Hoog olieverbruik M54 blok verklaard!

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
bofkont
Berichten: 4527
Lid geworden op: 03 mar 2008, 12:37
Locatie: Stormwind city

Re: Hoog olieverbruik M54 blok verklaard!

Bericht door bofkont » 14 mar 2017, 19:14

Mijn M54B30 nu naar 4/5000 km niets gezakt nog :duimen:
Maar hou hem scherp in de gaten!!
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe

Vinnie74
Berichten: 45
Lid geworden op: 27 jan 2016, 14:45

Re: Hoog olieverbruik M54 blok verklaard!

Bericht door Vinnie74 » 21 mar 2017, 22:16

baronruud schreef:Hier een update na de o2 mod.
Voor de mod elke 600km 1L olie.
Na de mod ongeveer 1500km 1L olie.
Ah, da's toch een verbetering!

JeroenV
Berichten: 44
Lid geworden op: 12 mei 2016, 17:27

Re: Hoog olieverbruik M54 blok verklaard!

Bericht door JeroenV » 22 mar 2017, 10:41

Ik ben van 1 op 1000 naar ongeveer 1 op 3000-4000 gegaan. Maar hierbij is ook de olie gewisseld van ow40 naar 5w40.

minarox
Berichten: 49
Lid geworden op: 20 jun 2016, 16:28

Re: Hoog olieverbruik M54 blok verklaard!

Bericht door minarox » 24 mar 2017, 22:20

Ik wil de 02 pilot mod ook toepassen, echter kom ik er niet helemaal uit welke maten vacuumslangen ik nodig heb..

"You need about 2 ft of 3/32" ID vacuum line and about 6" of 1/4" ID vacuum line (or whatever line the 3/32" line fits inside of perfectly)."

als ik die 3/32" google kom ik op 2,38125mm uit..

de 1/4" op 6.35mm

6mm kan ik nog vinden maar 2.4?.. moet ik hier 2mm van maken of 3?

Fijne Amerikaanse maten

EDIT
Heb 2mm
3mm
en 6.3mm gehaald.

ff kijken waar ik die klep kan halen en dan erin bouwen en dat laat ik t resultaat nog weten

Neutron
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 dec 2016, 22:04

Re: Hoog olieverbruik M54 blok verklaard!

Bericht door Neutron » 04 apr 2017, 12:18

Hier ook een hele verbetering na het vervangen van de carterventilatie + toebehoren en uiteraard de o2 pilot mod. :duim: Waar hij van te voren dik 1L op 1000km (miss nog iets meer) 5w40 zoop met blauwe kwalm uit de einddemper, doet hij nu ~1L op 2000-2500 zonder blauwe kwalm! Ik verwacht dat dit nog wel beter gaat worden met de tijd. Sowieso ga ik hem nog flushen en misschien toch eens 10w60 proberen om het verbruik nog verder proberen terug te dringen. Tot nu positief verrast :ja:

Vinnie74
Berichten: 45
Lid geworden op: 27 jan 2016, 14:45

Re: Hoog olieverbruik M54 blok verklaard!

Bericht door Vinnie74 » 06 apr 2017, 12:10

minarox schreef:
ff kijken waar ik die klep kan halen en dan erin bouwen en dat laat ik t resultaat nog weten
Ik heb de klep hier besteld: https://www.autosportcompany.nl/terugsl ... -12mm.html

Gerjanbmw
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mei 2017, 21:34

Re: Hoog olieverbruik M54 blok verklaard!

Bericht door Gerjanbmw » 25 mei 2017, 21:38

Hey mensen.

Heb ook een m54 325i en wil de mod ook gaan uitvoeren.

Maar... vraag me af of dit niet schadelijk is voor de motor. Ben benieuwd naar jullie antwoord

BMW325tI
Berichten: 63
Lid geworden op: 19 okt 2020, 13:52

Re: Hoog olieverbruik M54 blok verklaard!

Bericht door BMW325tI » 17 nov 2020, 11:13

Dutchie schreef: 12 dec 2016, 11:13 10W60 is wat mij betreft dé olie voor de M50/52/54, ook voor dagelijks gebruik (2012-2013 liep deze motor ook al op 10W60 in straatauto-trim). Ik hoor minder problemen bij 10W60 gebruikers dan bij 5W30/5W40 gebruikers als het gaat om olieverbruik.
Vreemd genoeg heb ik meer verbruikt met Mannol 10W60 dan met Castrol 10W40.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”