onderhouds schema 530d
onderhouds schema 530d
Hallo bmw fans,
na meer als 2 jaar (en 2x distrubutieketting vervangen) van mijn golf 6 ben ik het zat, de golf gaat de deur uit. nu heb ik het geluk dat ik net over de grens in duitsland woon en dus een beetje bevoorrecht ben met het kopen van auto's.
nu heb ik een 530d e61 op het oog, mede omdat ik in de tussen tijd 2x vader ben geworden en flink wat ruimte nodig en weer wat sportievers wil. nu weet ik dat de e6(1) niet geheel zonder problemen is of was, de algemenen problemen weet ik ongeveer wel. nu staat natuurlijk bij iedere duitse ocassion dat ze sheckheft gepflegt zijn, dus zonder afgestempeld boekje ga ik geen kopen. maar nu is mijn vraag de auto heeft 175.000 gelopen, wat moet rond deze kilometerstand al zeker aan onderhoud gebeurt zijn? en is het zo dat 200.000 een km stand waar groot onderhoud er aan zit te komen? hierbij een link naar de advertentie https://www.autoscout24.de/angebote/bmw ... cldtidx=14
mvg zandhaai
na meer als 2 jaar (en 2x distrubutieketting vervangen) van mijn golf 6 ben ik het zat, de golf gaat de deur uit. nu heb ik het geluk dat ik net over de grens in duitsland woon en dus een beetje bevoorrecht ben met het kopen van auto's.
nu heb ik een 530d e61 op het oog, mede omdat ik in de tussen tijd 2x vader ben geworden en flink wat ruimte nodig en weer wat sportievers wil. nu weet ik dat de e6(1) niet geheel zonder problemen is of was, de algemenen problemen weet ik ongeveer wel. nu staat natuurlijk bij iedere duitse ocassion dat ze sheckheft gepflegt zijn, dus zonder afgestempeld boekje ga ik geen kopen. maar nu is mijn vraag de auto heeft 175.000 gelopen, wat moet rond deze kilometerstand al zeker aan onderhoud gebeurt zijn? en is het zo dat 200.000 een km stand waar groot onderhoud er aan zit te komen? hierbij een link naar de advertentie https://www.autoscout24.de/angebote/bmw ... cldtidx=14
mvg zandhaai
Re: onderhouds schema 530d
Hela,
In principe vind ik persoonlijk een e61 530D sowieso al duur in onderhoud. ik heb er eentje gehad en daar stond op gegeven moment 330K op.. prima auto, maar gingen wel de nodige investeringen naartoe. denk aan:
Luchtbalgen/compressor
Kabelbreuk in je achterbak/scharnierpunt
thermostaat
antenne
automaat onderhoud + diff onderhoud
bij een pano dak kan je lekkages krijgen.
Turbo
er zit een hoop elektra in de wagen wat allemaal stuk kan. Als je ze goed onderhoud en de nodige centen daarvoor hebt is een 530D een zekere aanrader! ik heb er erg van genoten, op de kosten na natuurlijk...
In principe vind ik persoonlijk een e61 530D sowieso al duur in onderhoud. ik heb er eentje gehad en daar stond op gegeven moment 330K op.. prima auto, maar gingen wel de nodige investeringen naartoe. denk aan:
Luchtbalgen/compressor
Kabelbreuk in je achterbak/scharnierpunt
thermostaat
antenne
automaat onderhoud + diff onderhoud
bij een pano dak kan je lekkages krijgen.
Turbo
er zit een hoop elektra in de wagen wat allemaal stuk kan. Als je ze goed onderhoud en de nodige centen daarvoor hebt is een 530D een zekere aanrader! ik heb er erg van genoten, op de kosten na natuurlijk...
Allereerst: ERG mooie bak heb je op het oog 
Die van mij lijkt er aardig op alleen ander kleur leer, sportstoelen en die van mij is 2jr ouder.
Ik heb die van mij gekocht met 218K op de teller, nu staat er 315K op dus bijna een ton erbij gezet zonder noemenswaardige problemen!
.
Gelijk na aanschaf zijn de thermostaten vervangen omdat hij niet op temp kwam (moet je even checken via het geheime menu --> YouTube --> Temp E60). Iets voor de 250K is de Krukaspoelie vervangen (was iets van 250 euro dacht ik) en onlangs is de rechterkabelboom in de achterklep vervangen (kosten zo tussen de 300 en 450 afhankelijk van waar je het laat doen). Bij de 3ton is de automaatbak gespoeld bij ZF in Delfgauw --> 660 euro. Dat is tot nu toe nog het duurste geweest qua onderhoud maar wordt wel geadviseerd om elke 100.000km te doen dus als het bij deze nog niet gebeurd is dan zou ik dat bij de 2ton wel doen. Verder alleen zijn beurten + banden....
Uiteraard altijd een aankoopkeuring laten doen, ook in DLD (kan bij Deka oid dacht ik).
Succes ermee
Edit: ik vergeet nog de wervelkleppen --> die heb ik na aanschaf ook gelijk laten vervangen voor blanking plates (kosten ook iets van 300 euro)

