Project 323i E36 coupe Hellrot
Project 323i E36 coupe Hellrot
Hallo allemaal,
Na mij een tijdje terug voorgesteld te hebben toch maar eens een showroom aangemaakt van mijn BMW 323i coupe in de kleur Hellrot.
De wagen is oorspronkelijk gekocht om te gebruiken voor een drift cursus en misschien wat vrij rijden dagen op het circuit en een racecursus. Echter is dit er nog allemaal niet van gekomen ;D .
De wagen begon zijn leven als een 320i maar helaas liep deze na een ritje Duitsland nog maar op 5 van de 6 cilinders.
Bougie was weggesmolten en wat precies het probleem is weet ik nog steeds niet maar vermoed een (paar) verbrande klep(pen).
Dus er moest een ander blok inkomen, dit is een 323i blok geworden met net iets meer dan een ton ervaring. Blok loopt heerlijk alleen rijdt ik nog steeds op de ecu van de 320i door een EWS probleem (lees:gezeik).
Wat is er tot nu toe al aangedaan:
-Onderstel compleet vervangen voor Bilstein B14 schroefset.
-Kuipstoel voor de bestuurder geplaatst
-Regulier slijtage onderhoud zoals rembloken fuseekogels etc.
-Draagarm rubbers en stabilisatorstang rubbers vervangen voor powerflex units.
-Van een facelift neus naar een prefacelift neus (genoodzaakt na ongeluk) Wil weer terug maar moet nog een frontje vinden.
-Blok vervangen van 320i M52 naar 323i M52
-M50 inlaat
En dat was het zo ongeveer wel . Zal vast nog wel wat Meer zijn gedaan maar dat weet ik niet meer precies.
Wat dan nog te doen:
-DME vervangen voor een 323i exemplaar (evt tunen)
-Uitlijnen
-E46 330d/i voorremmen zoeken en plaatsen
-Sperdiff zoeken
-veerpoot lagers vervangen
-motorsteun RV vervangen
En dan nu wat plaatjes:
Net na aankoop.
Originele onderstel had z'n beste tijd gehad
Oude blok eruit halen.
Nieuw blok eruit halen.
Botsing gehad, foto is van na de quick fix.
Huidige staat.
Na mij een tijdje terug voorgesteld te hebben toch maar eens een showroom aangemaakt van mijn BMW 323i coupe in de kleur Hellrot.
De wagen is oorspronkelijk gekocht om te gebruiken voor een drift cursus en misschien wat vrij rijden dagen op het circuit en een racecursus. Echter is dit er nog allemaal niet van gekomen ;D .
De wagen begon zijn leven als een 320i maar helaas liep deze na een ritje Duitsland nog maar op 5 van de 6 cilinders.
Bougie was weggesmolten en wat precies het probleem is weet ik nog steeds niet maar vermoed een (paar) verbrande klep(pen).
Dus er moest een ander blok inkomen, dit is een 323i blok geworden met net iets meer dan een ton ervaring. Blok loopt heerlijk alleen rijdt ik nog steeds op de ecu van de 320i door een EWS probleem (lees:gezeik).
Wat is er tot nu toe al aangedaan:
-Onderstel compleet vervangen voor Bilstein B14 schroefset.
-Kuipstoel voor de bestuurder geplaatst
-Regulier slijtage onderhoud zoals rembloken fuseekogels etc.
-Draagarm rubbers en stabilisatorstang rubbers vervangen voor powerflex units.
-Van een facelift neus naar een prefacelift neus (genoodzaakt na ongeluk) Wil weer terug maar moet nog een frontje vinden.
-Blok vervangen van 320i M52 naar 323i M52
-M50 inlaat
En dat was het zo ongeveer wel . Zal vast nog wel wat Meer zijn gedaan maar dat weet ik niet meer precies.
Wat dan nog te doen:
-DME vervangen voor een 323i exemplaar (evt tunen)
-Uitlijnen
-E46 330d/i voorremmen zoeken en plaatsen
-Sperdiff zoeken
-veerpoot lagers vervangen
-motorsteun RV vervangen
En dan nu wat plaatjes:
Net na aankoop.
Originele onderstel had z'n beste tijd gehad
Oude blok eruit halen.
Nieuw blok eruit halen.
Botsing gehad, foto is van na de quick fix.
Huidige staat.
Laatst gewijzigd door Died323 op 15 feb 2018, 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Project 323i E36 coupe Hellrot
Welkom!
Nette Coupé nog zo op het eerste oog! Maar die schokbrekers waren wel erg dun zeg, dat die niet gebroken zijn.
