Knopjes van OBC werken niet

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Braminator

Knopjes van OBC werken niet

Bericht door Braminator » 11 mar 2017, 20:23

Vandaag een mooie E46 op de kop getikt. Het enige mankement is dat de knopjes bij de KM teller van de OBC eigenlijk niet werken. Ze voelen niet alsof ze iets in klikken en met de sleutel op stand 1 reageert er ook niets. Wat zou dit kunnen zijn? Er zitten chrome ringen om de KM tellers heen dus er is kans dat de vorige eigenaar deze heeft toegevoegd.

dirkfraterman

Re: Knopjes van OBC werken niet

Bericht door dirkfraterman » 15 mar 2017, 09:06

Als ik jou was zou ik de tellerbak even loshalen en kijken of hij de knopjes goed heeft bevestigd. De tellerbak is eenvoudig te demonteren door een schroefje los te draaien. Als je 'm daarna loshaalt zou ik wel voorzichtig doen, in verband met gevoelige elektronica.
E46 318Ci cabrio Tourmaline Violett metallic Showroom Instagram
E90 330i Automaat Arktisblau metallic SOLD

metalman

Bericht door metalman » 15 mar 2017, 21:59

Zou eerst even de min klem van de accu verwijderen, daarna stuur naar je toe en omlaag zetten.
2 Philips (ster) schroeven aan de binnen / bovenzijde van je klokkenspel losdraaien en dan voorzichtig het klokkenspel naar je toe halen.
Hierna zie je als het goed is 2 stekker aansluitingen zitten, deze eraf halen, let op, hier zit een hendel-mechanisme op
Die moet je eerst omhoog halen voordat je de stekkers eraf kunt halen.
Daarna torx schroefjes losdraaien en je kunt hem openen.
Ik zou wel van die latex handschoenen gebruiken voor de vinger-afdrukken ....
https://youtu.be/xPBv1c-PfuY. << hierbij een filmpje voor de duidelijkheid .....
Succes, laat maar weten of alles goed gelukt is.
You can't allways get what u want........

Purm

Bericht door Purm » 17 mar 2017, 19:07

je bedoelt toch alleen de knopjes voor reset dagteller en knopje ingeven van de tijd.
Heb toch niks met obc te maken of snap ik het niet? Dus knopjes tellerbak zou ik het noemen ;-)
Ff eruit halen zoals hierboven beschreven, succes

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”