Die van mij lijkt er aardig op alleen ander kleur leer, sportstoelen en die van mij is 2jr ouder.
Ik heb die van mij gekocht met 218K op de teller, nu staat er 315K op dus bijna een ton erbij gezet zonder noemenswaardige problemen!

Gelijk na aanschaf zijn de thermostaten vervangen omdat hij niet op temp kwam (moet je even checken via het geheime menu --> YouTube --> Temp E60). Iets voor de 250K is de Krukaspoelie vervangen (was iets van 250 euro dacht ik) en onlangs is de rechterkabelboom in de achterklep vervangen (kosten zo tussen de 300 en 450 afhankelijk van waar je het laat doen). Bij de 3ton is de automaatbak gespoeld bij ZF in Delfgauw --> 660 euro. Dat is tot nu toe nog het duurste geweest qua onderhoud maar wordt wel geadviseerd om elke 100.000km te doen dus als het bij deze nog niet gebeurd is dan zou ik dat bij de 2ton wel doen. Verder alleen zijn beurten + banden....
Uiteraard altijd een aankoopkeuring laten doen, ook in DLD (kan bij Deka oid dacht ik).
Succes ermee

Edit: ik vergeet nog de wervelkleppen --> die heb ik na aanschaf ook gelijk laten vervangen voor blanking plates (kosten ook iets van 300 euro)
rechter kabelboom en de middelste kabelboom.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
-
Dag Zandhaai, welke kreis woon je als ik vragen mag? Ikzelf in Kreis NOH...
Vind het nogal een prijs.... Gezien het feit dat het lijkt alsof je het "oude" CCC infotainment lijkt te hebben, en ook qua bouwjaar.... Zelf in nov 2015 eentje (525d) aangeschaft in D voor 11K, bj 2/2010 (check mijn showroom maar eens). moet wel Zeggen dat ik er een jaar naar heb gezocht, dus neem je tijd.. Ook de km stand en leeftijd in acht nemende, is er niet veel mee gereden per jaar. Kan ook weer DPF problemen geven, en met een HU en AU (Haupt- und AbgassUntersuchung) stelt de Tüv/Dekra het ook niet op prijs als met de DPF geknoeid is. Geheid een afkeurpunt... En een nieuwe DPF kost 1700,- origineel...
Voordeel van een 525d, ze hebben die akelige wervelkleppen niet, in tegenstelling tot de 30 en 35d. Andere punten van kritiek zijn de gloeibougies en gloeirelais, willen nogal eens de geest geven. (Gaat minimaal 500 kosten als je het laat doen). PanoDRAMAdak erin? Gezien de problemen heb ik bewust niet zo'n ding erin. Geeft lekkages en daaraan gerelateerd gaan dan je stuureenheden kapot in de reservewieluitsparing van/in je kofferbak
CCC? Ga liever voor een CIC systeem. De eerste variant wil nog wel eens de geest geven na een bepaalde tijd..
Ik heb zelf een handbak, maar heb ondertussen ook al de koppeling en dubbel vliegwiel bij 220K moeten vervangen (origineel 1,5K alleen aan onderdelen)...
Elektrische kofferklep erin? Willen nog wel eens kapot gaan... Maar wel een heerlijke optie, heb hem bij mijzelf geretrofit.. Head Up Display? Een must.. met het stuur in de hoogste positie zie je de knipperlichten in het dashboard niet, kun je laten coderen in de HUD...
Zwak punt zijn ook de ophangpunten van je draagarmen voor en achter, corroderende remleidingen,
Zelf heb ik het sportonderstel eronder zitten, maar vind het persoonlijk té sportief...
Persoonlijk vervangen? Sinds mijn aankoop Luchtbalgen en elektrische stuureenheid van de niveau regeling zijn mij al kapot gegaan, diversity unit (afstandbediening), beide thermostaten, gloeispiralen en gloeirelais, koppeling en dubbel vliegwiel, service beurt voor versn. bak en diff, remolie, alle filters (olie, interieur, lucht en diesel).... Uiteraard alles origineel...
Ook origele delen en olie zijn van een heel ander niveau als een golf. Een oliewissel bij de stealer? Ruim 400 voor 8liter olie en een filter... blokken en schijven, voor ruim 600 kwijt, ex montage, achter iets minder...
