BMW E60 accu na 1 dag leeg
BMW E60 accu na 1 dag leeg
Beste,
Ja ik weet dat dit topic zoveel is maar het lijkt me beter om een nieuw topic te openen voor mezelf.
Probleem;
Accu is na 1 dag leeg, als de auto al start gaat alles (afs, abs,transmissie) direct in storing.
Accu, dynamo, laadstroom allemaal laten meten en gewoon perfect.
Zelf heb ik onderzocht;
Accu oem BMW ingeleerd
Kabels scharnier kofferklep in orde
Geen water/vocht reservewielbak
Geen water/vocht E box onder luchtfilter
Auto gaat gewoon in rust
Auto laad ook goed bij want na een paar minuten rijden opnieuw starten heeft de auto genoeg spanning om zonder storingen verder te gaan.
Wel worden de spiegels altijd warm als de auto op contact gaat (aanknopingspunt maar wat?).
Heb inmiddels de IBS los gekoppeld maar alsnog leeg na 1 dag staan, had de accu de dag ervoor volledig vol geladen met druppellader geschikt voor gelaccus.
Voor de auto dagen naar de garage gaat om volledig doorgemeten te worden met alweer een dikke rekening, iemand een idee waar ik nog meer eens op onderzoek moet?
Betreft E60 530d 2004
Ja ik weet dat dit topic zoveel is maar het lijkt me beter om een nieuw topic te openen voor mezelf.
Probleem;
Accu is na 1 dag leeg, als de auto al start gaat alles (afs, abs,transmissie) direct in storing.
Accu, dynamo, laadstroom allemaal laten meten en gewoon perfect.
Zelf heb ik onderzocht;
Accu oem BMW ingeleerd
Kabels scharnier kofferklep in orde
Geen water/vocht reservewielbak
Geen water/vocht E box onder luchtfilter
Auto gaat gewoon in rust
Auto laad ook goed bij want na een paar minuten rijden opnieuw starten heeft de auto genoeg spanning om zonder storingen verder te gaan.
Wel worden de spiegels altijd warm als de auto op contact gaat (aanknopingspunt maar wat?).
Heb inmiddels de IBS los gekoppeld maar alsnog leeg na 1 dag staan, had de accu de dag ervoor volledig vol geladen met druppellader geschikt voor gelaccus.
Voor de auto dagen naar de garage gaat om volledig doorgemeten te worden met alweer een dikke rekening, iemand een idee waar ik nog meer eens op onderzoek moet?
Betreft E60 530d 2004
F10 LCI 518d luxuryline spacegrau
Ex:F20 116i sparkling bronze
Ex: E60 530d olivin metallic
Ex: E46 328Ci titan silber
Showroom
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic. ... 20&t=39203
Showroom
- BMW_Mischa
Re: Accu na 1 dag leeg
Misschien stomme vraag maar zijn er nog zaken achteraf ingebouwd? Versterker die altijd aan blijft staan is bijvoorbeeld zo'n leuke. Spiegels altijd warm is uiteraard ook niet normaal.
E30 325i Cabrio ('87) R.I.P.
E36 316i LPI sedan ('97) Verkocht
E46 320D sedan ('01) Verkocht
E36 325i Cabrio ('94) Verkocht
E61 520D ('07) Verkocht
F20 116D ('13) Verkocht
F31 320D ('13)
Nee hoor is geen stomme vraag
Maar er is niks van electronica bij gekomen.
Maar er is niks van electronica bij gekomen.
Showroom
Showroom
-
De spiegel verwarming is altijd aan. Er zit geen knop in de auto om het aan en uit te zetten. Als ze op temperatuur zijn gaan ze uit en dan vervolgens weer aan als ze afkoelen.
Dennie je zei dat de auto wel in rust ging. Hoe lang duurt het voordat hij in rust gaat?
Dennie je zei dat de auto wel in rust ging. Hoe lang duurt het voordat hij in rust gaat?
