Van 316i naar 328iA - The Coolerooney Way

Show je BMW E36. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
michel3171

Re: LT's 316i Coupé Mauritiusblau-metallic

Bericht door michel3171 » 03 apr 2017, 12:41

Ahhhh dat kan! Ik weet inderdaad nog dat ik even twee keer moest kijken bij een donkerblauwe coupe (of cabrio met hardtop) naar de ontbrekende deurpanelen

LtCoolerooney

Bericht door LtCoolerooney » 03 apr 2017, 13:14

hihi dat is mijne geweest dan <:

Ik weet niet waar in het land jullie vandaan komen, maar we kunnen desnoods als het niet te veel moeite is nog wel een keer met een paar jongens meeten? Had jullie ook wel willen spreken maar hebben elkaar steeds misgelopen :<

woutervandriel

Bericht door woutervandriel » 04 apr 2017, 14:35

Ik ben aan het kijken of ik dit kan gaan organiseren voor de actieve leden van de e36 topic's ! :duim:

LtCoolerooney

Bericht door LtCoolerooney » 04 apr 2017, 15:14

ooeehh nice! heb zondag trouwens ook nog ff bij jouw wagen gestaan wouter. toch blijf ik geen fan van de style 32's met chromen rand maar donker hart. verder zag het er goed uit <:

LtCoolerooney

Bericht door LtCoolerooney » 04 apr 2017, 16:08

Vandaag kon het dan gebeuren, het vervangen van de voorruit. Hadden om 1500 uur afgesproken, 1450 stond meneer voor de deur. Ook had ie de coupé al gespot en zijn werkbus er voor gezet. Voorbereid en op tijd, daar houd ik van.

Het begon met het verwijderen van de binnenspiegel en ruitenwissers, losmaken van rubbers en natuurlijk zat de parafaanplaat in de weg. Toen de monteur hier mee bezig was bedacht ik me dat ik misschien een nieuwe plaat had kunnen bestellen zodat hij deze later terug kon zetten. Huidige is al vrij oud en aan het brokkelen zoals je bij z'n hand kunt zien.
Afbeelding

Nouja zeg. Hij maakt de ruit alleen maar meer kapot :gek:
Afbeelding
Afbeelding

Komt natuurlijk door het verwijderen van de oude lijst. Ach, ik heb die ruit toch niet meer nodig dus wat boeit het ook. M'n vriendin, die er even bij stond, was verbaasd over hoe snel zo'n stuk glas dan toch nog kan breken als je veel kracht zet op een klein oppervlak. Zelfde idee als je smartphone precies op een hoekje laten vallen ipv plat op de grond. Dit demonstreerde hij nog ff door een stoot op de ruit te geven waardoor er een behoorlijke ster in zat (geen foto).

Afbeelding
Da's pech, ruit weg.

Afbeelding
Scheelt dat de nieuwe zo weer gekit is.

Ff samen de ruit opgetild en op z'n plaats gelegd, waar hij deze nog even goed in de hoeken bovenaan duwde zodat de lijst netjes aansluit op de carrosserie. Speciale lint-tape een uurtje laten zitten (niet langer zodat er geen resten achter blijven) zodat de ruit niet verzakt met hechten. Eerste uur mag je toch niet rijden en/of schoonmaken dus dat is geen probleem.
Afbeelding
Alle rubbers, parafaanplaat en ruitenwissers weer gemonteerd. Binnenspiegel opgehangen.

Ruit weer mooi gepoetst met "Meguiar's Perfect Clarity Glass Cleaner", ga in de stoel zitten om de spiegel naar mijn houding te verstellen. Eeeeen dan dit....
Afbeelding
Heb foto van de buitenkant gemaakt, en tis beetje moeilijk te zien. Maar dat dingetje waar dat bolgewricht in zit zodat de spiegel alle kanten op gedraaid kan worden, zit niet meer vast aan de spiegel. Heb er een kwartier mee staan kloten maar kreeg t maar niet goed terug. Heb dus maar meteen een nieuwe tweedehands besteld (22.50 incl verzendkosten). Offenga zegt dat ze binnen 24 uur leveren, dus zou deze morgen kunnen plaatsen. Vanavond naar de bbq in het dorp dan maar ff zonder goede binnenspiegel. Morgenavond naar het werk is ie wel belangrijker.

Zo gaat je dag van best wel happy naar toch weer een stuk minder. Maarja, je koopt geen oude auto met de verwachting dat alles in orde blijft.

