E46 stottert heel erg in 1e versnelling
E46 stottert heel erg in 1e versnelling
Hallo, mijn naam is Michiel Hoondert en ik ben sinds gisteren een trotse bezitter van een e46 station met 220k op de teller.
Ik ging net een stuk rijden en ik gaf een keer vol gas met optrekken. Wat ik merkte was dat de auto heel hard begon te stotteren en te schokken. De toeren vlogen op en neer.
Wat ik verder merkte is dat dit alleen in de 1e versnelling heel erg merkbaar was en bij de 2e 3e 4e en 5e versnelling eigenlijk bijna niet. De auto geeft geen motorstoring aan.
Kan iemand mij vertellen wat dit zou kunnen zijn?
Ik ging net een stuk rijden en ik gaf een keer vol gas met optrekken. Wat ik merkte was dat de auto heel hard begon te stotteren en te schokken. De toeren vlogen op en neer.
Wat ik verder merkte is dat dit alleen in de 1e versnelling heel erg merkbaar was en bij de 2e 3e 4e en 5e versnelling eigenlijk bijna niet. De auto geeft geen motorstoring aan.
Kan iemand mij vertellen wat dit zou kunnen zijn?
Re: E46 stottert heel erg in 1e versnelling
Owja bijkomend is dat de motor er erg lang over doet om op temperatuur te komen. Had hiervoor ook een e46 uit 2001,en die was veel sneller warm.
Je moet ook geen proefrit maken ná de aanschaf...Uitlezen is misschien een idee? ![smile :)](./images/smilies/smile.gif)
![smile :)](./images/smilies/smile.gif)
Ja heb er met de proefrit dus helemaal niks van gemerkt.
Hallo,
Ik heb precies hetzelfde probleem!
Heb je het inmiddels op kunnen lossen? Het is erg vervelend..
Er wordt hier gespeculeerd over een probleem met de massakabel van het motorblok naar het chassis.
Alvast bedankt voor de reacties![smile :)](./images/smilies/smile.gif)
Jauke Visser
Ik heb precies hetzelfde probleem!
Heb je het inmiddels op kunnen lossen? Het is erg vervelend..
Er wordt hier gespeculeerd over een probleem met de massakabel van het motorblok naar het chassis.
Alvast bedankt voor de reacties
![smile :)](./images/smilies/smile.gif)
Jauke Visser
Thermostaat defect?Megaigel schreef:Owja bijkomend is dat de motor er erg lang over doet om op temperatuur te komen. Had hiervoor ook een e46 uit 2001,en die was veel sneller warm.
Uitlezen heeft denk ik niet zoveel nut als de auto geen storing aangeeft. In de eerste versnelling loopt het toerental het snelst op, vandaar dat het dan het meest opvallend is lijkt mij. Ik zou de ontsteking (bobines & bougies), brandstofvoorziening, VANOS en evt. Valvetronic laten checken.
Het probleem was heel makkelijk bij mij. De harmonicaslang bij de inlaat zat een dikke scheur in haha
Nieuwe gehaald voor 3 tientjes en het probleem is weg
Nieuwe gehaald voor 3 tientjes en het probleem is weg
Dat is inderdaad de boosdoener. als je optrekt trekt het blok naar een kant en trekt ie de scheur open, dan kakt ie weer in en gaat de scheur weer dicht, en dat herhaalt zich dan constant.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact