Lampen controle module

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
Derrick1973

Lampen controle module

Bericht door Derrick1973 » 12 jun 2017, 17:45

Goedenavond, mag ik mij voorstellen..Derrick1973 en nieuw op dit forum
Bezitter van een e39 uit mei 2001 en fan van dit forum.
Het heeft voor mij de oplossing gebracht in een slepend probleem waar ik geen raad mee wist, namelijk het onderdeel: LCM ofterwel lampen controle module
De ellende begon in mijn herinnering met het niet goed functioneren van de richtingaanwijzers...wel geluid maar geen groene indicatie lampjes die branden, geen geluid en wel lampjes die branden,, totaal niks te zien of te horen, maar wel lampen die branden aan de voor en achterzijde van de auto
Volgende wat de geest gaf...althans...dan weer wel en dan weer niet, was de PDC (park distance control) welke gewoon afging nadat ik de auto had afgesloten en op t alarm had gezet en ik achter de auto langs liep
Als laatste ging dus de boordcomputer kuren vertonen, dit uitte zich doordat de radio zomaar aan ging en ik hem niet uit kon zetten en ook het volume niet kon bedienen...tevens ging soms het beeldscherm flikkeren
Andere momenten functioneerde hij weer wel.
Afijn, ik heb hem laten uitlezen bij de bmw dealer en deze vertelde mij dat het inderdaad dat het de LCM (lampen controle module) betrof, echter kwamen er nog meer foutmeldingen binnen, met andere woorden: er kon nog veel meer aan de hand zijn en of ik het nog door wilde zetten
Dit heb ik gelukkig enige tijd later wel besloten, ik kon er niet meer mee rijden dus wat was de andere optie?
Het was een dure grap, geloof ruim €600,-
Nu rijdt hij weer als een zonnetje en geen enkele foutmelding meer gehad
Hoop dat iemand hier wat aan deze informatie heeft

Terug naar “Stel jezelf voor”