Kortom, als je 2 rechterhanden hebt gaat het nog wel, anders kan het een duur grapje worden..
Ondanks alles, kan het een heerlijk ding zijn, zo'n 6 cilinder in lijn...
Groet,
Mitglied007
Vind het nogal een prijs.... Gezien het feit dat het lijkt alsof je het "oude" CCC infotainment lijkt te hebben, en ook qua bouwjaar.... Zelf in nov 2015 eentje (525d) aangeschaft in D voor 11K, bj 2/2010 (check mijn showroom maar eens). moet wel Zeggen dat ik er een jaar naar heb gezocht, dus neem je tijd.. Ook de km stand en leeftijd in acht nemende, is er niet veel mee gereden per jaar. Kan ook weer DPF problemen geven, en met een HU en AU (Haupt- und AbgassUntersuchung) stelt de Tüv/Dekra het ook niet op prijs als met de DPF geknoeid is. Geheid een afkeurpunt... En een nieuwe DPF kost 1700,- origineel...
Voordeel van een 525d, ze hebben die akelige wervelkleppen niet, in tegenstelling tot de 30 en 35d. Andere punten van kritiek zijn de gloeibougies en gloeirelais, willen nogal eens de geest geven. (Gaat minimaal 500 kosten als je het laat doen). PanoDRAMAdak erin? Gezien de problemen heb ik bewust niet zo'n ding erin. Geeft lekkages en daaraan gerelateerd gaan dan je stuureenheden kapot in de reservewieluitsparing van/in je kofferbak
CCC? Ga liever voor een CIC systeem. De eerste variant wil nog wel eens de geest geven na een bepaalde tijd..
Ik heb zelf een handbak, maar heb ondertussen ook al de koppeling en dubbel vliegwiel bij 220K moeten vervangen (origineel 1,5K alleen aan onderdelen)...
Elektrische kofferklep erin? Willen nog wel eens kapot gaan... Maar wel een heerlijke optie, heb hem bij mijzelf geretrofit.. Head Up Display? Een must.. met het stuur in de hoogste positie zie je de knipperlichten in het dashboard niet, kun je laten coderen in de HUD...
Zwak punt zijn ook de ophangpunten van je draagarmen voor en achter, corroderende remleidingen,
Zelf heb ik het sportonderstel eronder zitten, maar vind het persoonlijk té sportief...
Persoonlijk vervangen? Sinds mijn aankoop Luchtbalgen en elektrische stuureenheid van de niveau regeling zijn mij al kapot gegaan, diversity unit (afstandbediening), beide thermostaten, gloeispiralen en gloeirelais, koppeling en dubbel vliegwiel, service beurt voor versn. bak en diff, remolie, alle filters (olie, interieur, lucht en diesel).... Uiteraard alles origineel...
Ook origele delen en olie zijn van een heel ander niveau als een golf. Een oliewissel bij de stealer? Ruim 400 voor 8liter olie en een filter... blokken en schijven, voor ruim 600 kwijt, ex montage, achter iets minder...
Kortom, als je 2 rechterhanden hebt gaat het nog wel, anders kan het een duur grapje worden..
Ondanks alles, kan het een heerlijk ding zijn, zo'n 6 cilinder in lijn...
Groet,
Mitglied007
viewtopic.php?f=120&t=48143
mod's:
$316A (deel 1) - mod afgerond
$316A (deel 2) - mod in progress
$496A - mod afgerond
$248A - mod in progress
$5AD - mod in progress
mod's:
$316A (deel 1) - mod afgerond
$316A (deel 2) - mod in progress
$496A - mod afgerond
$248A - mod in progress
$5AD - mod in progress
-
Nou hierover kan ik wel even meepraten..
Sinds 4 maanden ben ik de eigenaar van 535d met (toen) 272dkm.
Wat ik allemaal aan onderhoud heb gedaan is het volgende (schrik niet van het bedrag, e60'tigs met
uitvoer te mooi om weg te doen)... dus
Egr thermostaat
Koelvloeistof thermostaat
Oliekoeler (warmtewisselaar, helaas was de pakking versleten)
Koelslang
6x start gloeistift
Wervelkleps
Gasklephuis
Automaat + deff (zf in delfgrauw)
Egr (drukconvertor) (moet nog erop)
Gloeirelais (is besteld)
Varta 110ah accu
Reserve sleutel (kreeg maar 1)
Over normale onderhoud spreek ik dus niet.. al met dit zit ik al rond de 1500 eurotjes..
Voor de rest vind ik het super auto om te blijven rijden. Dus aanrader

