1 serie E87 116D melding remblokken wissen

Voor alle technische vragen over de BMW 1 Serie
pieter_ken

1 serie E87 116D melding remblokken wissen

Bericht door pieter_ken » 14 mei 2017, 09:36

Hallo!

Na aankoop van volgende wagen: bmw 1 serie E87 116D heb ik volgend probleem.
Hierbij had ik een melding van de remblokken vooraan dat deze versleten waren, hierbij de remblokken nagekeken en deze zijn nog zeer goed, de sensor en aansluiting links voor ook.
Hierbij mankeer ik wel een sensor en de bedrading recht vooraan, heeft dit systeem enkel een sensor links voor of hoort er ook een sensor rechtsvoor te zijn.

Nu kijk ik rechts achteraan en zie ik dat de sensor gewoon is afgeknipt, en hierbij geeft deze geen melding voor remblokken achteraan?
Er zit ook maar 1 sensor achteraan is dit ook normaal?
Wat zou de vorige eigenaar gedaan hebben om de melding te resetten zonder een sensor aan te sluiten, ik dacht dat dit niet mogelijk is aangezien er altijd een nieuwe sensor moet gestoken worden om het systeem te kunnen resetten.

Welke stappen moet ik nu ondernemen om de remblokken te resetten, remblokken voor en achteraan vervangen met nieuwe sensor en het systeem geheel resetten?
En wat is de reden dat je de remblokken niet kan resetten ook al is de indicator niet geheel afgesleten, zou toch logisch moeten zijn dat je deze kan resetten en de computer dan berekent hoeveel voering er nog op zit?

Mijn excuses voor de onduidelijkheid en de vele vragen, maar ik wil het gewoon begrijpen hoe het in elkaar zit.

Alvast bedankt!

Koen2709

Re: 1 serie E87 116D melding remblokken wissen

Bericht door Koen2709 » 14 mei 2017, 10:55

Heb je idrive?

Er zit 1 contact links voor en 1 rechts achter. Bij kwam de draad achter langs het wiel, toen heb ik het contact vervangen en werkte alles weer.

Bij idrive kijkt het systeem naar hoever het contact is afgesleten en berekent zo hoelang de blokken nog mee kunnen.

pieter_ken

Re: 1 serie E87 116D melding remblokken wissen

Bericht door pieter_ken » 14 mei 2017, 11:13

Ja dit klopt, ik heb idrive en de plaats van de sensoren linksvoor en rechtsachter klopt ook.
Maar nu is de vraag omdat mijn blokken nog goed zijn dat ik de sensoren gewoon kan vervangen zonder deze op de blokken te monteren zodat de melding gewoon weg is en wanneer ik nieuwe blokken later steek deze er gewoon kan opzetten.

Alvast bedankt!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 1 Serie (E81 / E82 / E87 / E88) Techniek”