BMW E46 - Motor revisie of motorswap?

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Martin280967
Berichten: 236
Lid geworden op: 25 mei 2014, 19:59

Re: BMW E46 - Motor revisie of motorswap?

Bericht door Martin280967 » 18 apr 2017, 22:41

minarox schreef:
Martin280967 schreef:Voor die 2500,- euro wordt het blok erin gezet, er zijn bij mij nieuwe lagerschalen in gegaan voor die prijs ook, de ecu wordt geflashed en heb 3 maanden garantie. En nogmaals, plug and play en zat vermogen. Maar je kunt het jezelf ook moeilijk maken.

Het moeilijk maken is dus volgens mij maar betrekkelijk. als ik het juist begrepen heb is n 3.0 net zo plug &play als de 2.5, alleen de aandrijflijn dus maar dat kan ook later nog altijd, rustig aan doen tot dan dus.

Maar los daarvan, ik blijf mij zorgen maken erover dat als ik een swap doe dat ik dan misschien gewoon weer het zelfde probleem heb. Het blijft een gok. Ik nijg om voor zekerheid boven vermogen te kiezen op het moment. Een blok revisie doen dus.

Nog niet echt definitief de keuze gemaakt.
Met moeilijk maken bedoel ik eigenlijk het besluiteloos worden over wat je wel of niet wil. Ik zat in exact hetzelfde schuitje als jij. Ik heb de knoop doorgehakt en 'gewoon' een 2.5 blok erin laten hangen. Voor die 2500,- euro heb ik alles erop en eraan met 3 maanden garantie. Ik moet toch opmerken dat als ze idd de lagerschalen hebben vervangen het niet veel meer werk moet zijn om ook de olieschraapveren te vervangen. Want zoals ik al zei, na dik 15000km gereden te hebben nu is er nog geen spatje olie verbruikt. Molenaar in Heerhugowaard heeft me prima geholpen, eerlijk is eerlijk.

PBMotorsport
Berichten: 118
Lid geworden op: 20 jan 2014, 23:25
Locatie: Wateringen

Re: BMW E46 - Motor revisie of motorswap?

Bericht door PBMotorsport » 22 apr 2017, 16:48

Vanos spul nodig Www.pmotorsport.nl

minarox
Berichten: 49
Lid geworden op: 20 jun 2016, 16:28

Re: BMW E46 - Motor revisie of motorswap?

Bericht door minarox » 22 mei 2017, 14:39

Zou ik aan alleen een onderblok van een 2.5 of 3.0 genoeg hebben?

Het onderdeel nummer van de cillinderkop van een 2.2 is wel anders dan van een 2.5 maar verder zie ik zo geen verschillen.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”