Achterzijde (luchtvering) zakt in na een dag.
- Ray_530i_2001
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 30 apr 2016, 14:15
Achterzijde (luchtvering) zakt in na een dag.
Hoi Allemaal,
Mijn e39 2001 facelift, zakt door zijn luchtvering na een aantal uren geparkeerd te staan. Aan beide zijden. Zodra ik de motor start komt deze weer omhoog en blijft gewoon werken tijdens het rijden. Zodra de motor uitstaat zakt deze weer langzaam in (in een aantal uur)
Lucht dit dan aan de compressor? Of is er iets anders loos?
Mijn e39 2001 facelift, zakt door zijn luchtvering na een aantal uren geparkeerd te staan. Aan beide zijden. Zodra ik de motor start komt deze weer omhoog en blijft gewoon werken tijdens het rijden. Zodra de motor uitstaat zakt deze weer langzaam in (in een aantal uur)
Lucht dit dan aan de compressor? Of is er iets anders loos?
Re: Achterzijde (luchtvering) zakt in na een dag.
Kan het ventielblok zijn of de verzamelleiding op de compressor. Maar ik gok op kleppenblok voor nu. Succes!
If you always do what you always did, you always get what you always got!
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
Re: Achterzijde (luchtvering) zakt in na een dag.
Goede middag beste Ray,
Ik zou eens aan de slag gaan met een lek zoek spray, die men ook gebruikt bij het opsporen van gas lekkages!
Haal het reservewiel er even uit, en verwijder ook de afdek plaat, en laat de motor even draaien, en ga op zoek met de lek zoek spray.
Kunt u niets in de kofferbak vinden, ga dan weer verder onder de BMW.
Deze spray is verkrijgbaar bij een bouwwinkel, zoals Gamma en dergelijke.
Lukt dit niet, ga dan naar een loodgieters zaak.
Volgens mij kunt u nu dat lek wel boven water krijgen, waar grotere luchtbellen verschijnen, daar zit dan het lek.
U kunt natuurlijk ook een sopje van afwasmiddel gebruiken, enkel word het dan wel heel plakkerig in de kofferbak.
Dat moet u natuurlijk weer schoonmaken, bij de lek zoek spray is dat iets minder aanwezig.
Maar ik zou wel aanraden, om de ruimte waar u de spray of de sop gebruikt even goed te reinigen en weer te drogen.
Vergeet natuurlijk ook de luchtbalgen onder de BMW niet.
Maar ik denk echter dat het lek in de omgeving van de compressor aanwezig is.
Net wat HJ2 ook al aangegeven heeft. Goede middag, beste HJ2.
Ik wens u beiden nog een hele fijne voortzetting van deze zondag middag.
Met vriendelijke groet,
Ad
Ik zou eens aan de slag gaan met een lek zoek spray, die men ook gebruikt bij het opsporen van gas lekkages!
Haal het reservewiel er even uit, en verwijder ook de afdek plaat, en laat de motor even draaien, en ga op zoek met de lek zoek spray.
Kunt u niets in de kofferbak vinden, ga dan weer verder onder de BMW.
Deze spray is verkrijgbaar bij een bouwwinkel, zoals Gamma en dergelijke.
Lukt dit niet, ga dan naar een loodgieters zaak.
Volgens mij kunt u nu dat lek wel boven water krijgen, waar grotere luchtbellen verschijnen, daar zit dan het lek.
U kunt natuurlijk ook een sopje van afwasmiddel gebruiken, enkel word het dan wel heel plakkerig in de kofferbak.
Dat moet u natuurlijk weer schoonmaken, bij de lek zoek spray is dat iets minder aanwezig.
Maar ik zou wel aanraden, om de ruimte waar u de spray of de sop gebruikt even goed te reinigen en weer te drogen.
Vergeet natuurlijk ook de luchtbalgen onder de BMW niet.
Maar ik denk echter dat het lek in de omgeving van de compressor aanwezig is.
Net wat HJ2 ook al aangegeven heeft. Goede middag, beste HJ2.