Sinds 4 maanden ben ik de eigenaar van 535d met (toen) 272dkm.
Wat ik allemaal aan onderhoud heb gedaan is het volgende (schrik niet van het bedrag, e60'tigs met

Egr thermostaat
Koelvloeistof thermostaat
Oliekoeler (warmtewisselaar, helaas was de pakking versleten)
Koelslang
6x start gloeistift
Wervelkleps
Gasklephuis
Automaat + deff (zf in delfgrauw)
Egr (drukconvertor) (moet nog erop)
Gloeirelais (is besteld)
Varta 110ah accu
Reserve sleutel (kreeg maar 1)
Over normale onderhoud spreek ik dus niet.. al met dit zit ik al rond de 1500 eurotjes..

Voor de rest vind ik het super auto om te blijven rijden. Dus aanrader

Zoekende naar een benzine.. E60 545 540 530
Verkocht
BMW E60 535D 

Verkocht

Ik heb 5,5 jaar rond gereden in een E60 535d.
Om je een beetje een indruk te geven van het onderhoud incl. kosten:
(geplukt van mijn review op Autoweek)
- 127.000: aanschaf + montage winterset -> € 1.375,-
- 131.000: algehele inspectie + spruitstuk + gloeispiralen + caterpan e.d. -> € 1.345,-
- 142.000: oliebeurt + stadslicht -> € 195,-
- 150.000: APK + remschijven en -blokken voorzijde + stuurkogel rechts + bandreparatie + uitlijnen -> € 1.186,-
- 158.000: nieuwe zomerbanden voor (2 st.) incl. montage € 481,-
- 161.000: microfilters vervangen + complete test BMW diagnose apparatuur € 280,-
- 162.000: nieuwe zomerbanden achter (2 st.) incl. montage € 533,-
- 163.000: vervangen Bluetooth module incl. programmeren € 569,-
- 170.000: afdekklep trekhaak incl. spuitwerk € 126,-
- 173.000: oliebeurt + autocontrole + remblokken achterzijde € 463,-
- 183.000: ruitenwisserbladen € 58,-
- 185.000: APK + remvloeistof + SCM Alarm € 175,-
- 201.000: xenon lampjes € 432,-
- 202.000: accu vervangen € 252,-
- 207.000: oliebeurt + brandstoffilter + luchtfilter + airco service € 496,-
- 216.000: roetfilter reinigen + katalysator + carterventilatie € 1.184,-
- 226.000: automaat onderhoud € 515,-
- 231.000: revisie turbo’s + autocontrole + microfilter + stadslicht rechtsvoor € 2.154,-
- 237.000: stadslicht linksvoor + ruitenwisserbladen € 112,-
- 243.000: oliebeurt + uitlijnen + nieuwe zomerbanden (4 st.) € 1.310,-
- 267.000: APK + remvloeistof + flexibel eindstuk + sensor matje + gloeispiralen + nieuwe winterbanden (2 st.) € 1.498,-
- 278.000: oliebeurt + gloeimodule + thermostaten + autocontrole € 808,-
