Na mij een tijdje terug voorgesteld te hebben toch maar eens een showroom aangemaakt van mijn BMW 323i coupe in de kleur Hellrot.
De wagen is oorspronkelijk gekocht om te gebruiken voor een drift cursus en misschien wat vrij rijden dagen op het circuit en een racecursus. Echter is dit er nog allemaal niet van gekomen ;D

De wagen begon zijn leven als een 320i maar helaas liep deze na een ritje Duitsland nog maar op 5 van de 6 cilinders.
Bougie was weggesmolten en wat precies het probleem is weet ik nog steeds niet maar vermoed een (paar) verbrande klep(pen).
Dus er moest een ander blok inkomen, dit is een 323i blok geworden met net iets meer dan een ton ervaring. Blok loopt heerlijk alleen rijdt ik nog steeds op de ecu van de 320i door een EWS probleem (lees:gezeik).
Wat is er tot nu toe al aangedaan:
-Onderstel compleet vervangen voor Bilstein B14 schroefset.
-Kuipstoel voor de bestuurder geplaatst
-Regulier slijtage onderhoud zoals rembloken fuseekogels etc.
-Draagarm rubbers en stabilisatorstang rubbers vervangen voor powerflex units.
-Van een facelift neus naar een prefacelift neus (genoodzaakt na ongeluk) Wil weer terug maar moet nog een frontje vinden.
-Blok vervangen van 320i M52 naar 323i M52
-M50 inlaat
En dat was het zo ongeveer wel

Wat dan nog te doen:
-DME vervangen voor een 323i exemplaar (evt tunen)
-Uitlijnen
-E46 330d/i voorremmen zoeken en plaatsen
-Sperdiff zoeken
-veerpoot lagers vervangen
-motorsteun RV vervangen
En dan nu wat plaatjes:
Net na aankoop.
Originele onderstel had z'n beste tijd gehad

Oude blok eruit halen.
Nieuw blok eruit halen.
Botsing gehad, foto is van na de quick fix.
Huidige staat.