Ik wens u beiden nog een hele fijne voortzetting van deze zondag middag.
Met vriendelijke groet,
Ad
- Ray_530i_2001
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 30 apr 2016, 14:15
Re: Achterzijde (luchtvering) zakt in na een dag.
Ik ga even aan de slag mannen, bedankt. Het is ontstaan nadat enkele stangen voor de achterophanging zijn vervangen. Heb ik voor de verandering laten doen (doe normaal bijna alles zelf, maar het was regenachtig en ik moest ervoor op de straat liggen, heb zelf geen beschikking over een brug)
Voor deze reparatie moesten de slangen los van de compressor. Ik denk dat daar iets mis is gegaan.
Voor deze reparatie moesten de slangen los van de compressor. Ik denk dat daar iets mis is gegaan.
- Ray_530i_2001
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 30 apr 2016, 14:15
Re: Achterzijde (luchtvering) zakt in na een dag.
Uiteraard bel ik ze even op, het is mijn bmw specialist, maaraltijd fijn als ik zelf eerst weet wat het is.
Re: Achterzijde (luchtvering) zakt in na een dag.
Goede avond beste Ray,
Dan zal het daar wel ergens loos zijn, met het lekken.
Het zijn een soort van knelfittinkjes, maar dan voor de slangetjes.
Het zal zeker wel weer goed komen, wees maar gerust.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
Dan zal het daar wel ergens loos zijn, met het lekken.
Het zijn een soort van knelfittinkjes, maar dan voor de slangetjes.
Het zal zeker wel weer goed komen, wees maar gerust.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
- Ray_530i_2001
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 30 apr 2016, 14:15
Re: Achterzijde (luchtvering) zakt in na een dag.
Hoi mannen,
Ik heb vandaag even snel gekeken, ik neem aan dat het de rode en blauwe luchtslangen zijn en de dikke zwarte.
Zit de compressor onder het " hoedje" waar het reservewiel overheen zit? Alle zichtbare slangen, ook onder het achterste deel van de kofferbakbekleding (waar een dikke zwarte en een rode of blauwe slang naar toe loopt) en die rechts onder de accu zeg maar (daar zit een soort verdeler) lekken niet.
Ik krijg van het "hoedje" de drie moeren niet los, de bout draait mee en aan de onderzijde van het hoedje zit niets.
Hoe krijg ik deze los. (Als hier de compressor inzet)
Ik neem even aan dat de rode en blauwe slangen zijn voor de software, om door te geven wat de stand van de auto is, of heb ik dat mis.
Ik heb vandaag even snel gekeken, ik neem aan dat het de rode en blauwe luchtslangen zijn en de dikke zwarte.
Zit de compressor onder het " hoedje" waar het reservewiel overheen zit? Alle zichtbare slangen, ook onder het achterste deel van de kofferbakbekleding (waar een dikke zwarte en een rode of blauwe slang naar toe loopt) en die rechts onder de accu zeg maar (daar zit een soort verdeler) lekken niet.
Ik krijg van het "hoedje" de drie moeren niet los, de bout draait mee en aan de onderzijde van het hoedje zit niets.
Hoe krijg ik deze los. (Als hier de compressor inzet)
Ik neem even aan dat de rode en blauwe slangen zijn voor de software, om door te geven wat de stand van de auto is, of heb ik dat mis.
Re: Achterzijde (luchtvering) zakt in na een dag.
Goede middag beste Ray,
De Blauwe en de Rode slang, dat zijn de luchtslangen.
De zwarte slang dat is de besturing van de compressor van de luchtvering.
Hold Your horses, Ray!
De 3 bouten boven op de hoed moeten blijven zitten!
Daar zit de compressor mee aan de hoed vast gebout!
Enkel de Torx boutjes aan de rand, op de kofferbak vloer onder los maken!
Nu kunt u de gehele hoed optillen en omdraaien!
Kijk anders even op YouTube geef in, airsuspention sparewheel BMW E39.
Dan krijgt u alle informatie die u wilt zien.
TIP !
Maak geen slangen los!
Eerst de boordspanning er af, dus de accupolen los nemen.
