Toyo's heb ik al wel eens gereden, alleen dat was niet onder de bmw. Goede plakbandjes ja, slijten wel snel.
Mich PS heb ik nooit gereden, betaal er net iets te veel voor denk ik.
Heb tussendoor een andere mod uitgevoerd, had namelijk al maanden, ik denk al wel een jaar een aut. dimmende spiegel liggen. Retro kit besteld, niet leverbaar, afijn dan maar gewoon zo proberen.
Was goed te doen, ben zon 2 uur bezig geweest.
Meteen wat foto's geschoten gezien ik zelf toch niet zo 1,2,3 aan de juiste info kwam, kan ooit handig zijn voor de lezer hier
Kleine Howto
In mijn auto zit een alarm, dus een werkende clown led. Ook de dimmende spiegel heeft een clownsneus led.
Demonteer je spiegel.
Demonteer je zonneklep incl houdertjes.
Klik je hemel verlichting los.
Stekker van de spiegel heeft 10 pin posities. Deze stekker steek je gewoon om, dus oude spiegel eruit, nieuwe erin. Echter moet je nu ook pin 1 (=massa) pin 3 (12v) en pin 10 (achteruit signaal) aansluiten.
(achteruit signaal schakelt de dimmende functie uit als je de versnelling in zn achteruit zet)
Deze pinnen haal je uit de stekker van de spiegel, klemmetjes afknippen.
Hier heb ik verlengdraden aan gesoldeerd en daar (mannetjes)stekkertjes aan geknepen.
Je haalt de spiegel uit je auto, stekker los, binnen verlichting los en daar zoek je een plus en min
Ik pak degene van mijn regensensor, daar zitten een paarse (12v geschakeld) en bruine (massa) draad.
Ook hier soldeer ik twee draden aan.
De plus en min die je net hebt vast gesoldeerd, plus een extra draad (1,5 meter, voor je achteruit) voer je door de rubber tulle heen richting spiegel. Daar knijp je stekkertjes aan de drie draden. (de 12V en het achterruit signaal moet een dicht stekkertje dus afgeschermd zijn)
Dan monteer je de spiegel, en sluit je alle stekkertjes aan.
Kapje er op en de spiegel is klaar.
Nu je achteruit signaal.
Hier kon ik lastig wat info over vinden, meeste vinden dit te moeilijk maar dit is echt in 30 minuten gedaan.
Je hebt dus nog 1,5 meter draad hangen. Deze zit middels stekker verbinding vast aan pin 10 van de spiegel.
Klik het stripje van de rechter A stijl los, en schroef de afdekking van de stijl af.
Schroef je handschoenenkastje los (6 schroefjes)
Kantel je zekeringskast naar voren (twee witte klipjes 90 graden draaien), duw de kast wat naar boven, haal hem iets naar voren je hij hangt los.
Bovenop vind je een rij geel/blauwe draden. (deze schakelen 11/12v op je achteruit versnelling) Deze komen samen op 1 punt op je zekeringskast en zijn van het achteruit signaal. Deze zijn voor je trekhaak, parkeersensoren, lichten etc. En daar komt nu de spiegel bij.
Hier voer je de draad van de spiegel via hemel, rechter A stijl, dan rechts langs je dashboard prikken (even pielen) en dan komt hij rechtsboven je zekeringskast uit.
Voila.
Testen: bedek de sensor van je spiegel aan raamzijde, en schijn in de sensor op je spiegel. Hij wordt blauw. Zet de auto in zn achteruit en hij wordt weer blank.
Deze draad soldeer je aan een blauw/gele draad vast.