Zo hee. Afgelopen dagen zijn voorbij gevlogen. Bezig geweest nieuw werk zoeken (zaterdag a.s. een proefdagje bij Paintballworld), dingen voor school regelen, jarig geweest ook al heb ik dit niet echt gevierd en eindelijk gewoon de stap gezet om proberen die deurpanelen te fixen.
Deze post gaat weer een heel verhaal worden, maar dan valt er tenminste weer eens wat te lezen hiero <:
Ten eerste. Vorige week een chagrijnige dag gehad. Heb je wel eens. Rijd je op de snelweg om bij een groep studenten lekker de avond te gamen, lekker relaxen, zie je dit ineens in de binnenspiegel. Ff gas terug, laten passeren, en bijrijdster foto's laten maken.

Dikke dikke Ford GT. Kijk die banden dan

En adieu maar weer
Goede tip voor als jullie ook eens een chagrijnige dag hebben. Gewoon een dikke auto (ook non-BMW) tegenkomen. Binnen een paar seconden staan je mondhoeken van oor tot oor.
Enfin. Verjaardag. Woohooo wettelijk en alles gezien nu echt volwassen. Nu ook nog zo gaan gedragen..... HAH. Nooit
Wel leuk cadeautje gevraagd en gekregen. Zal er zelf het geld niet aan uitgeven, maar ik weet nooit dingen voor op mn verlanglijstje. Was dit jaar anders.

Een BMW Driver Utility Set. 8 maten steeksleutels, zakmes, zaklampje, knijptang, schroevendraaier met bitsetje en voor de leuk: handschoentjes. Uiteraard hier en daar de BMW print om het mooi te maken. Meteen de afgelopen dagen gebruik van kunnen maken.
Maandag begonnen met de klus die ik al veel te lang heb laten liggen; de deurpanelen lijmen. Of een poging doen tot in ieder geval.
De zielige staat van de 2e set (uit Britse M3). Maargoed, kunnen we delen vanaf halen die we op de mijne nodig hebben.

Bovenste heb ik van de M3 afgehaald. Onderste is van mijn originele - gleufjes hiervan zijn gescheurd en bieden dus geen steun meer. De Britse is in 3 stukken gebroken, maar scheuren zaten er al in. Tja, als we toch gaan lijmen...
Was er nog niet helemaal zeker van hoe ik die aan ging pakken, ben dus met een ander onderdeel begonnen.

Zoals je ziet. Bij mijne zijn de gaten in zodanige staat dat ze de klemmetjes niet meer houden. Jatten van de M3 dan maar.
Eerste poging tot het gebruiken van 2-componenten lijm. Werd me aangeraden door meneer bij de Gamma toen ik liet zien welke materialen ik aan elkaar moest hebben.
Goed op de plek zetten, aanduwen... en elke keer als je de ene kant aanduwt, gaat de andere los. Hee, lijmklemmen. Handige uitvinding.
Na een uur handvast, volledige uitharding na 24 uur. Ok, laten we het toch ff een uurtje zitten voordat we verder gaan. Ondertussen maar ff chillen met de kat dan.
Draw me like one of your French girls...
Tijdens het chillen met een koud biertje ff nagedacht over hoe ik die 3 delen van de lijst bovenaan nou het beste kon monteren. Ik denk, ik rijd wel ff naar de dealer in de buurt en vraag of die ook los te verkrijgen zijn. Niet dus, dan maar zelf dokteren. En gehele panelen dan? - 420 zegt ie - Per stuk? - *knikkend hoofd* - BWAHAHA gekkewerk
Achja, heb iig tegenover deze mooie jongens mogen parkeren
Dan die lijsten maar zelf verstevigen (met roerstokjes voor verf

) en meteen een schuurblokje gehaald. Kleine stukje schuurpapier dat je bij de lijm krijgt was niet heel schitterend goed te gebruiken.
2 delen aan elkaar (linksonderin), en een begin maken met de stukken lijst voor het andere paneel. Deze niet verstevigd aangezien er hier en daar een stukje tussen mistte.
Tijd later weer een stukje erbij
Andere lijst ff verstevigen en weer vastzetten met klemmen. Ben er klaar mee voor vandaag zeg ik tegen mezelf terwijl het zweet uit elk gaatje van mn lichaam stroomt.
Dag 2. Lijst lijkt goed gelijmd te zitten. Staat alleen een beetje krom. Komt wel goed met aan de deur plakken.
Andere paneel ff 2 stukjes erbij

Zoals je ziet, maar 5 gleufjes waar er 1 zelfs van gebroken is. Dit waren alle bruikbare stukken die ik kon pakken. Hopen dat 4 klemmetjes daarboven dus ook stevig genoeg is. Scheelt wel dat deze op de deur komt die makkelijker open gaat dan de ander en er dus niet te veel kracht op zou moeten komen te staan.
Tijdje chillen en andere (nu complete) lijst ook maar plakken dan. Klemmen erop en klaar voor vandaag
De reden dat ik die dag niet verder ben gegaan is dit pakketje namelijk:

WOOOOO EINDELIJK NA 1,5 MAAND WACHTEN!
Monteren die hap dan!
Was nog een gezeik ook. 1 moertje kregen we niet los en was beetje rond geworden door onze poging. Ff langs euromaster sjeezen die wat betere tools hebben, klein stukje los, weer naar huis en verder maar weer.
Hup brug erop, moertjes weer vastzetten (dat lukte wel gelukkig).