De kans dat er onderdelen rond vliegen, is zeker aanwezig, als de boordspanning nog aanwezig is.
En dat kan knap hard aan komen, en dit kan hele serieuze verwondingen geven!
Daarna dient de luchtdruk verwijderd te worden.
Als er geen lekkages te vinden zijn, waar er gewerkt is aan de luchtvering.
Dan zult u nog verder moeten gaan zoeken met de lek zoekspray!
Het deksel van het luik, waar het reservewiel is gemonteerd.
Daar zit nog een luik achter, richting de achterbank.
Daar lopen de rode en de blauwe lucht slang ook naar toe.
Daar zou u ook nog kunnen kijken.
Ik zou echt alle lucht leidingen achtervolgen en inspuiten, zeker onder de kofferbak vloer.
Maar ik zou eerder eerst alle zichtbare leidingen en aansluitingen inspuiten met de spray!
Vergeet ook de luchtbalgen onder de auto niet, en alle aansluitingen, ook die afgedekt zijn door de kunststof afdekdelen, aan de onderzijde van de auto!
Spuit ook de 2 aansluitingen van de luchtbalgen goed in, deze zitten in de kofferbakvloer, daar waar de slangen aangesloten zijn op de luchtbalgen.
Als de lucht in een dag weg is, dan is er een behoorlijk lek.
Maar dan zou de achterzijde behoorlijk door moeten hangen!
Normaal zou er ongeveer 2 vingers dikte tussen de wielkast en de band moeten zitten.
Dus 2 vingers op elkaar, en zo tussen de wielkast en de bovenzijde van de band schuiven!
Maar het ligt er ook aan, is de auto via de boordcomputer verlaagd, of is de wagenhoogte nog origineel.
Ik heb dus een sport onderstel onder mijn E39, en als er een gewoon onderstel gemonteerd is, dan kan daar ook nog iets verschil in zitten.
Maar ga globaal er van uit, 2 vingers hoogte, dat is tussen de 30 mm. en de 40 mm.
Pas ook erg goed op de fittingen boven op de luchtbalgen!!
Die kunnen echt zeer weinig hebben!
En deze zijn vaak niet verkrijgbaar bij de BMW dealers.
Daarom geef ik u de tip, Ga naar de Mercedes Benz dealer, deze heeft de fittingen vaak wel op voorraad liggen!
Ik heb heel veel ervaring met Mercedes Benz, ik heb er een aantal gereden.
En ik kende de chef monteur ook heel erg goed.
Ik heb n.l. ook veel Mercedes Benz vrachtwagens gereden, en kwam dus ook met de vrachtwagen bij deze dealer.
Dat scheelde ook aardig in de prijzen van de onderdelen.
Succes, beste Ray.
Ik hoop dat het gaat lukken.
Met vriendelijke groet,
Ad
De Blauwe en de Rode slang, dat zijn de luchtslangen.
De zwarte slang dat is de besturing van de compressor van de luchtvering.
Hold Your horses, Ray!
De 3 bouten boven op de hoed moeten blijven zitten!
Daar zit de compressor mee aan de hoed vast gebout!
Enkel de Torx boutjes aan de rand, op de kofferbak vloer onder los maken!
Nu kunt u de gehele hoed optillen en omdraaien!
Kijk anders even op YouTube geef in, airsuspention sparewheel BMW E39.
Dan krijgt u alle informatie die u wilt zien.
TIP !
Maak geen slangen los!
Eerst de boordspanning er af, dus de accupolen los nemen.
De kans dat er onderdelen rond vliegen, is zeker aanwezig, als de boordspanning nog aanwezig is.
En dat kan knap hard aan komen, en dit kan hele serieuze verwondingen geven!
Daarna dient de luchtdruk verwijderd te worden.
Als er geen lekkages te vinden zijn, waar er gewerkt is aan de luchtvering.
Dan zult u nog verder moeten gaan zoeken met de lek zoekspray!
Het deksel van het luik, waar het reservewiel is gemonteerd.
Daar zit nog een luik achter, richting de achterbank.