- 294.000: APK + nieuwe zomerbanden (2 st.) + brandstoffilter + luchtfilter + remlicht + reinigen gloeimodule + poetsbeurt € 797,-
- 295.000: SCM alarm verlengen + voorruit vervangen € 280,-
- 301.000: microfilter + kentekenverlichting + vloeistoffen € 118,-
- 312.000: ruitenwisserbladen + vloeistoffen + nieuwe winterbanden (2 st.) € 553,-
Was zeker geen goedkope kostganger dus, maar wel heel wat heerlijke kilometers mee gevreten!

Om je een beetje een indruk te geven van het onderhoud incl. kosten:
(geplukt van mijn review op Autoweek)
- 127.000: aanschaf + montage winterset -> € 1.375,-
- 131.000: algehele inspectie + spruitstuk + gloeispiralen + caterpan e.d. -> € 1.345,-
- 142.000: oliebeurt + stadslicht -> € 195,-
- 150.000: APK + remschijven en -blokken voorzijde + stuurkogel rechts + bandreparatie + uitlijnen -> € 1.186,-
- 158.000: nieuwe zomerbanden voor (2 st.) incl. montage € 481,-
- 161.000: microfilters vervangen + complete test BMW diagnose apparatuur € 280,-
- 162.000: nieuwe zomerbanden achter (2 st.) incl. montage € 533,-
- 163.000: vervangen Bluetooth module incl. programmeren € 569,-
- 170.000: afdekklep trekhaak incl. spuitwerk € 126,-
- 173.000: oliebeurt + autocontrole + remblokken achterzijde € 463,-
- 183.000: ruitenwisserbladen € 58,-
- 185.000: APK + remvloeistof + SCM Alarm € 175,-
- 201.000: xenon lampjes € 432,-
- 202.000: accu vervangen € 252,-
- 207.000: oliebeurt + brandstoffilter + luchtfilter + airco service € 496,-
- 216.000: roetfilter reinigen + katalysator + carterventilatie € 1.184,-
- 226.000: automaat onderhoud € 515,-
- 231.000: revisie turbo’s + autocontrole + microfilter + stadslicht rechtsvoor € 2.154,-
- 237.000: stadslicht linksvoor + ruitenwisserbladen € 112,-
- 243.000: oliebeurt + uitlijnen + nieuwe zomerbanden (4 st.) € 1.310,-
- 267.000: APK + remvloeistof + flexibel eindstuk + sensor matje + gloeispiralen + nieuwe winterbanden (2 st.) € 1.498,-
- 278.000: oliebeurt + gloeimodule + thermostaten + autocontrole € 808,-
- 294.000: APK + nieuwe zomerbanden (2 st.) + brandstoffilter + luchtfilter + remlicht + reinigen gloeimodule + poetsbeurt € 797,-
- 295.000: SCM alarm verlengen + voorruit vervangen € 280,-
- 301.000: microfilter + kentekenverlichting + vloeistoffen € 118,-
- 312.000: ruitenwisserbladen + vloeistoffen + nieuwe winterbanden (2 st.) € 553,-
Was zeker geen goedkope kostganger dus, maar wel heel wat heerlijke kilometers mee gevreten!

