Ratel/Rammel Automaat/koppelomvormer of iets anders?
Ratel/Rammel Automaat/koppelomvormer of iets anders?
Hallo Leden :-)
Ik kwam al enige informatie tegen en was benieuwd naar de bevindingen, aangezien onze BMW onderstaande vertoont.
Alleen bij een koude start, bij het inschakelen van de automaat naar de D of R een rateltje. Rempedaal los en rustig weg rijden is er niks hoorbaar meer na 50-100mtr. Warme motor (bvb in ochtend alvast starten) ook niet. We hebben al menig maal geprobeerd te ontdekken wat het is maar kan er echt niet achter komen. De garage waar we apk hebben laten doen, denken dat de koppelomvormer mss kortdurend iets te weing olie krijgt en ratelt; bij warm worden het probleem vanzelf oplost. Met een Powerflush vd automaat bij een specialist zou het wss te verhelpen zijn.
Graag jullie bevindingen/mening....voordat bvb onze automaat in puin draait op korte termijn.
Groetjes :-)
Ik kwam al enige informatie tegen en was benieuwd naar de bevindingen, aangezien onze BMW onderstaande vertoont.
Alleen bij een koude start, bij het inschakelen van de automaat naar de D of R een rateltje. Rempedaal los en rustig weg rijden is er niks hoorbaar meer na 50-100mtr. Warme motor (bvb in ochtend alvast starten) ook niet. We hebben al menig maal geprobeerd te ontdekken wat het is maar kan er echt niet achter komen. De garage waar we apk hebben laten doen, denken dat de koppelomvormer mss kortdurend iets te weing olie krijgt en ratelt; bij warm worden het probleem vanzelf oplost. Met een Powerflush vd automaat bij een specialist zou het wss te verhelpen zijn.
Graag jullie bevindingen/mening....voordat bvb onze automaat in puin draait op korte termijn.
Groetjes :-)
Re: Ratel/Rammel Automaat/koppelomvormer of iets anders?
Helemaal niemand ???
Re: Ratel/Rammel Automaat/koppelomvormer of iets anders?
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb de automaat al laten flushen in de hoop dat het over zou zijn maar helaas. Ik heb alles al proberen te beredeneren maar kom er niet uit. Hopelijk komt er iemand met een antwoord.
Re: Ratel/Rammel Automaat/koppelomvormer of iets anders?
Flushen was ook onze eerste optie, maar de garage die vooraf een analyse heeft gemaakt, zei dat flushen niet de oplossing was idd. Blij dat we dat op voorhand weten aangezien dat ook gauw 300/400 Euro kost.
Re: Ratel/Rammel Automaat/koppelomvormer of iets anders?
De huidige garage denkt aan wellicht een scheur in de meeneemplaat of idd dat het aan de koppelomvormer ligt.
Tussen de 500-1000 gaat het wel kosten ben ik bang!
Tussen de 500-1000 gaat het wel kosten ben ik bang!
Re: Ratel/Rammel Automaat/koppelomvormer of iets anders?
Ik heb ook hetzelfde probleem. Koude motor rare geluid op D/R met voet op de rem. Na elkele minuten gast het over naarmate de motor warmer wordt. Olie in automaat bak wat bijgevuld maar probleem is niet verholpen. Verder schakelt de auto perfect niks mis mee. Alleen in het begin een rara geluid.
Laatst gewijzigd door Hido79 op 29 mei 2017, 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Ratel/Rammel Automaat/koppelomvormer of iets anders?
Komt dus vaker voor. Helaas nog niets van Wolkje gehoord. Zijn wagen is voor dit probleem vorige week bij de garage geweest als het goed is.
Re: Ratel/Rammel Automaat/koppelomvormer of iets anders?
Heb jij ook lekkage aan de automaat bak
Re: Ratel/Rammel Automaat/koppelomvormer of iets anders?
Nee. Weet je zeker dat het daar van komt. Dat het niet is doorgelopen van het motorblok.
Re: Ratel/Rammel Automaat/koppelomvormer of iets anders?
Nee het geen motorolie. Is rood namelijk bakolie. Waarschijnlijk van keerring
Re: Ratel/Rammel Automaat/koppelomvormer of iets anders?
Eerlijk gezegd is dat geluid niet mooi om te horen. Het is maar heel kort. Doorrijden met dit kwaaltje, is dat erg?. Als het geen kwaad kan rij ik gewoon door.
