BMW 318i e46 M43b19 schokkende motor onder 2500rpm

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
RvM4
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 apr 2017, 21:41

BMW 318i e46 M43b19 schokkende motor onder 2500rpm

Bericht door RvM4 » 20 mei 2017, 21:37

Mijn motor schokt onder de 2500 touren. Het lijkt wel of hij op 3 of 2 cilinders loopt onder de 2500 touren. Wanneer ik accelereer merk ik niet, behalve als de motor stationair of constante snelheid moet rijden onder de 2500 touren schokt hij enorm. Boven de 2500 touren is het weg. Wanneer ik er voor zorg dat de motor in de noodloop raakt (stekkertje van TPS eraf trekken) loopt hij wel goed.
Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

Een aantal dingen kan ik al uitsluiten:
- Bougies zijn goed;
- Bobine kan niet kapot zijn doordat hij boven de 2500 touren wel correct loopt en zijn vermogen gewoon heeft (topsnelheid behaald hij nog steeds);
- LMM, kan het niet zijn, zonder LMM loop een motor nog steeds prima aangezien de computer dan in plaats van de LMM waarde een zelf berekende waarde gebruikt voor luchtinlaat.
- Uitlezen geeft foutcode 121 LMM.

Alvast bedankt voor jullie meedenken!
Laatst gewijzigd door RvM4 op 25 mei 2017, 01:23, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Dutchie
Berichten: 3481
Lid geworden op: 15 feb 2012, 18:05
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: BMW 318i e46 M43b19 schokkende motor onder 2500rpm

Bericht door Dutchie » 22 mei 2017, 07:42

Controleer even alle inlaat en vacuumslangen of daar ergens een scheur zit.

Ik verwacht niet dat het de luchtmassameter zou zijn, maar het zou zomaar kunnen.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact

RvM4
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 apr 2017, 21:41

Re: BMW 318i e46 M43b19 schokkende motor onder 2500rpm

Bericht door RvM4 » 31 mei 2017, 15:43

Ik ben er achter dames en heren, de gasklep sloot niet volledig af bij stationair draaien. Waardoor de TPS-sensor deze waarde doorgeeft aan de ECU. ECU denkt dat het de sluitwaarde (0-waarde) is, maar dit is in werkelijkheid niet zo.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”