Daar lopen de rode en de blauwe lucht slang ook naar toe.
Daar zou u ook nog kunnen kijken.
Ik zou echt alle lucht leidingen achtervolgen en inspuiten, zeker onder de kofferbak vloer.
Maar ik zou eerder eerst alle zichtbare leidingen en aansluitingen inspuiten met de spray!
Vergeet ook de luchtbalgen onder de auto niet, en alle aansluitingen, ook die afgedekt zijn door de kunststof afdekdelen, aan de onderzijde van de auto!
Spuit ook de 2 aansluitingen van de luchtbalgen goed in, deze zitten in de kofferbakvloer, daar waar de slangen aangesloten zijn op de luchtbalgen.
Als de lucht in een dag weg is, dan is er een behoorlijk lek.
Maar dan zou de achterzijde behoorlijk door moeten hangen!
Normaal zou er ongeveer 2 vingers dikte tussen de wielkast en de band moeten zitten.
Dus 2 vingers op elkaar, en zo tussen de wielkast en de bovenzijde van de band schuiven!
Maar het ligt er ook aan, is de auto via de boordcomputer verlaagd, of is de wagenhoogte nog origineel.
Ik heb dus een sport onderstel onder mijn E39, en als er een gewoon onderstel gemonteerd is, dan kan daar ook nog iets verschil in zitten.
Maar ga globaal er van uit, 2 vingers hoogte, dat is tussen de 30 mm. en de 40 mm.
Pas ook erg goed op de fittingen boven op de luchtbalgen!!
Die kunnen echt zeer weinig hebben!
En deze zijn vaak niet verkrijgbaar bij de BMW dealers.
Daarom geef ik u de tip, Ga naar de Mercedes Benz dealer, deze heeft de fittingen vaak wel op voorraad liggen!
Ik heb heel veel ervaring met Mercedes Benz, ik heb er een aantal gereden.
En ik kende de chef monteur ook heel erg goed.
Ik heb n.l. ook veel Mercedes Benz vrachtwagens gereden, en kwam dus ook met de vrachtwagen bij deze dealer.
Dat scheelde ook aardig in de prijzen van de onderdelen.
Succes, beste Ray.
Ik hoop dat het gaat lukken.
Met vriendelijke groet,
Ad
- Ray_530i_2001
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 30 apr 2016, 14:15
Re: Achterzijde (luchtvering) zakt in na een dag.
Hoi Ad,
Bedankt voor je uitgebreide uitleg, ik zal de compressor even opzoeken om daar de lekken te bekijken. Ik zal van de moertjes afblijven ;-)

De aansluitingen (nummer 14) lekken niet
Ik zal ook de leidingen zelf even onderzoeken, heb nu alleen even snel de koppelingen gedaan die ik zo kon vinden in de kofferbak.
Dit is het resultaat na een nacht. (als ik de motor start is het na een paar seconden weer weg) Auto is niet verlaagd en heeft ook geen sportonderstel.

Hij staat nu even bij de spuiter voor lakschade aan de bumper. (aangereden bij het wachten op een open brug, dusss)
Bedankt voor je uitgebreide uitleg, ik zal de compressor even opzoeken om daar de lekken te bekijken. Ik zal van de moertjes afblijven ;-)
Deze had ik ook gevonden, een boutje achteraan en de vier imbussen in de haakjes/oogjes die bij de achterleuning zitten.Maar ik zou eerder eerst alle zichtbare leidingen en aansluitingen inspuiten met de spray!
Vergeet ook de luchtbalgen onder de auto niet, en alle aansluitingen, ook die afgedekt zijn door de kunststof afdekdelen, aan de onderzijde van de auto!
Spuit ook de 2 aansluitingen van de luchtbalgen goed in, deze zitten in de kofferbakvloer, daar waar de slangen aangesloten zijn op de luchtbalgen.

De aansluitingen (nummer 14) lekken niet
Ik zal ook de leidingen zelf even onderzoeken, heb nu alleen even snel de koppelingen gedaan die ik zo kon vinden in de kofferbak.
