Radio gestopt met werken op e39, heel apart.

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
Gebruikersavatar
E39V8
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 jul 2016, 13:59
Locatie: Den Haag

Radio gestopt met werken op e39, heel apart.

Bericht door E39V8 » 26 mar 2017, 17:20

Beste BimmerPortal leden, ik ben er weer met een vaag verhaal in hoop iemand te vinden op deze forum die mij verder kan helpen..

Enige tijd geleden is mijn radio helemaal uit het niets raar gaan doen, hij wou geen zenders meer vinden en als je geluk had vond hij er wel een maar dan klopte er niets van het frequentie, bijvoorbeeld: Ik drukte op mijn preset 1, wat op 98.4 staat, dat is het radiostation FunX in Den Haag, maar het geluid wat er uit kwam was zeker weten niet van FunX maar een totaal ander zender.

Op gegeven moment kapte hij er helemaal mee, mijn radio wou niet meer aan gaan (het 4:3 navigatiescherm gaat wel aan).
Voor de duidelijkheid:
Afbeelding
Als je het linkerdraaiknopje indrukt hoor hij je radio aan en uit te schakelen, maar als ik op het knopje druk gaat hij niet aan, als je radio aan gaat hoort de knop gelijk rechts ervan een oranje lichtje te geven (zoals op de foto, en nee die foto is van google en dus niet van mij).

Ik weet niet wat ik moet, ik word helemaal gek van dat ik geen geluid heb in mijn auto nu..

Wat ik al geprobeerd heb:
-Ik heb elke zekering van mijn auto gecheckt, en ze zijn allemaal nog goed.
-Ik heb mijn radio eruit gehaald en kabels er opnieuw in gedaan, ook niets.
-Linkerkant van de kofferbak heb ik alle modules, daarvan heb ik ook kabels gecontroleerd en ik alles hoort volgens mij hoe het er uit zag.

Als er onduidelijkheden zijn vraag het me aub, ik geef z.s.m. antwoord!
Alle suggesties zijn welkom!!

Bij voorbaat dank,

E39V8

P.S. ALS IEMAND IN DEN HAAG EEN E39 RADIO/NAVIGATIE HEEFT DIE IK EVEN KAN TESTEN, GRAAG!! WIE WEET LIGT HET AAN DE RADIO/NAVIGATIE ZELF?
of kan dat niet? :bang:

martindebelitos
Berichten: 543
Lid geworden op: 16 mei 2016, 11:25

Re: Radio gestopt met werken, heel apart.

Bericht door martindebelitos » 17 apr 2017, 11:50

haal je polen effe van de accu en houde plus en min pool twee minuten tegen elkaar. de auto zal zich volledig resetten. grote kans dat je radio het dan weer doet. succes martin.

Gebruikersavatar
E39V8
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 jul 2016, 13:59
Locatie: Den Haag

Re: Radio gestopt met werken, heel apart.

Bericht door E39V8 » 18 apr 2017, 18:11

martindebelitos schreef:haal je polen effe van de accu en houde plus en min pool twee minuten tegen elkaar. de auto zal zich volledig resetten. grote kans dat je radio het dan weer doet. succes martin.
Bedankt voor het meedenken, dit zal ik morgen uitproberen.
Ik zal je laten weten of het gewerkt heeft! :duim:

Gebruikersavatar
Peerke007
Berichten: 270
Lid geworden op: 08 mei 2015, 10:46

Re: Radio gestopt met werken, heel apart.

Bericht door Peerke007 » 19 apr 2017, 02:13

martindebelitos schreef:haal je polen effe van de accu en houde plus en min pool twee minuten tegen elkaar. de auto zal zich volledig resetten. grote kans dat je radio het dan weer doet. succes martin.
Ik hoop niet dat je de plus en min pool van de accu met elkaar gaat verbinden, want dan zou je wel eens lelijk verrast kunnen worden. Geeft een behoorlijke klap een botte kortsluiting op je accu.

Ik denk dat martindebelitos bedoeld dat je de draden die normaal op je plus en min pool zitten los moet halen en die losse draden dan tegen elkaar houden.

Dus aub niet de accu kortsluiten. Ik weet even niet of dat duidelijk was in het verhaal van hem, want als je letterlijk doet wat er staat gaat het heel erg mis. :bang:

Gebruikersavatar
E39V8
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 jul 2016, 13:59
Locatie: Den Haag

Re: Radio gestopt met werken, heel apart.

Bericht door E39V8 » 19 apr 2017, 02:47

Peerke007 schreef:
martindebelitos schreef:haal je polen effe van de accu en houde plus en min pool twee minuten tegen elkaar. de auto zal zich volledig resetten. grote kans dat je radio het dan weer doet. succes martin.
Ik hoop niet dat je de plus en min pool van de accu met elkaar gaat verbinden, want dan zou je wel eens lelijk verrast kunnen worden. Geeft een behoorlijke klap een botte kortsluiting op je accu.

Ik denk dat martindebelitos bedoeld dat je de draden die normaal op je plus en min pool zitten los moet halen en die losse draden dan tegen elkaar houden.

Dus aub niet de accu kortsluiten. Ik weet even niet of dat duidelijk was in het verhaal van hem, want als je letterlijk doet wat er staat gaat het heel erg mis. :bang:
Dat begrijp ik ja haha ik was ook zeker niet van plan om mijn auto af te fikken..

Had het toen net geprobeerd, zonder succes..
Ik heb het wel geprobeerd zonder de min en pluspolen tegen elkaar aan te houden, omdat ik er van uit ga dat het geen verschil maakt, klopt dit?

martindebelitos
Berichten: 543
Lid geworden op: 16 mei 2016, 11:25

Re: Radio gestopt met werken, heel apart.

Bericht door martindebelitos » 19 apr 2017, 10:01

hallo misschien ben ik niet duidelyk geweest. je kan de beide kabels + en - loskoppelen en die dan tegen elkaar houden voor een paar minuten. de auto zal zich dan resetten.

Gebruikersavatar
E39V8
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 jul 2016, 13:59
Locatie: Den Haag

Re: Radio gestopt met werken, heel apart.

Bericht door E39V8 » 19 apr 2017, 11:47

martindebelitos schreef:hallo misschien ben ik niet duidelyk geweest. je kan de beide kabels + en - loskoppelen en die dan tegen elkaar houden voor een paar minuten. de auto zal zich dan resetten.
Ik zal het opnieuw proberen, deze keer houd ik ze tegen mekaar aan.

Gebruikersavatar
E39V8
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 jul 2016, 13:59
Locatie: Den Haag

Re: Radio gestopt met werken, heel apart.

Bericht door E39V8 » 19 apr 2017, 19:21

martindebelitos schreef:hallo misschien ben ik niet duidelyk geweest. je kan de beide kabels + en - loskoppelen en die dan tegen elkaar houden voor een paar minuten. de auto zal zich dan resetten.
Zojuist geprobeerd, zonder succesvol resultaat helaas..
Nogmaals, bedankt voor het meedenken.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Audio en navigatie”