Re: Ratel/Rammel Automaat/koppelomvormer of iets anders?
Ik weet nog niet wat het is dus kan ook niet zeggen of het kwaad kan. Ik denk dat een automatenspecialist hier wel een antwoord op kan geven.
Re: Ratel/Rammel Automaat/koppelomvormer of iets anders?
Neem contact op met ZF te Delfgauw, zij zijn immers de producent van de automatische bak. Er zijn al heel veel berichten over ZF. Hun manier van onderhoud aan de bak is ongeëvenaard. Gebruik de zoekfunctie maar eens.wolkje25 schreef:Hallo Leden :-)
Ik kwam al enige informatie tegen en was benieuwd naar de bevindingen, aangezien onze BMW onderstaande vertoont.
Alleen bij een koude start, bij het inschakelen van de automaat naar de D of R een rateltje. Rempedaal los en rustig weg rijden is er niks hoorbaar meer na 50-100mtr. Warme motor (bvb in ochtend alvast starten) ook niet. We hebben al menig maal geprobeerd te ontdekken wat het is maar kan er echt niet achter komen. De garage waar we apk hebben laten doen, denken dat de koppelomvormer mss kortdurend iets te weing olie krijgt en ratelt; bij warm worden het probleem vanzelf oplost. Met een Powerflush vd automaat bij een specialist zou het wss te verhelpen zijn.
Graag jullie bevindingen/mening....voordat bvb onze automaat in puin draait op korte termijn.
Groetjes :-)
Volgens mij moet je er dan wel uitkomen.
Groet, Jos
Re: Ratel/Rammel Automaat/koppelomvormer of iets anders?
laten reviseren , spoelen voor 300 a 400 zal wel geen ruk uitmaken en kan je alsnog reviseren
Re: Ratel/Rammel Automaat/koppelomvormer of iets anders?
@Wolkje25
Ik ben groot bmw liefhebber en werk bij ZF in Delfgauw. Ik ben zo vrij geweest om je vraag voor te leggen aan onze technisch specialisten en zij hebben de volgende reactie gegeven:
Wanneer de viscositeit terug loopt, (doordat de olie veroudert) krijg je soms wat bijgeluiden. De koppelomvormer is dan soms de oorzaak. Let echter op, wanneer de koppelomvormer te vaak, té laat goed vult met olie, dan heb je kans op schade. Wat je kunt controleren:
• Staat de transmissie op peil
• Heeft de transmissie onderhoud gehad ? (ZF raadt aan tussen 80.000 – 120.000 km)
• Zijn er sporen van lekkage?
Bij onderhoud:
Maak geen gebruik van bedrijven die spoelen met reinigingsmiddel, dat is bij bij ZF transmissies absoluut af te raden en bovendien vervalt dan eventueel recht op garantie. Gebruik alleen goedgekeurde oliën. Je kunt dit ook terugvinden op zf.nl onder de tab technologieën (of zoek op smeermiddelen). Hopelijk heb je wat aan de informatie en heb je nog meer vragen, mail gerust nlinfo@zf.com, vraag desnoods naar mij (Joke). Je krijgt altijd en geheel vrijblijvend antwoord.
Ik ben groot bmw liefhebber en werk bij ZF in Delfgauw. Ik ben zo vrij geweest om je vraag voor te leggen aan onze technisch specialisten en zij hebben de volgende reactie gegeven:
Wanneer de viscositeit terug loopt, (doordat de olie veroudert) krijg je soms wat bijgeluiden. De koppelomvormer is dan soms de oorzaak. Let echter op, wanneer de koppelomvormer te vaak, té laat goed vult met olie, dan heb je kans op schade. Wat je kunt controleren:
• Staat de transmissie op peil
• Heeft de transmissie onderhoud gehad ? (ZF raadt aan tussen 80.000 – 120.000 km)
• Zijn er sporen van lekkage?
Bij onderhoud:
Maak geen gebruik van bedrijven die spoelen met reinigingsmiddel, dat is bij bij ZF transmissies absoluut af te raden en bovendien vervalt dan eventueel recht op garantie. Gebruik alleen goedgekeurde oliën. Je kunt dit ook terugvinden op zf.nl onder de tab technologieën (of zoek op smeermiddelen). Hopelijk heb je wat aan de informatie en heb je nog meer vragen, mail gerust nlinfo@zf.com, vraag desnoods naar mij (Joke). Je krijgt altijd en geheel vrijblijvend antwoord.