Ik heb 3 jaar een E60 530d gereden en ben blij dat ik er na de zoveelste dure rekening vanaf ben, heb 'm na de laatste rekening direct verkocht.
Dacht een goede te kopen, 194k gelopen, dealeronderhoud met rekeningen, zelf regelmatig preventief onderdelen vervangen, normaal mee omgegaan maar helaas.
Dus als je de Golf beu bent vanwege rekeningen, laat de E6x 530d dan maar mooi staan
Dacht een goede te kopen, 194k gelopen, dealeronderhoud met rekeningen, zelf regelmatig preventief onderdelen vervangen, normaal mee omgegaan maar helaas.
Dus als je de Golf beu bent vanwege rekeningen, laat de E6x 530d dan maar mooi staan

F10 LCI 518d luxuryline spacegrau
Ex:F20 116i sparkling bronze
Ex: E60 530d olivin metallic
Ex: E46 328Ci titan silber
Showroom
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic. ... 20&t=39203
Ex:F20 116i sparkling bronze
Ex: E60 530d olivin metallic
Ex: E46 328Ci titan silber
Showroom
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic. ... 20&t=39203
Damn dat zijn flinke bedragen Mooggie! Dat was wel bij de Dealer mag ik aannemen?
Ik denk dat het toch ook wel geluk of pech is icm de kilometers die je maakt (veel snelweg of veel korte stukken). Zoals bij mij te lezen is vallen de kosten reuze mee en is deze zelfs goedkoper dan m'n ex E46 320D
Ik denk dat het toch ook wel geluk of pech is icm de kilometers die je maakt (veel snelweg of veel korte stukken). Zoals bij mij te lezen is vallen de kosten reuze mee en is deze zelfs goedkoper dan m'n ex E46 320D

Inderdaad, een aardige aanslag op de beurs met in totaal € 17.295,-.Quadrantz schreef:Damn dat zijn flinke bedragen Mooggie! Dat was wel bij de Dealer mag ik aannemen?

Omgerekend valt het nog enigszins mee:
- € 262,-/mnd
- € 0,093/km
Onderhoud was trouwens zelfs nog bij een Bovag garage (van mijn zwager) met uurtarief € 65,- excl. BTW.
Allemaal bedankt voor de reacties, ik reaageer even in het algemeen want ik weet nog niet zo goed hoe ik moet qouten
Ik probeer niemand te vergeten, ik woon zelf wat meer naar zuiden in duitsland kreis (NRW).
Nu schrik ik toch wel een beetje vannde kosten die hier sommige opnoemen. Ik snap dat bmw een hoger kostenplaatje met zich meebrengt maar ik heb geen zin om per jaar duizendr euro's kwijt te zijn aan een auto. Ik zal gemidded 15k per jaar rijden. Ik was eerst vast besloten om een 3serie e9x touring vanaf 2009 te kopen, maar een goed exemplaar met de opties die ik graag heb, zijn in duitsland ook nog aardig aan de prijs. En toen dacht ik ga eens kijken voor een iets oudere 5 serie, want meer ruimte en wat ik gezien goedkoper in aanschaf. Mvg

Nu schrik ik toch wel een beetje vannde kosten die hier sommige opnoemen. Ik snap dat bmw een hoger kostenplaatje met zich meebrengt maar ik heb geen zin om per jaar duizendr euro's kwijt te zijn aan een auto. Ik zal gemidded 15k per jaar rijden. Ik was eerst vast besloten om een 3serie e9x touring vanaf 2009 te kopen, maar een goed exemplaar met de opties die ik graag heb, zijn in duitsland ook nog aardig aan de prijs. En toen dacht ik ga eens kijken voor een iets oudere 5 serie, want meer ruimte en wat ik gezien goedkoper in aanschaf. Mvg
-
Nou, ik weet niet of ze met goud gereedschap sleutelen, maar mijn lokale garage zit op 1/3e van de genoemde bedragen...
Oliebeurt met filters 90 euro.
Remmen en blokken voor 400
Kofferklep zelf gedaan 120 euro
Xenonlampjes besteld in duitsland. Als je niet volledig 2 linkerhanden hebt prima zelf te doen voor 110 euro
Trekhaak afneembaar iets van 500 dacht ik.
Interieurfilters is echt 5 minuten werk... paar boutjes loshalen en filter wisselen. Was iets van 30 a 40 euro.
Demper zelf vervangen maar was een kloteklus. Demper was 280 euro.
Etc.
Oliebeurt met filters 90 euro.
Remmen en blokken voor 400
Kofferklep zelf gedaan 120 euro
Xenonlampjes besteld in duitsland. Als je niet volledig 2 linkerhanden hebt prima zelf te doen voor 110 euro
Trekhaak afneembaar iets van 500 dacht ik.
Interieurfilters is echt 5 minuten werk... paar boutjes loshalen en filter wisselen. Was iets van 30 a 40 euro.
Demper zelf vervangen maar was een kloteklus. Demper was 280 euro.
Etc.
Ja ik laat het ook doen bij een BMW specialist die op een derde van bovengenoemde prijzen zit.
Het valt mij tegen wat het onderhoud kost,ik ga naar een specialist 65euro per uur maar ben ook wel een paar duizend euro per jaar kwijt.
vervangen op mn 525d in de afgelopen drie jaar:(los van oliewissels/filters etc)
Swirlflaps (zitten ook in de 525d van voor de lci)
uitlaatspruitstuk
airco radiator
onderhoud automaat
remmen+blokken 4x
banden 6x
accu 2x
gloeispiralen+relais (moeten alweer geeft twee stuk aan)
waterpomp
dynamo
compressor+twee luchtbalgen (was in 2008 ook al vervangen)
dakrubber panoramadak
ccc module
En de meeste kosten zitten daarbij steeds in het materiaal en niet in de uren. Zit te denken om een F11 te kopen, deze schijnen wat lagere kosten te hebben, maar dat komt misschien ook omdat er nog minder zijn met hogere kilometerstanden.
vervangen op mn 525d in de afgelopen drie jaar:(los van oliewissels/filters etc)
Swirlflaps (zitten ook in de 525d van voor de lci)
uitlaatspruitstuk
airco radiator
onderhoud automaat
remmen+blokken 4x
banden 6x
accu 2x
gloeispiralen+relais (moeten alweer geeft twee stuk aan)
waterpomp
dynamo
compressor+twee luchtbalgen (was in 2008 ook al vervangen)
dakrubber panoramadak
ccc module
En de meeste kosten zitten daarbij steeds in het materiaal en niet in de uren. Zit te denken om een F11 te kopen, deze schijnen wat lagere kosten te hebben, maar dat komt misschien ook omdat er nog minder zijn met hogere kilometerstanden.
-
vandaag apk laten doen:
-4 nieuwe banden, continentals 19" 235&265 incl. balanceren
- remvloeistof vervangen
- alle filters
- olie en oliefilter
- een of ander lampje ergens
hij zei dat het een grote beurt was. (352.000km)
kosten: 1258 euro. (banden alleen al waren bij oponeo 731 euro)
Zonder filters kwam ie op 1048.
-4 nieuwe banden, continentals 19" 235&265 incl. balanceren
- remvloeistof vervangen
- alle filters
- olie en oliefilter
- een of ander lampje ergens
hij zei dat het een grote beurt was. (352.000km)
kosten: 1258 euro. (banden alleen al waren bij oponeo 731 euro)
Zonder filters kwam ie op 1048.