Groeten Bas
BMW 316 2deurs e30
BMW 320i 2deurs e30
BMW 320i sedan e36
BMW 325i 2deurs e30
BMW 320i touring e30
BMW 530i e60
BMW 545i e60
BMW 330i e90
BMW 525I e60 LCI (huidige)
BMW 316 2deurs e30
BMW 320i 2deurs e30
BMW 320i sedan e36
BMW 325i 2deurs e30
BMW 320i touring e30
BMW 530i e60
BMW 545i e60
BMW 330i e90
- BMW_Mischa
Weer wat geleerd met de spiegels! Ik dacht dat het net zoals bij alle andere auto's alleen aan ging als je de achterruitverwarming aan deed.
E30 325i Cabrio ('87) R.I.P.
E36 316i LPI sedan ('97) Verkocht
E46 320D sedan ('01) Verkocht
E36 325i Cabrio ('94) Verkocht
E61 520D ('07) Verkocht
F20 116D ('13) Verkocht
F31 320D ('13)
Ik denk een minuut of 5/10 dat ie in rust gaat, zal het van het weekend eens klokken.
Wel een nieuwtje ontdekt, bij aanzetten achteruitverwarming stoort ie de radio op de iets zwakkere zenders.
Nu is het zo dat ik eigenlijk nooit de achteruitverwarming gebruik, enkel zojuist even om alles te testen.
Had de auto vol van de druppellader gehaald om 18:45 en naar een kennis geweest (10 minuten rijden), tot 22:00u geweest dus zo'n 3 uurtjes.
Auto.had genoeg kracht om te starten maar schakelde na 1 minuut al de CCC en andere stroomverbruikers uit en ging in transmissie/abs/afs storing.
5 minuten rijden, opnieuw starten en genoeg power om probleemloos verder te gaan.
Wel een nieuwtje ontdekt, bij aanzetten achteruitverwarming stoort ie de radio op de iets zwakkere zenders.
Nu is het zo dat ik eigenlijk nooit de achteruitverwarming gebruik, enkel zojuist even om alles te testen.
Had de auto vol van de druppellader gehaald om 18:45 en naar een kennis geweest (10 minuten rijden), tot 22:00u geweest dus zo'n 3 uurtjes.
Auto.had genoeg kracht om te starten maar schakelde na 1 minuut al de CCC en andere stroomverbruikers uit en ging in transmissie/abs/afs storing.
5 minuten rijden, opnieuw starten en genoeg power om probleemloos verder te gaan.
Showroom
Showroom
Zojuist gekeken naar de slaapstand, na een half uur nog steeds oranje ledje bij de pook dus niet in slaapstand (auto staat gewoon op slot).
Heb momenteel wel de stekker van de IBS los, zal die eens terug vast doen of ligt de slaapstand niet daar aan?
Heb momenteel wel de stekker van de IBS los, zal die eens terug vast doen of ligt de slaapstand niet daar aan?
Showroom
Showroom
-
Volgens mij gaat de auto in stappen in slaap stand. We hadden een tijd geleden een e61 die ook de hele tijd de accu leeg had. Wat ik me kan herinneren is dat het een ruim uur kon duren voordat hij helemaal in de slaap stand is.
Het probleem bij die auto was het knopje waarmee je de achter ramen uitschakeld die bleef hangen.
Ik hoop voor jou dat het probleem snel gevonden hebt.
Het probleem bij die auto was het knopje waarmee je de achter ramen uitschakeld die bleef hangen.
Ik hoop voor jou dat het probleem snel gevonden hebt.
Groeten Bas
BMW 316 2deurs e30
BMW 320i 2deurs e30
BMW 320i sedan e36
BMW 325i 2deurs e30
BMW 320i touring e30
BMW 530i e60
BMW 545i e60
BMW 330i e90
BMW 316 2deurs e30
BMW 320i 2deurs e30
BMW 320i sedan e36
BMW 325i 2deurs e30
BMW 320i touring e30
BMW 530i e60
BMW 545i e60
BMW 330i e90
Ik las dat je radio stoort als je de achterruitverwarming aan zet. Nu weet ik dat bij de E61 de kabelbomen een zwakke plek zijn (bij mij is er onlangs 1 vervangen) maar heb toch ook weleens gelezen dat het bij E60 tevens een probleem kan zijn. Ik weet niet of dat ook met jouw probleem te maken kan hebben maar wellicht even checken.
Kinkt als een zeer vervelend probleem . Suc6 ermee!