Dit is het resultaat na een nacht. (als ik de motor start is het na een paar seconden weer weg) Auto is niet verlaagd en heeft ook geen sportonderstel.

Hij staat nu even bij de spuiter voor lakschade aan de bumper. (aangereden bij het wachten op een open brug, dusss)
Re: Achterzijde (luchtvering) zakt in na een dag.
Goede morgen beste Ray,
O, voordat ik het vergeet, bekijk ook de luchtleidingen op het doorschuren, of leiding breuk!
Mogelijk bent u enkel bij de koppelingen aan het kijken, en dan zou u een mogelijk lek midden in de leiding niet opmerken!
Nr. 14, dat zijn de beruchte haakse koppelingen die gemakkelijk breken!
Niet naar de BMW dealer maar naar de MB dealer.
En vanzelfsprekend hebben ze dit soort koppelingetjes ook bij de bedrijven die met perslucht instrumenten werken.
Enkel zal dan dit soort koppelingetjes van staal of messing kunnen zijn, zij werken natuurlijk ook met kunststof.
Ehhmmm, je hebt hem iets teveel verlaagd, beste Ray, wel erg flauw van mij.
Maar dat is wel heel erg lek!
Dat is erg lang geleden, dat ik een 5 serie zo heb zien hangen.
Als u geen lekkages in de kofferbak kan vinden.
Dan aan de onderzijde gaan zoeken, maar dat hoef ik natuurlijk niet te vertellen.
Ik zou in elk geval niets overslaan, wat het leidingwerk betreft.
Volgens mij, moeten er bij het rechter achterwiel ook nog wat leidinkjes lopen.
En er zou ook nog een plastic kap moeten zitten, waar ook nog wat leidingwerk is verborgen.
En daar zijn dan ook erg vaak wat lekkages.
Soms dient er zelfs een stuk kunststof leiding vervangen te worden, dat heb ik op diverse BMW fora ook al voorbij zien komen.
Maar als u de auto start, dan slaat de compressor direct aan, om het systeem weer op hoogte te brengen.
Ik was ooit eens de velgen en de banden aan het wisselen, toen ik de E39 net had.
En toen ik aan de achterzijde de achterwielen een voor een wilde wisselen, sloeg de compressor ook ineens aan, terwijl de sleutels wel in het contact zaten, maar het contact niet was ingeschakeld.
Dat is schijnbaar voldoende om de compressor te activeren.
Het is echt een heel perfect systeem, enkel moet er niets aan gaan mankeren.
Je kan dan aardig wat af gaan zoeken.
Het enige wat men dan wel heeft bereikt, dat die punten van de BMW ook weer zijn bekeken.
Ik gok er op, dat het in de buurt moet zitten bij het rechter achterwiel, achter de plastic kap.
Of mogelijk kan er een lekkage aanwezig zijn, tussen de luchtbalg en het binnenhuis van de luchtbalg.
Eigenlijk zou men tussen deze 2 luchtbalg delen eens wat rubberspray tussen moeten spuiten, om het roesten tegen te gaan van het binnenhuis van de luchtbalg!
En op deze wijze zijn de lucht balgen ook weer beschermd tegen de weersinvloeden en de smerige pekel!
Maar ik moet eerlijk bekennen, ik heb het dus ook nog niet gedaan hoor!
Maar ik controleer de luchtbalgen en de binnenhuizen wel elk jaar, als ik de remmen gaat controleren, en de handrem af gaat stellen.
De vlakken aan de binnenzijde van de balgen, waar deze het binnenhuis raken, daar mag natuurlijk niet teveel roest aanwezig zijn.
Is dat wel het geval, dan geeft dat erg vaak lekkages, als er veel los roest aanwezig is!
Een remedie zou kunnen zijn, de balg uit te bouwen, en de roest wegschuren, en er een hele goede coating op aan te brengen, indien mogelijk.
Een andere mogelijkheid, dat is D-Parts, of Offenga, deze hebben vaak gebruikte balgen liggen!
Mocht u onverhoopt nieuwe balgen nodig hebben, kijk eens op de site van Airsus.
