Hoog olieverbruik M54 blok verklaard!
Re: Hoog olieverbruik M54 blok verklaard!
Mijn M54B30 nu naar 4/5000 km niets gezakt nog
Maar hou hem scherp in de gaten!!
Maar hou hem scherp in de gaten!!
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Re: Hoog olieverbruik M54 blok verklaard!
Ah, da's toch een verbetering!baronruud schreef:Hier een update na de o2 mod.
Voor de mod elke 600km 1L olie.
Na de mod ongeveer 1500km 1L olie.
Re: Hoog olieverbruik M54 blok verklaard!
Ik ben van 1 op 1000 naar ongeveer 1 op 3000-4000 gegaan. Maar hierbij is ook de olie gewisseld van ow40 naar 5w40.
Re: Hoog olieverbruik M54 blok verklaard!
Ik wil de 02 pilot mod ook toepassen, echter kom ik er niet helemaal uit welke maten vacuumslangen ik nodig heb..
"You need about 2 ft of 3/32" ID vacuum line and about 6" of 1/4" ID vacuum line (or whatever line the 3/32" line fits inside of perfectly)."
als ik die 3/32" google kom ik op 2,38125mm uit..
de 1/4" op 6.35mm
6mm kan ik nog vinden maar 2.4?.. moet ik hier 2mm van maken of 3?
Fijne Amerikaanse maten
EDIT
Heb 2mm
3mm
en 6.3mm gehaald.
ff kijken waar ik die klep kan halen en dan erin bouwen en dat laat ik t resultaat nog weten
"You need about 2 ft of 3/32" ID vacuum line and about 6" of 1/4" ID vacuum line (or whatever line the 3/32" line fits inside of perfectly)."
als ik die 3/32" google kom ik op 2,38125mm uit..
de 1/4" op 6.35mm
6mm kan ik nog vinden maar 2.4?.. moet ik hier 2mm van maken of 3?
Fijne Amerikaanse maten
EDIT
Heb 2mm
3mm
en 6.3mm gehaald.
ff kijken waar ik die klep kan halen en dan erin bouwen en dat laat ik t resultaat nog weten
Re: Hoog olieverbruik M54 blok verklaard!
Hier ook een hele verbetering na het vervangen van de carterventilatie + toebehoren en uiteraard de o2 pilot mod. Waar hij van te voren dik 1L op 1000km (miss nog iets meer) 5w40 zoop met blauwe kwalm uit de einddemper, doet hij nu ~1L op 2000-2500 zonder blauwe kwalm! Ik verwacht dat dit nog wel beter gaat worden met de tijd. Sowieso ga ik hem nog flushen en misschien toch eens 10w60 proberen om het verbruik nog verder proberen terug te dringen. Tot nu positief verrast
Re: Hoog olieverbruik M54 blok verklaard!
Ik heb de klep hier besteld: https://www.autosportcompany.nl/terugsl ... -12mm.htmlminarox schreef:
ff kijken waar ik die klep kan halen en dan erin bouwen en dat laat ik t resultaat nog weten
Re: Hoog olieverbruik M54 blok verklaard!
Hey mensen.
Heb ook een m54 325i en wil de mod ook gaan uitvoeren.
Maar... vraag me af of dit niet schadelijk is voor de motor. Ben benieuwd naar jullie antwoord
Heb ook een m54 325i en wil de mod ook gaan uitvoeren.
Maar... vraag me af of dit niet schadelijk is voor de motor. Ben benieuwd naar jullie antwoord
Re: Hoog olieverbruik M54 blok verklaard!
Vreemd genoeg heb ik meer verbruikt met Mannol 10W60 dan met Castrol 10W40.