BMWf20 2.0d

Bericht door BMWf20 2.0d » 04 apr 2017, 18:29

Spiegel niet even open gehaald??
Lijkt of de bevestiging eruit is gesprongen, wie weet kan je het zo terugklikken, of schroeven:

Afbeelding

michel3171

Bericht door michel3171 » 04 apr 2017, 22:41

Dat lijkt me niet een spiegel van een E36 @BMWf20, ik zou niet weten wat voor electronica er in de mijne zit :gek:

LtCoolerooney

Bericht door LtCoolerooney » 05 apr 2017, 11:42

Bmwf20 2.0d je bent een held. Ik dacht dat sh** gebroken zou zijn, maar tis gewoon een simpel kliksysteem. Heb offenga snel een mailtje gestuurd om mn bestelling te cancellen. Ik zou de track&trace pas na 1700 vandaag krijgen dus neem aan dat ik nog op tijd ben.

Kan via mn mobiel ff niet de foto uploaden van toen ik m open had liggen, maar die komt later. Was makkelijk open te krijgen met een bot mes door de kieren wrikken, voor als mensen willen weten hoe t gaat en t niet zelf kunnen bedenken :gek:

Michel, wij hebben ook geen zelfdimmende spiegel, of is dat niet waar de elektronica voor is?

woutervandriel

Bericht door woutervandriel » 05 apr 2017, 12:12

Heb de eerste aangezet voor de meeting, heb mail contact hierover met één van de forumleiders.

De velgen die ik er onder heb is idd smaak of je het mooi vind of niet. Heb al wat vaker gehoord dat mensen er niet echt fan van zijn, maar gelukkig vaker gehoord dat mensen het super mooi vinden! :duim:
En btw het is gewoon zilver gespoten ipv chroom.

BMWf20 2.0d

Bericht door BMWf20 2.0d » 05 apr 2017, 17:30

Mooi dat het zo gelukt is.... :gekdoen:

LtCoolerooney

Bericht door LtCoolerooney » 07 apr 2017, 15:28

Heb een vraagje voor jullie. Zat er aan te denken om de auto te verlagen zolang er nog geen airride onder ligt (wat echt nog wel heel lang gaat duren) en begin me een beetje te storen aan de standaard 316 veren, echt te veel ruimte tussen wiel en kast.
Nu is een Eibach Pro-kit 189 euro en verlaagt 30mm voor, 15mm achter. Toen zag ik op bimmerproducts ook ineens setjes van TA Technix staan. Hiervan is het setje met zelfde verlaging 140 euro, maar hebben ze ook een setje die 40mm verlaagd zowel voor als achter en kost maar 71 euro.
Mijn vraag: is TA Technix ook gewoon goed en vertrouwbaar? Eibach Pro heb ik genoeg over gehoord, maar deze naam ken ik nog niet.
Follow-up: Waarom wordt er vaak voor gekozen om voor lager te leggen dan achter? (zoals bij de 30/15mm setjes) Ben zelf meer fan van een platte wagen ipv de neus in de grond en booty in de lucht. Krijg ik problemen met bijv. grijze drempels in het dorp als ik voor het 40/40 setje ga? (Moet een grijze drempel over om de straat in te rijden als ik niet een 300m om wil rijden elke keer)

EDIT: Zie net ook bij de lijst van de 6-cilinders dat er ook een 60/40 setje is voor een 4-cilinder. Verkeerd gelist of getiteld neem ik aan, maar denk dat dit ook wel een erg groot probleem creeert met drempels. Wil er niet elke keer schuin overheen moeten zegmaar.

michel3171

Bericht door michel3171 » 07 apr 2017, 21:45

Eibach is natuurlijk TOPMERK, en TA-TECHKUT is goedkoop. Ik rijdt zelf op de TA, veren EN SCHOKDEMPERS, rijdt heerlijk en heb nooit problemen.

Waarom voor lager dan achter: gezichtsbedrog.

De E36 is van nature een lage neus en hoge kont-auto. Als je de voorste wielkassen 2cm ruimte hebt, en achter 2cm, lijkt het alsof ie naar voren leunt. Zo is de auto gewoon. Wil je dit recht hebben, dan krijg je voor 5cm en achter 1cm, als je begrijpt wat ik bedoel. Heb liever gelijke wielkast-gap dan een rechte auto.

Ik heb zelf een schroefset, deze kan ik dus op de gewenste hoogte instellen.

