BMW 5GT 2009-2013 of BMW X5 2010-2014?

Voor alle technische vragen over de BMW X5
frazz

BMW 5GT 2009-2013 of BMW X5 2010-2014?

Bericht door frazz » 27 mar 2017, 08:32

Hallo allen, ik ben, na 2x een E60 gereden te hebben, op zoek naar wat hogers en groters, de F10 en F11 vind ik leuke auto's en ook erg groot, maar ben toch een vreemde eend betreft smaak.

Nu wil ik, aangezien ik de F10 en F11 skip, toch zoveel mogelijk controle over de weg hebben, zeker in de bochten.

De 5 GT (530D of 535D):

Ik heb twee jaar terug een proefrit gemaakt in een 5GT 535i gereden, en wat ik me er van herinner is dat de comfort subliem was in de comfort stand. Wel belangrijk voor lange vakanties, ik testte het op scherpe bocht en kreeg het voor elkaar om zijn zware kont, driftend, de bocht in te gooien.
Nu moet ik wel zeggen het was een 90 graden bocht met iets van 50/60km per uur.
Ruimte was ook royaal... Je kan met gemak twee lange achter elkaar hebben.
IK heb de kofferbak ruimte gemeten met de F11 en het is ongeveer dezelfde ruimte, met de banken neer, is de GT iets ruimer (zo een 50l ruimer). Het reed aangenaam maar heb er toen niet echt sportief mee kunnen rijden.
Het was die dag onverwacht druk op de weg. Had wel de bochten in willen scheuren, om de wegligging en overhang te testen. Maar goed.

De X5 (30D):

Heb hier nog nooit in gereden, heb geen flauw idee hoe het rij. Zien er leuk uit. Instaphoogte is ongeveer: 80 cm.
Wil graag meer weten over rijdynamiek, voornamelijk vergeleken met een 5 GT 530/5D.

Tweede vraag, X-Drive of niet voor de GT? Geloof dat een XDrive voor een X5 vrijwel onmisbaar is voor rijdynamiek.

Hoor graag jullie ervaring/kennis betreft deze 2 sublieme auto's.

Groet,
Frazz

Terug naar “BMW X5 (E70) Techniek”