flip - 530i Touring (e39)

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
Flip dekker

flip - 530i Touring (e39)

Bericht door Flip dekker » 12 mar 2017, 23:43

Heeft iemand ervaring met trillingen in het stuur en wagen op wegen met ongelijke straatklinkers en op snelweg bij +/- 130 km/u. Hoe check ik wat er moet gebeuren en weet ik welke kosten er mee gemoeid zijn? Op internet lees ik dan dat mensen heel veel vervangen en het dan nog niet hebben opgelost. Mijn vraag is hoe voor kom ik dat en stel ik eenvoudig vast waar de oorzaak zit en wat dit ongeveer kost?

(Het betreft een 530 touring uit 2001 met 16inch Pirelli winterbanden en ruim twee ton op de teller)

Zeevang

Re: trilling voorwielophanging;530i Touring (e39)

Bericht door Zeevang » 13 mar 2017, 10:53

Hi
Dit is het voorstel deel vd site.
Dus wie ben met fotootje etc
Probleempjes in de andere rubriekjes
Succes

Pauly

Bericht door Pauly » 13 mar 2017, 20:46

Zelfde hier. Ik had bij hoge snelheid remmen een schuddend stuur naast het gevoel dat er een hoogteslag in de achterwielen zat. Draagarmen, de rubbers slecht. Draagarmen vervangen dus. Schudden op het stuur bij remmen was over nadat ik ook de schijven had vervangen. Daar zat namelijk ook een slag in. Alleen de lichte trilling bij hoogteslag was er nog. Met wat wisselingen wielen/banden heb ik ontdekt dat daar vooral het probleem zit in mijn geval. Maar ik vind dit een goed onderwerp om verder te bespreken onder het kopje e39 techniek. Wel is er op dit forum al veel over geschreven. Ook bij anderen las ik dat een goed set banden, Michelin bijvoorbeeld, veel verschil maakt.

Flip dekker

Bericht door Flip dekker » 14 mar 2017, 18:22

Hi, ik zal naar het andere forum uitwijken. Pauly dank voor het delen van je ervaring! Remmen gaat bij mij goed en ik heb er het meest last van op ongelijk oppervlak. Vandaag even op de brug gehad en vermoedelijk zijn schokbrekers niet goed meer. Dus even zoeke welke er het best onder kunnen.

mieske90
BimmerPortal Team

Re: flip - 530i Touring (e39)

Bericht door mieske90 » 16 mar 2017, 20:25

Welkom Flip,

je probleem kun je het beste in het E39 techniek gedeelte neerleggen, daar zul je eerder een antwoord krijgen.
Graag wel even voorstellen, wel zo netjes ;)

Foto's van je wagen doen het hier ook altijd goed ;)

Als je iets zoekt kun je het beste de zoekfunctie rechtsboven gebruiken.
Als er vragen of opmerkingen zijn over het forum neem gerust contact met een van ons, wij helpen je graag.

Vele veilige en probleemloze kilometers toegewenst
Veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je E39 een keer op één van onze meetings/events.
Dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events :driving:

PS ik heb je topic-naam gewijzigd om het overzicht te bewaren.
Afbeelding
Volgende evenement:

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”