330CD Problemen

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Merin

330CD Problemen

Bericht door Merin » 30 apr 2017, 16:29

Mijn 330CD kampt met een paar kleine maar toch wel irritante probleempjes.
1: Fout code in INPA (Rail Pressure Off-set Test).
Raildruk uitgelezen tijdens rijden en heel af en toe krijgt de ECU een waarde van de sensor die veel hoger is dan verwacht (gevraagd is bv 650 en krijgt een fractie van een seconde 1600) Wat dus resulteert in dat de ECU de pompdruk laat zakken en de motor inhoud. Dit is na een seconde of 2 weer weg en dan komt het na een tijdje weer terug (paar minuten).

2: Dip tot 2500rpm (geen foutcode)
Of hij nou warm of koud is, geen verschil. Vanaf 1500 tot 2500 toeren is de current air mass veel hoger dan de desired.
Na de 2500 toeren is dit verschil weg en hoor ik de turbo ook een stuk minder.

Wat wel handig is om te weten, alle vacuumleidingen (behalve die van de motorsteunen) zijn vervangen toen de swirl flaps verwijderd zijn.

Iemand die me hier mee verder kan helpen?

Merin

Re: 330CD Problemen

Bericht door Merin » 29 mei 2017, 11:05

Niet iemand hier die iets meer weet, inmiddels is mij wel al het een en ander duidelijk.
De eerste fout was na lang zoeken een simpele kabelbreuk vooraan bij de druksensor van de rail, kabel wordt na een tijd hard en breekt door de trillingen. Stuk vervangen voor nieuwe kabel en probleem is weg.

Tweede fout is nog wel aanwezig, maar dit lijkt meer en meer op een vacuumprobleem. Alle slangen zijn inmiddels vervangen, ik vermoed nu dat de vacuumcontroller van de turbo blijft hangen. De turbo zit niet vast namelijk.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”