Beste mede forumleden,
3 weken geleden mijn eerste BMW gekocht, een donkerblauwe 116i met 152 000 km, zeer netjes onderhouden en vooral in originele staat.
Naast het heerlijk rijden wil ik mijn auto een beetje eigen maken, te beginnen met een carkit omdat ik veel bel.
Mijn keuze is gevallen op DENSION, in combinatie met mijn Iphone 6 (lightning aansluiting)
Ik heb inmiddels op ebay een radio gekocht met de "mode" knop.
Nu heb ik jullie advies nodig welke kit ik aan moet schaffen want Dension heeft er veel.
In eerste instantie dacht ik aan de GBL3BM1 Gateway Lite, maar bluetooth vind ik best wel lastig steeds aan en uit te zetten en dat kost veel batterij dus kies ik nu voor de GWL3BM1 Gateway Lite BMW
Mijn vraag is:
Ondersteunen deze carkits stuurwielbediening? en werkt vooruit achteruit?
En SIRI, als je op het spraak knopje op je stuurwiel drukt, werkt Siri dan? of moet ik een ander model kiezen van Dension als ik Siri met mijn stuurwiel wil bedienen?
En wordt de titel/song weergeven op het radio display (Business met Modeknop)
Ik hoor namelijk verschillende berichten, graag jullie ervaringen.
Patrick
Ervaringen met DENSION gevraagd
Re: Ervaringen met DENSION gevraagd
Hallo,
Heb zelf een Dension GBL3BM1 in mijn E46 zitten.
Via de website van Dension is makkelijk uit te zoeken welke versies in jouw BMW passen.
Persoonlijke ervaring met SIRI heb ik niet, gebruik een Samsung Note erop. Deze activeert echter ook niet de spraakfunctie als ik de spraak knop op het stuur in druk. Titel weergeven op het display kan ingesteld worden. Ik gebruik persoonlijk liever gewoon de nummers, maar het is in te stellen. Standaard geeft die nummers aan ipv titels. Stuurwielbediening wordt verder volledig ondersteund en heb ook nog nooit problemen met deze set gehad (heb hem er nu bijna een jaar inzitten). Wat bedoel je met vooruit achteruit? Volgende en vorige nummer? Zo ja, dat wordt ook gewoon ondersteund.
Installatie is eenvoudig zolang je goed blijft lezen en niet maar op eigen initiatief dingen gaat inpluggen of instellen, hoewel dat vooral bij de types met CCC moeilijker is.
Heb zelf een Dension GBL3BM1 in mijn E46 zitten.
Via de website van Dension is makkelijk uit te zoeken welke versies in jouw BMW passen.
Persoonlijke ervaring met SIRI heb ik niet, gebruik een Samsung Note erop. Deze activeert echter ook niet de spraakfunctie als ik de spraak knop op het stuur in druk. Titel weergeven op het display kan ingesteld worden. Ik gebruik persoonlijk liever gewoon de nummers, maar het is in te stellen. Standaard geeft die nummers aan ipv titels. Stuurwielbediening wordt verder volledig ondersteund en heb ook nog nooit problemen met deze set gehad (heb hem er nu bijna een jaar inzitten). Wat bedoel je met vooruit achteruit? Volgende en vorige nummer? Zo ja, dat wordt ook gewoon ondersteund.
Installatie is eenvoudig zolang je goed blijft lezen en niet maar op eigen initiatief dingen gaat inpluggen of instellen, hoewel dat vooral bij de types met CCC moeilijker is.
Dankje Rotora,
Heb de set er inmiddels inzitten.
Ik had moeite met het instellen van de titels op het display, het blijkt dat je je iphone in 2 standen kan aansluiten. Je wisselt hiermee door op cd knop 6 te drukken.
Tracknummers met naam verschijnen pas als je een procedure die op de site van Dension staat doorloopt.
Helaas werkt siri niet met de knop op het stuur. Volume, vorige en volgende nummer werkt wel.
Heb de set er inmiddels inzitten.
Ik had moeite met het instellen van de titels op het display, het blijkt dat je je iphone in 2 standen kan aansluiten. Je wisselt hiermee door op cd knop 6 te drukken.
Tracknummers met naam verschijnen pas als je een procedure die op de site van Dension staat doorloopt.
Helaas werkt siri niet met de knop op het stuur. Volume, vorige en volgende nummer werkt wel.
hi,
ik heb een vraag over de Dension, icm de Business Radio.
gaat deze, als er gebeld wordt, automatisch naar een AUX of PHONE kanaal?
ik lijk wel een fimpje op youtube gezien te hebben dat dit suggereert, maar ik kan het nergens vinden.
ik heb nu een 'goedkope' carkit via de AUX, maar nadeel is dat ik als de telefoon gaat, dan handmatig naar AUX eerst moet switchen.
ik heb een vraag over de Dension, icm de Business Radio.
gaat deze, als er gebeld wordt, automatisch naar een AUX of PHONE kanaal?
ik lijk wel een fimpje op youtube gezien te hebben dat dit suggereert, maar ik kan het nergens vinden.
ik heb nu een 'goedkope' carkit via de AUX, maar nadeel is dat ik als de telefoon gaat, dan handmatig naar AUX eerst moet switchen.
Dension is wel echt een doordacht systeem. Veel BMW rijders kiezen voor een Dension om hun systeem uit te breiden.
-
Dit moet met een Dension helaas ook (ik heb zelf al meerdere jaren de GW-Lite BT).stanv schreef: ik heb nu een 'goedkope' carkit via de AUX, maar nadeel is dat ik als de telefoon gaat, dan handmatig naar AUX eerst moet switchen.