S te fan

Bericht door S te fan » 29 apr 2017, 15:29

LtCoolerooney schreef:Heb een vraagje voor jullie. Zat er aan te denken om de auto te verlagen zolang er nog geen airride onder ligt (wat echt nog wel heel lang gaat duren) en begin me een beetje te storen aan de standaard 316 veren, echt te veel ruimte tussen wiel en kast.
Nu is een Eibach Pro-kit 189 euro en verlaagt 30mm voor, 15mm achter. Toen zag ik op bimmerproducts ook ineens setjes van TA Technix staan. Hiervan is het setje met zelfde verlaging 140 euro, maar hebben ze ook een setje die 40mm verlaagd zowel voor als achter en kost maar 71 euro.
Mijn vraag: is TA Technix ook gewoon goed en vertrouwbaar? Eibach Pro heb ik genoeg over gehoord, maar deze naam ken ik nog niet.
Follow-up: Waarom wordt er vaak voor gekozen om voor lager te leggen dan achter? (zoals bij de 30/15mm setjes) Ben zelf meer fan van een platte wagen ipv de neus in de grond en booty in de lucht. Krijg ik problemen met bijv. grijze drempels in het dorp als ik voor het 40/40 setje ga? (Moet een grijze drempel over om de straat in te rijden als ik niet een 300m om wil rijden elke keer)

EDIT: Zie net ook bij de lijst van de 6-cilinders dat er ook een 60/40 setje is voor een 4-cilinder. Verkeerd gelist of getiteld neem ik aan, maar denk dat dit ook wel een erg groot probleem creeert met drempels. Wil er niet elke keer schuin overheen moeten zegmaar.
Je zou als voorbeeld kunnen kijken hoe je het bij mijn sedan vind staan juist omdat alleen de vooras verlaagt is met verlagingsveren(niet door mij zelf).
I want you to know that someone cares, not me but someone does.

e39 520i sedan
E36 318i 1994 verkocht
E36 316i edition verkocht

BMWf20 2.0d

Bericht door BMWf20 2.0d » 29 apr 2017, 18:15

Zou het voor zo weinig geld toch als prio zetten, zelf heb je er natuurlijk geen last van, maar voor je medeweggebruikers is het een crime om tegenin te kijken...... Afbeelding

LtCoolerooney

Bericht door LtCoolerooney » 03 mei 2017, 20:03

Paar dagen geleden een nieuw luchtfilter en setje ruitensproeiers besteld via auto-onderdelen24.nl. Was blijkbaar vergeten mijn straat toe te voegen in mijn account, vond het al raar dat ik het pakketje nog niet binnen had. Vandaag de track&trace gekregen, dus verwacht deze morgen binnen te hebben. Filter gaat er dan meteen in aangezien dit 3 seconden werk is, sproeiertjes ga ik misschien zondag mee aan de slag, anders pas nadat ik terugkom van een paar daagjes duitsland. Toch maar eens de top opzoeken op de autobahn :driving:

Vandaag ook een bestelling geplaatst voor een plasti dip kit. Dutchie wees me erop dat goud ook mooi kan staan, nadat ik zei dat ik toch niet voor zwart wou gaan. Na wat goochelen (google) en uitzoeken wat ik nou mooi vind, een setje "Pure Gold Alloy" van DipYouCar.com besteld via een Nederlandse distributeur. Waarschijnlijk ga ik hier ook de grille mee doen (deze is volgens mij door een vorige eigenaar zwart gespoten, maar door beschadigingen wordt het chroom weer zichtbaar. Resultaat: lilleke chrome/silver flakes).
Heb DipYouCar.com ook gevraagd of het mogelijk is om uitlaatpijpjes te plastidippen. Het antwoord hierop was dat klanten van hun het wel netjes hebben gekregen, maar ze het zelf nooit geprobeerd hebben en niet konden garanderen dat het mooi werd of bleef ivm de hitte. Precies het antwoord wat ik had verwacht, maar niet had gewild zeg maar. :bang:

Gister ook de officiele blauwe envelop gekregen, waarin de definitieve belastingteruggave staat. Kan binnekort dus lekker de helft daarvan weer uitgeven aan een JOM Blue Line schroefset, veerpootbrug en eventueel spacers (1,5cm). Die spacers met +- 30mm verlaging moet best lukken zonder dat de wielen aan gaan lopen toch?
En wat betreft die veerpootbrug, die zou ik ook goud willen plasti dippen als ik nog over heb. Kan dit, of zit ik ook hier weer met het probleem genaamd "hitte". Dat probleem blijft me ook overal volgen. Pas wanneer er een meisje bij komt kijken wordt het leuk :whistle:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Showroom”