Voorruit
Voorruit
Hoi,
In mijn voorruit zit een barst (opgelopen in Turkije, door een wegschietend steentje). Nou vraag ik mij af wat een nieuwe (of 2e hands) ruit ongeveer kost? En hoe het dan met de huidige regensensor zit die als het ware aan de voorruit vastgeplakt lijkt te zitten. Moet die dan ook vervangen worden of kan die mee naar het nieuwe ruitje?
In mijn voorruit zit een barst (opgelopen in Turkije, door een wegschietend steentje). Nou vraag ik mij af wat een nieuwe (of 2e hands) ruit ongeveer kost? En hoe het dan met de huidige regensensor zit die als het ware aan de voorruit vastgeplakt lijkt te zitten. Moet die dan ook vervangen worden of kan die mee naar het nieuwe ruitje?
Re: Vooruit
waarom zou je een tweedehands voorRuit willen? als je goed verzekerd bent kost je een nieuwe haast of bijna niks.
chris
chris
//.00.-// > /.-////.-///.-
Re: Vooruit
Ik heb niet geschreven dat ik persé een 2e hands ruit wil...Wel goed lezen hé...
Ik wil enkel weten wat het mij ongeveer kost ... Ik heb namelijk geen full casco verzekering...
Die ster in mijn ruit laat ik niet repareren, omdat ik ook wat kleine krasjes heb op de ruit. Het wordt dus vervangen maar wat kost het ongeveeer, en waar kan ik het beste kijken, vragen??? Uit ervaring weet ik dat sommige onderdelen bij de BMW dealer 2 tot 3 keer duurder zijn (in ieder geval bij de mijne)...
Ik wil enkel weten wat het mij ongeveer kost ... Ik heb namelijk geen full casco verzekering...
Die ster in mijn ruit laat ik niet repareren, omdat ik ook wat kleine krasjes heb op de ruit. Het wordt dus vervangen maar wat kost het ongeveeer, en waar kan ik het beste kijken, vragen??? Uit ervaring weet ik dat sommige onderdelen bij de BMW dealer 2 tot 3 keer duurder zijn (in ieder geval bij de mijne)...
Re: Voorruit
Pfff, bedankt zeg... ;D
Ik was bang dat die ook vervangen moest worden...
ik kan je als tip geven; ga even naar carglass en vraag wat de mogelijkheden zijn. en wie weet zullen de kosten niet eens zo hoog zijn. ik weet wel mocht je een ster in je ruit hebben dat het ongeveer 75/80 euro is.Rustavi schreef:Pfff, bedankt zeg... ;D
chris
nou mini, toen ik bij carglass was lag er een soort prijzenlijst wat het ongeveer kan kosten. omdat veel mensen dit gratis krijgen hebben veel mensen niet het idee hoe duur dit is. vandaar deze prijzen.Mini schreef:Dat is geen standaardbedrag... Het is helemaal afhankelijk van hoe je verzekerd bent.Chris schreef:ik weet wel mocht je een ster in je ruit hebben dat het ongeveer 75/80 euro is.
(Allrisk of niet, eigen risico of niet enz.)
ik ben dan allrisk en daarbij zit een glasverzekering al erin dat zullen de meeste mensen ook wel standaard hebben.
chris.
Klopt!! ben all-risc verzekerd met eigen risico en moest tot voor 2 jaar terug de helft van mijn ER betalen 65 euri.Mini schreef:Dat is geen standaardbedrag... Het is helemaal afhankelijk van hoe je verzekerd bent.Chris schreef:ik weet wel mocht je een ster in je ruit hebben dat het ongeveer 75/80 euro is.
(Allrisk of niet, eigen risico of niet enz.)
bij montage van een nieuw ruit. Vanaf 2006 is het helemaal zonder kosten, dus geen ER en geen terugval in no claim.
Toevallig is gisteren de ruit van mijn zoon vervangen dus recente info. Je moet het trouwens wel bij Autotaalglas of Carglass laten doen.
Ik heb me ruit al een aantal keer later vervangen, nooit iets betaald. Liet het altijd doen bij een collega garagebedrijf van een famlielid. Hij zit in Maassluis en heeft ervaring met de E46, doet zijn werk goed en netjes. Beter als een Carglass, vind de service daar verschrikkelijk trouwens.
Het is dus helemaal afhankelijk van hoe en waar je verzekerd bent, bij mij was het compleet vervangen van een voorruit ook geen enkel probleem en heeft me niks gekost, ook slechts enkele weken geleden. Verzekering heeft het geheel vergoed.
Mini schreef: Ik heb helaas ook recente info. Ik was €68 kwijt voor het vervangen van een ruit. Dat is de hoogte van mijn eigen riscio bij mijn Allrisk-verzekerde auto
Weet je dat zeker? meestal is 136 euro het ER bedrag bij de verzekering. Dan zou jij dus ook de helft van je ER betalen voor het vervangen van je ruit.
Weet je dat zeker? meestal is 136 euro het ER bedrag bij de verzekering. Dan zou jij dus ook de helft van je ER betalen voor het vervangen van je ruit.
Mijn adres vervangt gratis, ongeacht de hoogte van je eigen risico, die kosten nemen zij op zich. Ik heb normaal ook een eigen risico van 135 euro, maar dat heb ik ook nooit hoeven te betalen.
OK dus 50% van je ER= 68 euris dus 2x 68 =136 euris ER bij schade toch?
Ook ik heb vorige week een nieuwe voorruit laten zetten,en 't koste me niets. ;D (allrisk verzekerd)
Heb 't bij glassconnect in Dirksland laten doen,prima service
Heb 't bij glassconnect in Dirksland laten doen,prima service