[Opgelost] Problematiek Centrale deurvergrendeling
[Opgelost] Problematiek Centrale deurvergrendeling
Beste forumleden :-)
Onlangs heb ik door Autotaalglas de achterruit van mijn touring(2004 316) laten vervangen omdat deze aan diggelen was..
Nu doet het volgende probleem zich voor:
-De deuren gaan niet meer open met de knoppen op de afstandsbediening
-Als ik met de sleutel aan de bestuurderskant de deur open maak, gaan wel alle deuren open
-Als ik de knop op de middenconsole gebruik gaan ook alle deuren open en dicht.
Ik heb op het WWW onderzoek gedaan naar bovenstaand probleem, en dan zou men uitkomen op een defecte antenne versterker die onder de achterspoiler van de wagen zit..
Wat heb ik zelf al geprobeerd?
-Sleutels inlezen
-Antenne versterker vervangen door een andere
-Met kabeltjes bewogen
In het begin van de problemen was het sporadisch dat de afstandsbediening niet meer werkte, maar nu werkt dit dus helemaal niet meer met de afstandsbediening.
Ik heb vernomen dat het de GM5 module wellicht niet is, omdat dan niet alle deuren opengaan bij het openen van portier 1, en dan zou de knop op de middenconsole ook niet werken.
-Autotaalglas geeft aan dat ze niets met het probleem te maken hebben
Hebben jullie nog tips...?
Onlangs heb ik door Autotaalglas de achterruit van mijn touring(2004 316) laten vervangen omdat deze aan diggelen was..
Nu doet het volgende probleem zich voor:
-De deuren gaan niet meer open met de knoppen op de afstandsbediening
-Als ik met de sleutel aan de bestuurderskant de deur open maak, gaan wel alle deuren open
-Als ik de knop op de middenconsole gebruik gaan ook alle deuren open en dicht.
Ik heb op het WWW onderzoek gedaan naar bovenstaand probleem, en dan zou men uitkomen op een defecte antenne versterker die onder de achterspoiler van de wagen zit..
Wat heb ik zelf al geprobeerd?
-Sleutels inlezen
-Antenne versterker vervangen door een andere
-Met kabeltjes bewogen
In het begin van de problemen was het sporadisch dat de afstandsbediening niet meer werkte, maar nu werkt dit dus helemaal niet meer met de afstandsbediening.
Ik heb vernomen dat het de GM5 module wellicht niet is, omdat dan niet alle deuren opengaan bij het openen van portier 1, en dan zou de knop op de middenconsole ook niet werken.
-Autotaalglas geeft aan dat ze niets met het probleem te maken hebben
Hebben jullie nog tips...?
Laatst gewijzigd door ahunt op 05 feb 2016, 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: [Touring] Problematiek Centrale deurvergrendeling na ver
Update:
Zojuist met de multimeter aan de slag geweest:
op Blauw-rood en wit vanuit de FZV meet ik constant 5V, dit is de connectie naar de GM5, als je gedurende het meten de Afstandsbediening gebruikt, dan zou dit signaal moeten droppen naar +/- 2,5 V. Dit gebeurd bij mij niet.
Ik heb ook met de andere FZV getest maar hier blijkt hetzelfde aan de hand.
Conclusie komt er dus op neer dat er wellicht iets met de antenne ( in het glas?) aan de hand is, of de afstandsbedieningen. Dit tweede lijkt mij sterk gezien beide afstandsbedieningen niet werken..
Heeft nog iemand een ander idee of kan ik hiermee vrij stellig naar autotaalglas communiceren?
Zojuist met de multimeter aan de slag geweest:
op Blauw-rood en wit vanuit de FZV meet ik constant 5V, dit is de connectie naar de GM5, als je gedurende het meten de Afstandsbediening gebruikt, dan zou dit signaal moeten droppen naar +/- 2,5 V. Dit gebeurd bij mij niet.
Ik heb ook met de andere FZV getest maar hier blijkt hetzelfde aan de hand.
Conclusie komt er dus op neer dat er wellicht iets met de antenne ( in het glas?) aan de hand is, of de afstandsbedieningen. Dit tweede lijkt mij sterk gezien beide afstandsbedieningen niet werken..
Heeft nog iemand een ander idee of kan ik hiermee vrij stellig naar autotaalglas communiceren?
Reacties hier gaan niet zo heel erg hard..
Kan iemand mij wellicht vertellen wat precies de antenne uitgang is van de FZV voor de RF antenne?
Bovenaanzicht van links naar rechts:
1: Stroomtoevoer en communicatie naar GM5 ( 12Volt in, 5V uit)
2: Antenne invoer kabel voor de Radio
3: ?? Deze flatcable gaat naar de spoiler toe? 2 adrers. Is dit RF of FM?
4: Antenne uitvoer naar het glas, 2 aders. Is dit RF of FM?
Kan iemand mij wellicht vertellen wat precies de antenne uitgang is van de FZV voor de RF antenne?
Bovenaanzicht van links naar rechts:
1: Stroomtoevoer en communicatie naar GM5 ( 12Volt in, 5V uit)
2: Antenne invoer kabel voor de Radio
3: ?? Deze flatcable gaat naar de spoiler toe? 2 adrers. Is dit RF of FM?
4: Antenne uitvoer naar het glas, 2 aders. Is dit RF of FM?
De CV zit in de GM5 module, dus dat zou wel kunnen dat daar een probleem in zit. Volgens mij is dit wel uitleesbaar.
Daarnaast is het zo, dat het antennesignaal door de achterruitverwarming wordt geleverd. Het kan dus best zijn dat daar iets toch niet goed zit (autoglasboer?). Doet de radio het wel goed? Deze gebruikt namelijk dezelfde antenne.
De gebruikte signalen kan ik zo snel niet vinden, maar die heb je zelf al opgezocht. Als je beschrijving van de puls klopt, dan zou je dit ook kunnen testen door deze zelf aan te brengen.
Succes,
Rob
Daarnaast is het zo, dat het antennesignaal door de achterruitverwarming wordt geleverd. Het kan dus best zijn dat daar iets toch niet goed zit (autoglasboer?). Doet de radio het wel goed? Deze gebruikt namelijk dezelfde antenne.
De gebruikte signalen kan ik zo snel niet vinden, maar die heb je zelf al opgezocht. Als je beschrijving van de puls klopt, dan zou je dit ook kunnen testen door deze zelf aan te brengen.
Succes,
Rob
Probleem is bekend:
-Kabelbreuk vanaf ontvanger naar GM-5.
Re: [Opgelost] Problematiek Centrale deurvergrendeling
En waar zat deze kabelbreuk bij jou?
Ben ik ook wel benieuwd naar...
Waarschijnlijk in de kabels van achterklep naar carrosserie, komt vaak voor.
Kun je aangeven waar de kabelbreuk zat?ahunt schreef:Probleem is bekend:
Ik heb namelijk exact hetzelfde probleem met mijn touring
٩(๏̯͡๏)۶ Showroom ٩(๏̯͡๏)۶