Sinds kort, hooguit sinds afgelopen week, kan ik de achterruit van mn E39 touring, niet meer openen? Het drukknopje voelt alsof het nog werkt, maar als de auto volledig ontgrendeld is met de ronde knop in het midden, evenals als ik alleen de achterklep ontgrendel, maakt niet uit, de achterruit blijft dicht.
Achterruitenwisser- en sproeier werken wel gewoon.
Iemand een idee?
Achterruit achterklep touring opent niet meer?
-
-
Re: Achterruit achterklep touring opent niet meer?
Ik zou toch eerst eens checken of het knopje zeker weten werkt... Ik heb die van mij (E61) toevallig afgelopen week vervangen vanwege haperingen. nu nergens meer last van!
onderstuur is als je de muur met de voorkant raakt,
overstuur is als je de muur met de achterkant raakt
paardenkracht is hoe hard je de muur raakt
en koppel is hoe ver je de muur meesleept.
overstuur is als je de muur met de achterkant raakt
paardenkracht is hoe hard je de muur raakt
en koppel is hoe ver je de muur meesleept.
Euh, de ronde knop in het midden doet alles op slot. Druk eens op de knop er boven en probeer het nog eens.
-
Ja, ik heb me vertyped. Ontgrendelen met die knop boven de ronde, maakt niets uit, achterruit gaat niet open.
Goede avond beste Bert,
Ook het knopje onder de rand bij de achter ruitenwisser al geprobeerd?
Met de onderste knop op de sleutel, daar kan je apart de achterklep mee openen, dan blijft de rest gesloten.
Drukt u op de bovenste knop van de sleutel, dat ontgrendelt alle deuren.
Kunt u de achterklep helemaal niet openen, dan zit er een handbediening aan de binnen zijde van de achterklep.
Mogelijk kan het ontlock schakelaartje defect zijn, net zoals van de achterklep ruit.
Maar het zou echt puur toeval zijn, als de beide schakelaartjes defect zouden zijn!
Ook kan de kabelboom nabij de scharnieren van de achterklep of de achterruit een kabel breuk bevatten!
Dat komt helaas ook wel eens voor!
Kijk ook voor de echte zekerheid, of alle zekeringen heel zijn!
Aan de rechter zijde in de kofferruimte zijn ook nog zekeringen verborgen achter de bekleding!
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
Ook het knopje onder de rand bij de achter ruitenwisser al geprobeerd?
Met de onderste knop op de sleutel, daar kan je apart de achterklep mee openen, dan blijft de rest gesloten.
Drukt u op de bovenste knop van de sleutel, dat ontgrendelt alle deuren.
Kunt u de achterklep helemaal niet openen, dan zit er een handbediening aan de binnen zijde van de achterklep.
Mogelijk kan het ontlock schakelaartje defect zijn, net zoals van de achterklep ruit.
Maar het zou echt puur toeval zijn, als de beide schakelaartjes defect zouden zijn!
Ook kan de kabelboom nabij de scharnieren van de achterklep of de achterruit een kabel breuk bevatten!
Dat komt helaas ook wel eens voor!
Kijk ook voor de echte zekerheid, of alle zekeringen heel zijn!
Aan de rechter zijde in de kofferruimte zijn ook nog zekeringen verborgen achter de bekleding!
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad