Makkelijke olie + filter zelf vervangen?
Makkelijke olie + filter zelf vervangen?
Ik heb sinds vandaag een E61. Ik heb hiervoor wat Volkswagens gehad waarbij de olie en filter makkelijk zelf te doen was. Is dat nu ook zo? Aftappen en bijvullen etc?
Re: Makkelijke olie + filter zelf vervangen?
Ja. Het filter is iets anders dan bij de meeste vw's maar het principe hetzelfde.
Er gaat alleen een stuk meer olie in dan bij VW :-)
Er gaat alleen een stuk meer olie in dan bij VW :-)
-
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 09 okt 2016, 22:04
Re: Makkelijke olie + filter zelf vervangen?
idd meer olie dan vw
Wel makkelijk te doen
Wel makkelijk te doen
Zoekende naar een benzine.. E60 545 540 530
Verkocht BMW E60 535D
Verkocht BMW E60 535D
Re: Makkelijke olie + filter zelf vervangen?
goh grappig, precies hetzelfde als bij mn oude golf. Zelfs het filterhuis
Re: Makkelijke olie + filter zelf vervangen?
let wel even op dat je de juiste olie gebruikt. er wordt op het forum vaak gesproken over de Castrol Edge Titanium 5W30 Longlife, maar de BMW's (diesels) hebben de C3 variant nodig.
http://www.oliewereld.nl/castrol-edge-5 ... Gwod8UwLhA
origineel (OEM) oliefilters die BMW gebruikt zijn van MANN
Veel plezier met de E61
http://www.oliewereld.nl/castrol-edge-5 ... Gwod8UwLhA
origineel (OEM) oliefilters die BMW gebruikt zijn van MANN
Veel plezier met de E61
Re: Makkelijke olie + filter zelf vervangen?
Olieverversen is bij een E60/E61 heel eenvoudig. Overal nieuwe rubber ringen e.d. gebruiken, heb je geen lekkages.
Voor een diesel met DPF wel LL04 specificatie gebruiken.
Ikzelf ververs steeds wat eerder dan mijn indicator aangeeft, omdat ik steeds vrees dat elke regeneratiebeurt de carterolie wat verdunt.
Diesel in de motorolie vervliegt NIET door de warmte, blijft er dus in zitten. Smeert dan weer wat minder.
Vandaar.
Ik ververs om de 10 à 12 duizend km, kost uiteindelijk niet veel, zowat 8 EURO per liter. Plus oliefilter (losse cartouche).
Ik ben trouw Valvoline-gebruiker, MST 05W30, LL04, ACEA C3, maar andere merken met de LongLife04-specificatie zijn natuurlijk ook goed.
Bij mijn Golf gebruik ik een andere Valvoline-specificatie : Synpower XL III 05W30.
Have fun.
Voor een diesel met DPF wel LL04 specificatie gebruiken.
Ikzelf ververs steeds wat eerder dan mijn indicator aangeeft, omdat ik steeds vrees dat elke regeneratiebeurt de carterolie wat verdunt.
Diesel in de motorolie vervliegt NIET door de warmte, blijft er dus in zitten. Smeert dan weer wat minder.
Vandaar.
Ik ververs om de 10 à 12 duizend km, kost uiteindelijk niet veel, zowat 8 EURO per liter. Plus oliefilter (losse cartouche).
Ik ben trouw Valvoline-gebruiker, MST 05W30, LL04, ACEA C3, maar andere merken met de LongLife04-specificatie zijn natuurlijk ook goed.
Bij mijn Golf gebruik ik een andere Valvoline-specificatie : Synpower XL III 05W30.
Have fun.