Bmw 325ti achterwiel ophanging specifiek voor compact?

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Fons325ti

Bmw 325ti achterwiel ophanging specifiek voor compact?

Bericht door Fons325ti » 13 mar 2017, 17:13

Hallo.

Toch maar even aangemeld voor het forum omdat ik met wat vragen zit, waar kan ik dan beter terecht dan hier dacht ik zo :)

Ik heb onlangs een ongelukje gehad met mijn geliefde 325ti compact waardoor mijn rechter achterwiel niet meer helemaal in de positie stond als dat die moet staan :gek: .

Nu ben ik opzoek naar gebruikte onderdelen voor de ophanging van het rechter achterwiel + aandrijfas.
Maar nu zijn deze naar mijn mening redelijk moeilijk te vinden dus hierbij mijn vragen:

1. Zijn deze onderdelen specifiek voor de compact gemaakt of kan ik ook de ophanging onderdelen gebruiken van een sedan of coupe?
2. Mocht op bovenstaande vraag het antwoord ja zijn. Zijn deze onderdelen ook nog een specifiek aan het motortype of zijn deze ook vrij verwisselbaar?
3. Moet ik mijn differentieel ook vervangen? Het rechter achterwiel heeft tijdens een driftje een stoeprand geraakt en de klap was toch wel zo hard dat de draagarm compleet is afgebroken, kan een diff wel wat incasseren of is het toch raadzaam om deze ook te vervangen
4. Weet iemand nog een goed adres voor gebruikte onderdelen in limburg of brabant?

Ik hoor graag van jullie!

Mvg, Fons

JeroenV

Re: Bmw 325ti achterwiel ophanging specifiek voor compact?

Bericht door JeroenV » 13 mar 2017, 20:24

Hallo en welkom in eerste plaats. Een mede 325 compact rijder hier

1. De E46 compact is kwa ophaning identiek aan de andere E46's alleen zijn de schokdempers en veren wel anders omdat de compact natuurlijk lichter is aan de achterkant. Maar alle bevestigings materialen zijn gewoon hetzelfde.

2. Als ik op Realoem kijk zie ik dat de aandrijfassen van de 325 compact gedeeld worden met meerdere E46's dus dat moet goed komen. Als je op het part nummer van de aandrijfas klikt kan je zien welke modellen dit onderdeel delen.
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=33_1189

3. Dit zou de aandrijfas koppeling wel moeten opvangen? Ben geen auto schade expert dus dit kan ik helaas niet inschatten.

4. Ik kom uit zuid holland dus helaas kan ik je hier ook niet mee helpen.

Dutchie
Contacteer:

Bericht door Dutchie » 14 mar 2017, 11:37

Het diff zou ik ff afwachten, deze kunnen doorgaans behoorlijk wat hebben (de homokineet in de aandrijfas is namelijk het zwakke punt.

Kijk een op autoonderdelen24.nl, onderdelen hoeven niet zo duur te zijn.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact

Fons325ti

Bericht door Fons325ti » 14 mar 2017, 17:56

Ahhh kijk met deze informatie kom ik al een heel eind!

Zo de onderdelen eens even bestellen. Dat de auto maar weer snel op de weg is :).
Met het diff wacht ik indd nog, eerst even kijken hoe het met de oude gaat.
@JeroenV en @Dutchie bedankt voor de nodige informatie! :)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”