Uit welke regio kom je? Ik kan de EWS van de auto in de 323i DME schrijven voor je.
Nette Coupé nog zo op het eerste oog! Maar die schokbrekers waren wel erg dun zeg, dat die niet gebroken zijn.
Uit welke regio kom je? Ik kan de EWS van de auto in de 323i DME schrijven voor je.
Re: Project 323i E36 coupe Hellrot
Dankjewel! Ik was zelf ook verbaasd dat die schokbreker nog niet was gebroken. Nadat ik dat zag heb ik heeeel rustig naar huis gereden .DennisV32 schreef:Welkom!
Nette Coupé nog zo op het eerste oog! Maar die schokbrekers waren wel erg dun zeg, dat die niet gebroken zijn.
Uit welke regio kom je? Ik kan de EWS van de auto in de 323i DME schrijven voor je.
Ik ben namelijk echt al heel lang opzoek naar iemand die mijn EWS kan uitschrijven! Dus ik stuur je een PB.
Re: Project 323i E36 coupe Hellrot
Mooi rood is niet lelijk zeggen ze dan he! Heerlijk kleurtje.
Nette basis voor een racert...succes!
Nette basis voor een racert...succes!
Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |
Re: Project 323i E36 coupe Hellrot
Thanks!
Ben ook wel blij met dit rode kleurtje. Altijd leuk om te wassen en soms te poetsen.
Ben ook wel blij met dit rode kleurtje. Altijd leuk om te wassen en soms te poetsen.
Re: Project 323i E36 coupe Hellrot
Zo weer even een update van mijn kant.
Onlangs een leuke vpb gescoord van Wiechers.
En eindelijk mijn slechte starten verholpen door de krukassensor naar voren te plaatsen ipv in het blok. Kwam omdat er nog de originele kabelboom in de auto hangt en het motorblok wat er in is gekomen net ietsje nieuwer is.
van:
Naar:
Nu opzoek naar de brackets van de voorremmen voor een E46 328i zodat ik 300mm remmen kan monteren icm 16inch. Mocht iemand die hebben liggen of iemand weten die ze heeft hoor ik het graag. Wil namelijk graag style 25 velgen monteren.
Onlangs een leuke vpb gescoord van Wiechers.
En eindelijk mijn slechte starten verholpen door de krukassensor naar voren te plaatsen ipv in het blok. Kwam omdat er nog de originele kabelboom in de auto hangt en het motorblok wat er in is gekomen net ietsje nieuwer is.
van:
Naar:
Nu opzoek naar de brackets van de voorremmen voor een E46 328i zodat ik 300mm remmen kan monteren icm 16inch. Mocht iemand die hebben liggen of iemand weten die ze heeft hoor ik het graag. Wil namelijk graag style 25 velgen monteren.
Re: Project 323i E36 coupe Hellrot
En weer een update.
Wagens is nu ruim een half jaar geschorst. Vandaag voor het eerst gestart, en liep meteen perfect! (beetje hoog stationair maar dat mag na zolang stilstaan wel.) Helaas meteen een brandstof lucht en dikke brandstof lekkage links voor! Volgens mij zit daar het brandstoffilter? Of heeft iemand een ander idee wat daar kan lekken?
Nu druk bezig de wagen technisch weer een beetje op orde te krijgen. Had ooit het plan de wagen af te trappen op 't circuit maar in dat plan is verandering gekomen (begin de E36 steeds meer te waarderen ). Ik wil er nu een goeie daily van maken die ook wel eens een rondje vrijrijden kan doen.
Dus wat moet er nog gebeuren:
-Remschijven voorkant vervangen (helaas een van de bouten van de remklauw dolgedraaid....)
-oliewissel
-brandstoffilter
-motorsteun rechtsvoor
-stuurstangen vervangen
-fuseekogel rechts vervangen
-nieuwe zomerbanden 17 inch
-Goeie 15 inch winterbanden zoeken (mocht iemand nog een setje hebben voor niet teveel geld dan hoor ik het graag, zoek alleen banden, heb nog kroonkurkvelgen liggen)
Heb sinds kort nu ook style 23 wielen met het randje erin, vind dit persoonlijk erg mooi en zie deze type velg met het randje niet vaak.
Een fototje van de wagen op dit moment naast mijn Volvo 850 T-5:
Wagens is nu ruim een half jaar geschorst. Vandaag voor het eerst gestart, en liep meteen perfect! (beetje hoog stationair maar dat mag na zolang stilstaan wel.) Helaas meteen een brandstof lucht en dikke brandstof lekkage links voor! Volgens mij zit daar het brandstoffilter? Of heeft iemand een ander idee wat daar kan lekken?