Die heeft de balgen op voorraad, en vaak iets goedkoper dan de dealer.
Een heel goed alternatief, dat is voor mij ebay.de, daar kunt u de onderdeel nummers en het type van uw BMW controleren.
IK hoop in elk geval, dat u het lek snel zal vinden, en dat het mee gaat vallen met de investering.
Succes, beste Ray.
Met vriendelijke groet,
Ad
O, voordat ik het vergeet, bekijk ook de luchtleidingen op het doorschuren, of leiding breuk!
Mogelijk bent u enkel bij de koppelingen aan het kijken, en dan zou u een mogelijk lek midden in de leiding niet opmerken!
Nr. 14, dat zijn de beruchte haakse koppelingen die gemakkelijk breken!
Niet naar de BMW dealer maar naar de MB dealer.
En vanzelfsprekend hebben ze dit soort koppelingetjes ook bij de bedrijven die met perslucht instrumenten werken.
Enkel zal dan dit soort koppelingetjes van staal of messing kunnen zijn, zij werken natuurlijk ook met kunststof.
Ehhmmm, je hebt hem iets teveel verlaagd, beste Ray, wel erg flauw van mij.

Maar dat is wel heel erg lek!
Dat is erg lang geleden, dat ik een 5 serie zo heb zien hangen.
Als u geen lekkages in de kofferbak kan vinden.
Dan aan de onderzijde gaan zoeken, maar dat hoef ik natuurlijk niet te vertellen.
Ik zou in elk geval niets overslaan, wat het leidingwerk betreft.
Volgens mij, moeten er bij het rechter achterwiel ook nog wat leidinkjes lopen.
En er zou ook nog een plastic kap moeten zitten, waar ook nog wat leidingwerk is verborgen.
En daar zijn dan ook erg vaak wat lekkages.
Soms dient er zelfs een stuk kunststof leiding vervangen te worden, dat heb ik op diverse BMW fora ook al voorbij zien komen.
Maar als u de auto start, dan slaat de compressor direct aan, om het systeem weer op hoogte te brengen.
Ik was ooit eens de velgen en de banden aan het wisselen, toen ik de E39 net had.
En toen ik aan de achterzijde de achterwielen een voor een wilde wisselen, sloeg de compressor ook ineens aan, terwijl de sleutels wel in het contact zaten, maar het contact niet was ingeschakeld.
Dat is schijnbaar voldoende om de compressor te activeren.
Het is echt een heel perfect systeem, enkel moet er niets aan gaan mankeren.
Je kan dan aardig wat af gaan zoeken.
Het enige wat men dan wel heeft bereikt, dat die punten van de BMW ook weer zijn bekeken.
Ik gok er op, dat het in de buurt moet zitten bij het rechter achterwiel, achter de plastic kap.
Of mogelijk kan er een lekkage aanwezig zijn, tussen de luchtbalg en het binnenhuis van de luchtbalg.
Eigenlijk zou men tussen deze 2 luchtbalg delen eens wat rubberspray tussen moeten spuiten, om het roesten tegen te gaan van het binnenhuis van de luchtbalg!
En op deze wijze zijn de lucht balgen ook weer beschermd tegen de weersinvloeden en de smerige pekel!
Maar ik moet eerlijk bekennen, ik heb het dus ook nog niet gedaan hoor!

Maar ik controleer de luchtbalgen en de binnenhuizen wel elk jaar, als ik de remmen gaat controleren, en de handrem af gaat stellen.
De vlakken aan de binnenzijde van de balgen, waar deze het binnenhuis raken, daar mag natuurlijk niet teveel roest aanwezig zijn.
Is dat wel het geval, dan geeft dat erg vaak lekkages, als er veel los roest aanwezig is!
Een remedie zou kunnen zijn, de balg uit te bouwen, en de roest wegschuren, en er een hele goede coating op aan te brengen, indien mogelijk.
Een andere mogelijkheid, dat is D-Parts, of Offenga, deze hebben vaak gebruikte balgen liggen!