Kinkt als een zeer vervelend probleem . Suc6 ermee!
doet je raam het nog in de achterklep?
microswitch voor je ruitenwisser wilt ook wel is stroom lekken
microswitch voor je ruitenwisser wilt ook wel is stroom lekken
E61_2004_525i
Heb E60 he dus geen achterruitje met microswitch
Inmiddels bluetooth losgekoppeld, geen resultaat dus die is het ook niet.
Kabelboom die achterklep ingaat toont ook geen gebreken.
Schakelaars allemaal even goed ingedrukt om te kijken of er niks blijft hangen.
Slaapstand komt in tussen 35 en 50 minuten (ben af en toe gaan kijken vandaar tussen die tijd)
Alle tips, en dank daarvoor, heb ik nagelopen helaas zonder resultaat.
Dinsdagavonds breng ik de auto weg voor de stroomlek op te laten sporen waarbij ik even duidelijke afspraken maak over wat wel en niet, heb namelijk momenteel met diverse mensen contact die het ook hebben op dit moment, en ook iemand die enorm op kosten is gejaagd door onkunde van de garage omdat daar klakkeloos modules werden vervangen die gewoon goed waren maar weer een optie miste (donor) en van 17 naar 23 storingen ging.
Ik post alles uiteraard hier, handig voor de volgende want ja, die gaat er komen.
Inmiddels bluetooth losgekoppeld, geen resultaat dus die is het ook niet.
Kabelboom die achterklep ingaat toont ook geen gebreken.
Schakelaars allemaal even goed ingedrukt om te kijken of er niks blijft hangen.
Slaapstand komt in tussen 35 en 50 minuten (ben af en toe gaan kijken vandaar tussen die tijd)
Alle tips, en dank daarvoor, heb ik nagelopen helaas zonder resultaat.
Dinsdagavonds breng ik de auto weg voor de stroomlek op te laten sporen waarbij ik even duidelijke afspraken maak over wat wel en niet, heb namelijk momenteel met diverse mensen contact die het ook hebben op dit moment, en ook iemand die enorm op kosten is gejaagd door onkunde van de garage omdat daar klakkeloos modules werden vervangen die gewoon goed waren maar weer een optie miste (donor) en van 17 naar 23 storingen ging.
Ik post alles uiteraard hier, handig voor de volgende want ja, die gaat er komen.
Showroom
Showroom
Wat je nog kunt doen is overbodige zekeringen even verwijderen zoals stoel verwarming, alarm, spiegelverwarming ed:
Freude Am Fahren
Bij de X3 van m'n Pa lag het aan de haaievin als ik het me goed herinner. Daar kwam water doorheen die weer op de Navi lekte...hij had een oplaadpunt laten maken en elke nacht aan de stroom maar dat is ook geen doen natuurlijk dus gelukkig hebben ze het uiteindelijk gevonden .
Zit niets anders op dan systematisch alle zekeringen individueel uit te trekken en door te meten of er verbruik is.
Bij mijn auto was het het alarm dat er zes jaar foutloos in had gefunctioneerd.
Heeft wel een aantal werkuren gekost, dus bleek een duur grapje.
Ik had voordien al een nieuwe accu geplaatst en die die laten inlezen door de dealer.
Was in feite niet nodig geweest.
Toen ik de auto terugkreeg kwamen er nog een aantal foutmeldingen en wat issues met de bediening van de deursloten, maar die genazen vanzelf. De computers resetten zichzelf klaarblijkelijk.
Bij mijn auto was het het alarm dat er zes jaar foutloos in had gefunctioneerd.
Heeft wel een aantal werkuren gekost, dus bleek een duur grapje.
Ik had voordien al een nieuwe accu geplaatst en die die laten inlezen door de dealer.
Was in feite niet nodig geweest.
Toen ik de auto terugkreeg kwamen er nog een aantal foutmeldingen en wat issues met de bediening van de deursloten, maar die genazen vanzelf. De computers resetten zichzelf klaarblijkelijk.
Auto staat nu bij de garage voor alles door te meten.
Dus alle zekeringen eruit en zo opbouwen tot de 'verbruiker' gevonden is.
Hoop snel op goed nieuws, houd jullie op de hoogte.
Dus alle zekeringen eruit en zo opbouwen tot de 'verbruiker' gevonden is.
Hoop snel op goed nieuws, houd jullie op de hoogte.
Showroom
Showroom