E46 325i motorstoring!
E46 325i motorstoring!
Beste bmw rijders,
Ik ben nieuw op dit forum en heb vorige week een e46 325i touring automaat gekocht en geeft nu een motorstoring aan. Ik heb op verschillende forums gekeken en zag dat de kans groot is dat dit een lucht/vacuum probleem kan zijn. Nu het probleem: als je de auto start koud of warm maakt niet uit. Dan loopt hij "goed" voor het getrainde oor hoor je dat ie niet helemaal lekker loopt maar hij rijd dan als een trein! Als ik dan voor het stoplicht sta of even stil stationair draai, begint het blok te schudden/schommelend toerental en lijkt het alsof hij op 5 cilinders loopt en flink vermogensverlies. Als je de motor dan even uit en weer aan zet is het weg en rijd hij weer als de brandweer. Tot je weer te lang stationair draait komt het weer terug.
Bij uitlezen geeft hij aan: overslaan in cilinder 1,2,3 en lambdasonde voor katalysatorblok 1 onvoldoende voorverwarming.
Ik heb de bobine van cilinder 3 verwisselt met die van cilinder 6 en hij blijft cil. 1 2 en 3 roepen. Dan lijkt het mij sterk dat de bobine zelf kapot is. Zelf denk ik aan de carterontluchting of een ander vacuumprobleem?
Tot nu toe gedaan:
Slang van de luchtmassameter vervangen
Motorflush met nieuwe olie
Kleppenreiniger gebruikt
Iemand met hetzelfde probleem? Ik hoor graag ervaring en oplossing.
Ik ben nieuw op dit forum en heb vorige week een e46 325i touring automaat gekocht en geeft nu een motorstoring aan. Ik heb op verschillende forums gekeken en zag dat de kans groot is dat dit een lucht/vacuum probleem kan zijn. Nu het probleem: als je de auto start koud of warm maakt niet uit. Dan loopt hij "goed" voor het getrainde oor hoor je dat ie niet helemaal lekker loopt maar hij rijd dan als een trein! Als ik dan voor het stoplicht sta of even stil stationair draai, begint het blok te schudden/schommelend toerental en lijkt het alsof hij op 5 cilinders loopt en flink vermogensverlies. Als je de motor dan even uit en weer aan zet is het weg en rijd hij weer als de brandweer. Tot je weer te lang stationair draait komt het weer terug.
Bij uitlezen geeft hij aan: overslaan in cilinder 1,2,3 en lambdasonde voor katalysatorblok 1 onvoldoende voorverwarming.
Ik heb de bobine van cilinder 3 verwisselt met die van cilinder 6 en hij blijft cil. 1 2 en 3 roepen. Dan lijkt het mij sterk dat de bobine zelf kapot is. Zelf denk ik aan de carterontluchting of een ander vacuumprobleem?
Tot nu toe gedaan:
Slang van de luchtmassameter vervangen
Motorflush met nieuwe olie
Kleppenreiniger gebruikt
Iemand met hetzelfde probleem? Ik hoor graag ervaring en oplossing.
Re: E46 325i motorstoring!
Heb je de lambdasonde al vervangen? Want hij geeft een fout op de lambdasonde, maar je vervangt juist andere dingen.
Re: E46 325i motorstoring!
Eventueel de lambdas even wisselen. Makkelijker gezegd dan gedaan overigens. 

Re: E46 325i motorstoring!
Voorverwarming wat het niet doet heeft volgens mij geen gevolgen.
Lamda sonde gaat alleen later regelen/controleren.
Omdat hij later zijn bedrijfs/gerel temperatuur bereikt.
Ik zou eerder gaan zoeken naar een slechte voeding of massa.
Zo lang als de lamda sonde regelt hoeft hij niet vervangen te worden.
Lamda sonde gaat alleen later regelen/controleren.
Omdat hij later zijn bedrijfs/gerel temperatuur bereikt.
Ik zou eerder gaan zoeken naar een slechte voeding of massa.
Zo lang als de lamda sonde regelt hoeft hij niet vervangen te worden.
Re: E46 325i motorstoring!
Bobines zijn goed en lambda geeft ie niet bij elke uitlezing aan. Ik ga beginnen met alle slangen vervangen er zitten een hoop poreuze tussen. Gister een bmw specialist gebeld die zei op basis van mijn verhaal ook meteen een lucht of vacuum probleem. Waardoor slecht mengsel in de cilinder ontstaat.
Re: E46 325i motorstoring!
Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn 320i.
Om te beginnen heb ik van cilinder 3 en 4 (die sloegen over) de bobine en de 6 bougies vervangen. Het leek over, maar dus toch niet. Ik ben benieuwd of bovenstaand euvel al is verholpen.
Ik hoor het graag.
Om te beginnen heb ik van cilinder 3 en 4 (die sloegen over) de bobine en de 6 bougies vervangen. Het leek over, maar dus toch niet. Ik ben benieuwd of bovenstaand euvel al is verholpen.
Ik hoor het graag.
-
- Berichten: 3712
- Lid geworden op: 11 jan 2010, 18:23
- Contacteer:
Re: E46 325i motorstoring!
Ik heb hetzelfde gehad. De carterventilatie vervangen inclusief alle slangen en het probleem was over.
Heb je de bougies ook over gestoken? Of enkel de bobines...
Bougies kunnen ook nog de boosdoener zijn natuurlijk.
Heb je de bougies ook over gestoken? Of enkel de bobines...
Bougies kunnen ook nog de boosdoener zijn natuurlijk.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem