je idd,schakeld veel mooier .
Onderhoud merk je idd,schakeld veel mooier .
Vorige e60 530i,530d lci huidige f10 530d
Zelfs nu verbaas ik mij nog steeds over hoeveel beter de bak schakelt, ook steenkoud schakelt ie heel goed, nooit verwacht dat de bak die ik goed vond schakelen zoveel mooier schakelt, zelfs mijn vrouw is verbaast, het is net of je een andere auto hebt, zijn haar woorden, fluweelzacht over alle versnellingen
ZF helemaal top

ZF helemaal top

- jwbakkenes
De E60 is verkocht en je laat de kont van je nieuwe bimmer zien, ja is gelukt. Je kan het nog, foto's plaatsen.
Dit was omdat ik geen nieuwe post kon openen in het 3serie forum, als je 3 x alles in hebt gevuld en plaatsen lukt niet dan ga je ff wat anders proberen. ...jwbakkenes schreef:De E60 is verkocht en je laat de kont van je nieuwe bimmer zien, ja is gelukt. Je kan het nog, foto's plaatsen.