Jaaaa staat stoer!
En dan wil je de kap dichtdoen. Gaat niet. Heh? Hebben we wat fout gedaan? Nee alles zit goed. Heb ik wel de goede besteld dan? Een brug voor 4cyl E36, M43 blok stond er nog bij. Ja zou toch moeten kloppen.
Dat stoffen (en in mijn geval best wel versleten) ding onder de kap eraf halen. Misschien dat dat in de weg zit dan? Nee ook niet. Na goed door kiertjes heen kijken kwam ik tot de conclusie dat het mij lijkt dat dit ding in de weg zit

Kan blijkbaar een lampje in ofso. Maar die zit er niet in dus kan ik dat gewoon weg slijpen?
Nogmaals kijken, alles zit goed toch?
Hrmpf. Begin al chagrijniger te worden (andere dag dan toen ik de Ford GT tegenkwam). Brug er maar weer af dan en kap dicht. Ging de kap alsnog moeilijk dicht. Iets geforceerd met aandrukken waarschijnlijk. Nu zit de kap aan passagierszijde niet helemaal dicht, is aan te duwen maar veert weer omhoog. Kap ook niet meer open te krijgen, met geen mogelijkheid. Heb waarschijnlijk met het monteren van het sluitmechanisme (waar ik nu geen foto's meer van kan maken) de passagierszijde niet helemaal op de goede plek teruggezet en met forcerend sluiten is de veer blijven haken op een punt dat de kap dus niet helemaal dicht wilt, maar dus ook niet open. Dat is wat ik denk iig aangezien aanduwen kan, maar de kap dan weer terug veert zoals ik eerder zei. Probleem van dat mechanisme is dat die gaten op zo'n formaat zijn dat je dus een millimeter of 2 kan schuiven met dat ding, wat ik aan die kant niet heb gedaan. Bestuurders kant wel zodat die haak (van extra beveiliging) in het gat kon. Stomstomstom.
Zo word je steeds opgefokter van alles, moet je ook nog ergens achterheen zitten wat betreft school en of je nou wel aangenomen wordt enzo, en je bent weer chagrijnig. Alles maar weer laten vallen en gaan gamen. Kan er nu toch niks meer aan doen en wat ik kan heb ik geen zin meer in.
Dag 3 (vandaag).
Lijst lijkt er nog goed op te zitten, inclusief verstevigende roerstokjes.
Laatste deel lijmen dan maar. Had een extra setje lijm gehaald omdat hier veel lijm-oppervlak op zit. Had misschien ook kunnen doen met wat ik nog had, en dan alleen belangrijke punten lijmen, maar wou voor de zekerheid dat hele ding ondergeplakt hebben.

Laatste keer klemmetjes erop en laten zitten maar. Oh, en teen +1
Had ook al gemerkt dat de bakjes niet meer helemaal vast zaten. Kwamen niet direct los, maar kon je met minimale kracht wel een flinke kier tussen krijgen. Ach, als ik toch bezig ben, tapen we die maar. Lijmen ging niet ivm kleine werkruimte en de 2 componenten mixen dan niet gaat.

Nou, zit genoeg op zou ik toch zeggen (met uitzondering op 1 bakje die nog wel goed vast zat). Zouden niet zomaar los moeten komen.
Morgen of vrijdag maar eens proberen ze ook echt op de deuren te hangen in de hoop dat ik alles goed heb gedaan. Zo niet, heeft het me 20 euro aan lijm en 2 setjes deurpanelen gekost. Maarja, als dit niet werkt gaat de zoektocht naar goede panelen wel weer verder. Als het allemaal goed uitkomt, mag ik trots zijn. En anders heb ik weer wat geleerd en de lol van "aan mn auto werken" mogen meemaken.
Nu zit ik alleen nog met het grote probleem: hoe de Fu*k ga ik die motorkap los krijgen? Iemand tips? Aandrukken aan passagierszijde en iemand anders aan de hendel laten trekken werkte niet. 1 ding wat ik wel zeker weet nu is dat ik echt van dat sluitsysteem af wil. Was al niet helemaal 100 (kap achter hendeltje in de auto weg moeten halen zodat de hendel ver genoeg omhoog kon) maar nu ben ik het echt zat. Ga denk ik maar een setje "Aerocatch" bestellen. Hetzelfde systeem als witje op zijn track-auto heeft. Werkt niet alleen beter dan huidige setup, maar ziet er ook nog eens stoer uit, en niet eens zo heel duur:
http://www.demon-tweeks.co.uk/motorspor ... -fasteners
Wordt wel met een dremel de motorkap bewerken dan, wat ook iets compleet nieuws is voor mij, maar yolo? I guess?
Achteraf dus genoeg gezeik met de auto, waarna je je afvraagt waarom je toch zo van oude auto's houdt en niet gewoon voor een nieuwe(re) spaart. Maarja, ook daar zullen genoeg tegenslagen volgen.
En hoeveel tegenslagen er ook zijn. Ze rijdt echt nog steeds heel lekker en ze is zo mooi. En als je dan langs een terras rijdt en een vader met zoon staan op om je velgen ff goed te kunnen bewonderen, voel je je eigenlijk ook wel weer heel goed. I love my car