Van 316i naar 328iA - The Coolerooney Way

Show je BMW E36. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
BMWf20 2.0d

Re: LT's 316i Coupé Mauritiusblau-metallic

Bericht door BMWf20 2.0d » 01 jun 2017, 18:23

Ja, levering en nalevering lijkt wel een al groter drama te worden, maar zal wel goed komen toch??
Es kijken hoe ver ie zakt zaterdag..... :P

LtCoolerooney

Bericht door LtCoolerooney » 02 jun 2017, 13:17

ja precies Sander. ik bestel best veel via internet, niet alleen voor de bimmer, maar er gaat toch echt vaak wat fout...

Maar vandaag hebben we de schroefset eronder gekregen. Had van tevoren bedacht wat foto's te maken, maar heb dit toch minder gedaan dan ik in eerste instantie van plan was. Gewoon druk aan het werk enzooo. Hier wel een aantal van het werk:

Afbeelding
Da's pech, wiel weg :rolf:

Afbeelding
Afbeelding
Ooeehhh shinyyy

Afbeelding
U wilt zo de weg op. Mag dat?
A. Ja hoor, geen probleem
B. Als je voorzichtig doet zal je er niks van merken
C. Godskolere hoe dom kun je zijn?

Afbeelding
Achter lijkt iets hoger te staan dan voorheen, maar misschien zakt dat nog een beetje in. Anders kan ik nog een millimeter, misschien 2, lager.

Afbeelding
Voor is wel netjes omlaag gegaan.

Afbeelding
Auto helt nu iets naar voren, staat wel sportief maar niet te erg dat het lelijk is.

Afbeelding
Jaaaa dat verschil zie je echt wel hoor.

Afbeelding
Ochoch wat een beauty zo. :gekdoen: Om steeds maar weer opnieuw verliefd te worden. Moet ze alleen nog wel ff onder de douche.

Afbeelding
Let niet op de roest. Dat komt binnenkort. Maar had deze foto gemaakt om te vragen of hier nog 1,5cm spacers op konden. Kevin zei van wel, en in het echt lijkt het ook dat ik gewoon genoeg ruimte zou moeten hebben. Die komen binnenkort dan. Als ik de 2e set en de remblokken ook binnen heb.

Zo, het is weer een aardig verhaal geworden, en zoals gewoonlijk gaat de prijs voor "beste kwaliteit foto's" weer naar mij. Ik ben er heel erg blij mee. Dinsdag wordt de auto uitgelijnd, kunnen de onderdelen nu nog even zetten zodat we niet voor niets bezig zijn en dan wordt het wennen aan het stuggere rijden hihi :gay:

BMWf20 2.0d

Bericht door BMWf20 2.0d » 02 jun 2017, 17:11

Vind hem er heel mooi bijstaan nou Bram, precies goed..... :gekdoen:

Lang bezig geweest??

Yor

Bericht door Yor » 02 jun 2017, 17:41

Mooie aankoop. Die grijns gaat voorlopig niet meer van je gezicht ;)

LtCoolerooney

Bericht door LtCoolerooney » 02 jun 2017, 19:48

Neee zeker niet Yor.

Uuh met behulp van meneer daar zo'n 2,5 uur volgens mij. Niet heel lang dus maar wel goed warm van gekregen.

LtCoolerooney

Bericht door LtCoolerooney » 04 jun 2017, 18:27

Kijk. Hier ben ik blij mee. Auto wel mooi laag, maar niet te erg dat ik niet eens meer over een biggenruggetje kan staan:
Afbeelding

Na een mailtje naar het magazijn van bimmerproducts te hebben gestuurd, gister ook nog het 2e setje spacers met wielbouten ontvangen. Nu moeten ze nog geplaatst worden.
Afbeelding

Maarja, om ze te plaatsen heb ik wel een krik nodig. Kon niemand vinden die er zo 1 2 3 een had, want die bij de auto hoort vertrouw ik echt niet, als die uberhaupt al werkt. Deze dus maar ff snel bij de Gamma gehaald.
Afbeelding

Nu was vandaag het plan om de spacers te monteren. Een goede vriendin van mij, die zelf ook al wat aan auto's gewerkt heeft met een ex van haar, heeft me hierbij geholpen. Soms zijn 4 handen gewoon HANDiger (haha) dan 2.
We begonnen achter. Op het oog leek het alsof de banden zouden aanlopen met de 1,5cm spacers, maar daar is maar een manier voor om achter te komen.
Afbeelding
Het eerste wiel eraf. Even met een staalborstel geschuurd/schoongemaakt...
Afbeelding
En zo ziet een spacer er dan toch wel heel shiny uit.
Wiel er weer terug op. Heh, wat is dit nou? Waarom staat de auto nu een stuk hoger? Of lijkt dat maar zo?
Nee hoor, op 1e foto is te zien hoe de auto stond zonder spacer. 2e is met.
Afbeelding
Afbeelding
Geen paniek. Na wat tijd was deze ook gewoon weer normaal ingezakt.
Hup, andere kant er ook op, ff de veer weer laten zetten, en een klein rondje met wat drempels rijden om te kijken of de band aan zou lopen. In eerste instantie leek het van niet, maar bij het afrijden van de 2e drempel hoorde we het toch wat schuren.
Afbeelding
Hrmpf, toch te brede spacers voor de huidige kast. Misschien dat 1cm wel gepast had. Toch maar weer erafhalen en wachten tot de kasten gerold zijn. Michel kan me hier bij helpen, maar die is vrij druk en woont 2 uur rijden van mij af. Kevin heb ik niet eens gevraagd, want daarvan weet ik dat ie druk is, al woont hij wel dichterbij.

Is er toevallig iemand in de omgeving Arnhem/Nijmegen en omstreken (bijv half uurtje rijden) die mij kan helpen met de kasten rollen? Ter vergoeding van een kratje bier of fles whisky ofso? Ik ben u eeuwig dankbaar! :amen:

Wat Michel ook nog zei is dat ik dinsdag bij het uitlijnen ook kan vragen of ze er wat camber op kunnen zetten/houden, maar dan slijten mn banden alsnog dus dat is ook geen ideale oplossing.

Achja. Niet gelukt wat we wilden, dus hebben we er maar een poetsdagje van gemaakt. Inclusief de gedipte velgen behandelen. Ze shinet nu iig wel weer mooi :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

BMWf20 2.0d

Bericht door BMWf20 2.0d » 04 jun 2017, 18:41

Hoe bevalt het met rijden, evengoed comfortabel goenoeg, of heb je een niergordel nodig....... :whistle:

Hij staat er iig weer lekker fris bij!

LtCoolerooney

Bericht door LtCoolerooney » 04 jun 2017, 18:49

Rijdt lekker! Uiteraard voel je hobbels en kuiltjes die je eerst misschien niet opmerkte, en een echte diepe kuil is soms wel ff een klap, maar het geeft ook wel echt het gevoel dat de auto een stuk sportiever is. Het voelen van de weg is juist een pluspunt, en precies waarom ik BMW zulke toffe auto's vind (buiten hun uiterlijk om). Echt het Freude am Fahren.

LtCoolerooney

Bericht door LtCoolerooney » 06 jun 2017, 17:36

Vandaag de auto uit laten lijnen. Nog steeds wat afwijking naar rechts die in mijn ogen alleen te merken is als je je handen van het stuur haalt, maar dit komt door iets anders dan de stand van de wielen werd mij verteld. Als ik thuis ben kan ik een fotootje maken van het uitlezen voor wie daar interesse in heeft.

Toen ik thuis kwam was er een pakketje gekomen. Ha, mn nieuwe remblokken. Deze hopelijk binnenkort dus maar monteren.

Ben volgende week donderdag jarig en heb oa roestomvormer + spuitbussen lak gevraagd. Als ik deze krijg kan ik iig de wielkasten behandelen zodat rollen binnenkort ook een optie is. Dan begint de auto toch nog eens ergens op te lijken ☺️

BMWf20 2.0d

Bericht door BMWf20 2.0d » 06 jun 2017, 18:39

Wel echt Fertan ofzo vragen, die roestomvormer van de Action is meuk.

Vind de auto al behoorlijk opgeknapt hoor, stap voor stap toch??

LtCoolerooney

Bericht door LtCoolerooney » 06 jun 2017, 20:52

ja heb ook Fertan gevraagd ja. en idd, beetje bij beetje komen we er wel, maar die wielkasten zijn echt een doorn in het oog als je de velgen van dichtbij bekijkt haha

Dutchie
Contacteer:

Bericht door Dutchie » 07 jun 2017, 12:04

Maatje smallere band erop anders? En kasten kan ik ook voor je rollen, is alleen iets verder dan een half uurtje (Helmond, denk hooguit een uurtje rijden). Je hebt nog die dikke lip aan de binnenkant zitten denk ik of niet?
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact

LtCoolerooney

Bericht door LtCoolerooney » 08 jun 2017, 10:42

Heb nu echt geen geld voor nieuwe banden, en er ook niet voor over. Als jij me wilt helpen met rollen zou fijn zijn, maar kging er van uit dat jij druk was eigenlijk.
Heb een vrij dikke rand waar ie naar binnen vouwt ja. 1 daarvan zit ook een scheur in :/

Dutchie
Contacteer:

Bericht door Dutchie » 08 jun 2017, 12:22

met die rand platvouwen kom je vaak al een heel eind! heb het inderdaad behoorlijk druk, maar moet binnenkort vast wel een keer een tijdje vrij hebben.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact

LtCoolerooney

Bericht door LtCoolerooney » 08 jun 2017, 13:45

Zou heel fijn zijn. Appen we nog wel even over

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Showroom”