Mocht u onverhoopt nieuwe balgen nodig hebben, kijk eens op de site van Airsus.
Die heeft de balgen op voorraad, en vaak iets goedkoper dan de dealer.
Een heel goed alternatief, dat is voor mij ebay.de, daar kunt u de onderdeel nummers en het type van uw BMW controleren.
IK hoop in elk geval, dat u het lek snel zal vinden, en dat het mee gaat vallen met de investering.
Succes, beste Ray.
Met vriendelijke groet,
Ad
- Ray_530i_2001
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 30 apr 2016, 14:15
Re: Achterzijde (luchtvering) zakt in na een dag.
Hoi Ad,
Bedankt weer voor je reactie, ik ga zoeken. Ik laat het even weten als ik wat heb gevonden.
Bedankt weer voor je reactie, ik ga zoeken. Ik laat het even weten als ik wat heb gevonden.
- Ray_530i_2001
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 30 apr 2016, 14:15
Re: Achterzijde (luchtvering) zakt in na een dag.
Balgen waren poreus, nieuwe eronder gezet.
Volgende dag, auto weer door z'n hoeven. Word vervolgt....
Volgende dag, auto weer door z'n hoeven. Word vervolgt....
Re: Achterzijde (luchtvering) zakt in na een dag.
Goede avond beste Ray,
Het zit ook even niet mee, dat is balen.
Denk je het opgelost te hebben, dan weer een domper er achter aan.
De zaak op druk zetten, en de lekzoek spray er op, en alles drastisch inspuiten.
Dan moet er echt wel iets uit komen.
Je zou er haast ook zelf van door je hoeven gaan.
Maar, ik zeg altijd, het komt weer goed!
Dat is de beste manier van denken, ook al zit het tegen.
Het is een heel mooi systeem, maar als het even tegen zit, dan kan je er wel treurig van worden.
Ik zou echt alle leidingen volgen en inspuiten, ik denk dat dit de enige manier is.
En natuurlijk ook alle koppelingen en fittingen mee nemen.
Ik wens u succes toe, beste Ray.
Laat het er niet bij zitten.
Met vriendelijke groet,
Ad
Het zit ook even niet mee, dat is balen.
Denk je het opgelost te hebben, dan weer een domper er achter aan.
De zaak op druk zetten, en de lekzoek spray er op, en alles drastisch inspuiten.
Dan moet er echt wel iets uit komen.
Je zou er haast ook zelf van door je hoeven gaan.
Maar, ik zeg altijd, het komt weer goed!
Dat is de beste manier van denken, ook al zit het tegen.
Het is een heel mooi systeem, maar als het even tegen zit, dan kan je er wel treurig van worden.
Ik zou echt alle leidingen volgen en inspuiten, ik denk dat dit de enige manier is.
En natuurlijk ook alle koppelingen en fittingen mee nemen.
Ik wens u succes toe, beste Ray.
Laat het er niet bij zitten.
Met vriendelijke groet,
Ad
Re: Achterzijde (luchtvering) zakt in na een dag.
https://forum.driving-fun.com/viewtopic ... &start=150
Lees dit topic even door vanaf pagina 7. Exact hetzelfde probleem als bij jou. Succes met oplossen
Lees dit topic even door vanaf pagina 7. Exact hetzelfde probleem als bij jou. Succes met oplossen

- Ray_530i_2001
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 30 apr 2016, 14:15
Re: Achterzijde (luchtvering) zakt in na een dag.
Dank je Vliet,
Ik vermoet ook dat het het kleppenblok is of de compressor. Ik laat weten hoe het gaat. Het verschil met het topic die je stuurde is dat bijblijven mij aan beide kanten zakt. Het zou dus logischerwijs aan het begin van het systeem moeten zitten. Voordat er iets splitst.
Ik vermoet ook dat het het kleppenblok is of de compressor. Ik laat weten hoe het gaat. Het verschil met het topic die je stuurde is dat bijblijven mij aan beide kanten zakt. Het zou dus logischerwijs aan het begin van het systeem moeten zitten. Voordat er iets splitst.