Nu druk bezig de wagen technisch weer een beetje op orde te krijgen. Had ooit het plan de wagen af te trappen op 't circuit maar in dat plan is verandering gekomen (begin de E36 steeds meer te waarderen ). Ik wil er nu een goeie daily van maken die ook wel eens een rondje vrijrijden kan doen.
Dus wat moet er nog gebeuren:
-Remschijven voorkant vervangen (helaas een van de bouten van de remklauw dolgedraaid....)
-oliewissel
-brandstoffilter
-motorsteun rechtsvoor
-stuurstangen vervangen
-fuseekogel rechts vervangen
-nieuwe zomerbanden 17 inch
-Goeie 15 inch winterbanden zoeken (mocht iemand nog een setje hebben voor niet teveel geld dan hoor ik het graag, zoek alleen banden, heb nog kroonkurkvelgen liggen)
Heb sinds kort nu ook style 23 wielen met het randje erin, vind dit persoonlijk erg mooi en zie deze type velg met het randje niet vaak.
Een fototje van de wagen op dit moment naast mijn Volvo 850 T-5:
- BMWf20 2.0d
- Berichten: 1341
- Lid geworden op: 07 feb 2015, 21:23
Re: Project 323i E36 coupe Hellrot
Mooi dat je hem gaat behouden, mooie E36s worden al schaarser..........
Re: Project 323i E36 coupe Hellrot
Leuk project, met een nog leukere kleur!
ik volg!
ik volg!
320i coupe 92' = sold
530D Sedan 00' = sold
316i Sedan 94' = sold/scrapped
325i coupe 92' = sold
Current rides: M3 E36 3.2 Manual |318IS E36 Individual |325I Cabrio | 750IL E38
530D Sedan 00' = sold
316i Sedan 94' = sold/scrapped
325i coupe 92' = sold
Current rides: M3 E36 3.2 Manual |318IS E36 Individual |325I Cabrio | 750IL E38
Re: Project 323i E36 coupe Hellrot
Nog een paar leuke foto's van afgelopen najaar gemaakt van de BMW bij een ondergaande zon.
Uiteraard met de sneeuw lekker buiten gespeeld. had net op tijd nog een mooi setje winterbanden kunnen scoren voor een set kroonkurk velgen die ik nog had liggen dan gaat het wat makkelijker door de sneeuw dan met Concours velgen en slechte zomerbanden.
Maar helaas ben ik zondag tijdens een mooi ritje van achter aangereden... Schade leek mee te vallen maar komt zeer waarschijnlijk op ruim 2000 euro neer wat ook waarschijnlijk zal betekenen dat de BMW totallos zal worden verklaard. wel jammer want had hem nu eindelijk bijna technisch weer helemaal in orde...
Iemand toevallig nog een achterbumper in hellrot?
Nu denken wat te doen, Als de verzekering wilt betalen zou ik hem graag weer laten oplappen maar zo niet dan zelf repareren? of een andere E36 kopen en alles overzetten of slopen? nouja nu maar afwachten..
Uiteraard met de sneeuw lekker buiten gespeeld. had net op tijd nog een mooi setje winterbanden kunnen scoren voor een set kroonkurk velgen die ik nog had liggen dan gaat het wat makkelijker door de sneeuw dan met Concours velgen en slechte zomerbanden.
Maar helaas ben ik zondag tijdens een mooi ritje van achter aangereden... Schade leek mee te vallen maar komt zeer waarschijnlijk op ruim 2000 euro neer wat ook waarschijnlijk zal betekenen dat de BMW totallos zal worden verklaard. wel jammer want had hem nu eindelijk bijna technisch weer helemaal in orde...
Iemand toevallig nog een achterbumper in hellrot?
Nu denken wat te doen, Als de verzekering wilt betalen zou ik hem graag weer laten oplappen maar zo niet dan zelf repareren? of een andere E36 kopen en alles overzetten of slopen? nouja nu maar afwachten..
Re: Project 323i E36 coupe Hellrot
Jammer van de schade zeg!
Schadebedrag laten uitkeren, zelf cosmetisch oplappen, en doen waar je hem voor gekocht had :
Schadebedrag laten uitkeren, zelf cosmetisch oplappen, en doen waar je hem voor gekocht had :
Died323 schreef:De wagen is oorspronkelijk gekocht om te gebruiken voor een drift cursus en misschien wat vrij rijden dagen op het circuit en een racecursus.
Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |
- BMWf20 2.0d
- Berichten: 1341
- Lid geworden op: 07 feb 2015, 21:23
Re: Project 323i E36 coupe Hellrot
Och, zolang je het vangt van de verzekering..............