Hierbij mijn voorstelronde. 16 dagen geleden mocht ik hem dan ophalen, de imola rode m5. Vorige eigenaar moest hem helaas verkopen omdat hij er geen dailey driver van wilde maken. Lucky me! Voor een goeie prijs kunnen kopen en daarmee dus ook een gelukkige eigenaar van een zeer gave auto. Het gaat om een origineel duits geleverde auto die daarna naar zweden is verhuist, om vervolgends in Nederland te mogen gaan rondrijden.
Auto:
BMW E39

Bouwjaar 03-1999
Kleur Imola rot 2 met het rood zwarte lederen interieur
km stand van 217000
volledig gedocumenteerd vanaf de eerste bon de (2000 km check).
Even kort over de auto, de vorige eigenaren hebben niks bespaard om deze auto in goeie conditie te houden, veel bonnen en facturen van BMW garages in Zweden en Duitsland zitten erbij. Pluspunten aan de auto is dus dat die goed is onderhouden en nog relatief netjes in de lak staat. Helaas wel wat kleine puntjes in de lak, en in het rechter achter portier (bij de dorpel). Dit zijn taken om van het winter of volgend voorjaar aan te pakken. Wellicht de auto volledig te laten overspuiten, en/of behandelen. Dit is echter nogal een financieel project en aangezien hij elke avond binnen slaapt maak ik me er nog niet zo heel druk om. De auto heeft door de vorige eigenaar die hem tevens ook heeft ingevoerd een RVS uitlaat gekregen vanaf de katalysator, beetje schreeuwerig maar is ook wel weer gaaf.
De vanos heeft een kleine dieselratel maar is me verteld dat dit nog niet de nodige revisie of upgrade (dr.vanos) nodig heeft. Buitentemp sensor gaf -40 aan maar naar een paar kleine handelingen bleek dit om een draadbreuk te zijn. Een grappige monteur die was zo slim geweest om de Parker van de onderplaat dwars door de bedrading heen te drukken. Pixels zijn altijd een issue maar deze heb ik ook laten fixen en daar nu dus 2 jaar garantie op. Interieur ziet er prima uit, heb alleen de pook vervangen door een origineel nappa leer zwart exemplaar, en er zijn nieuwe originele matten besteld. Komen als het goed is morgen binnen. Ook zijn de wisserarmen gespoten (waren vaal en niet mooi meer). En ook die remlucht inlaten zwart gemaakt (onder in de gril).
Toekomst (winter) plannen zijn om de navi naar een 16:9 te upgraden en ook een mk4 computer daarvoor. En een eventueel facelift stuur om te toveren. Dat laatste daar ben ik nog niet over uit, alhoewel ik dat facelift stuur wel heel gaaf vind. Ook kan er dan eventueel een telefoon functie ingebouwd worden waardoor je een iPhone kan koppelen, schijnt wat werk te zijn maar is wellicht goed mogelijk. Gereedschap setje compleet maken, nieuwe motor isolatie bestellen (niet netjes meer). Voor de rest is het goed onderhouden en blijven poetsen.
Ga proberen wat foto's mee te sturen zodat jullie een beetje en beeld bij het verhaal kunnen vormen.
Groeten DiWi