520i Corporate Lease Business
520i Corporate Lease Business
Hallo allemaal,
Ik ben van plan om wellicht een E61 520i model te gaan kopen. Ik ben geïnteresseerd in deze 4 cilinder omdat deze volgens de specificaties behoorlijk zuinig is. Verder lijkt het me een prachtige en degelijke auto en van mij hoeft het geen snelheidsmonster te zijn.
Ik heb op internet en dit forum gezocht naar reviews van dit specifieke 4 cylinder model, maar ik kan weinig echt uitgebreide reviews vinden.
Ik hoor graag jullie ervaringen, tips en adviezen over dit model, die als ik het goed begrijp "Corporate Lease Business" genoemd wordt.
Een aantal vragen van mijn kant:
- Is dit een betrouwbare motor in vergelijking tot andere e61 motoren?
- Niet het allerbelangrijkste, maar voelt een 4 cylinder erg anders aan dan een 6 cilinder?
- Zijn er bekende problemen met dit model en dingen waar je op moet letten?
- Ik ga max 10.0000 km (ca. 5000/5000 stad/snelweg) per jaar rijden, is een model met ongeveer 200.000 km aan te raden? Ik veracht dat ik de auto circa 4/5 jaar ga gebruiken, maar misschien ook wel langer.
Mvg,
Bas
Ik ben van plan om wellicht een E61 520i model te gaan kopen. Ik ben geïnteresseerd in deze 4 cilinder omdat deze volgens de specificaties behoorlijk zuinig is. Verder lijkt het me een prachtige en degelijke auto en van mij hoeft het geen snelheidsmonster te zijn.
Ik heb op internet en dit forum gezocht naar reviews van dit specifieke 4 cylinder model, maar ik kan weinig echt uitgebreide reviews vinden.
Ik hoor graag jullie ervaringen, tips en adviezen over dit model, die als ik het goed begrijp "Corporate Lease Business" genoemd wordt.
Een aantal vragen van mijn kant:
- Is dit een betrouwbare motor in vergelijking tot andere e61 motoren?
- Niet het allerbelangrijkste, maar voelt een 4 cylinder erg anders aan dan een 6 cilinder?
- Zijn er bekende problemen met dit model en dingen waar je op moet letten?
- Ik ga max 10.0000 km (ca. 5000/5000 stad/snelweg) per jaar rijden, is een model met ongeveer 200.000 km aan te raden? Ik veracht dat ik de auto circa 4/5 jaar ga gebruiken, maar misschien ook wel langer.
Mvg,
Bas
Re: 520i Corporate Lease Business
Met stip op 1 denk ik. Het ontstaan van kabelbreuk bij achterklepschanieren.
2. Microswitch achterruit
3. Antenne versteker (diversitiy)
4. Niveau regeling
5. Panoramadak
6. Achterlichten laten vocht binnen (volgens mij te verhelpen door de achterzijde/d-stijl van de lampunits igoed schoon te houden)
7compressor leidingen??
Bovenstaande overgenomen van andere topic "aankoopadvies e61 525ii/530i".
Veel succes met je aankoop.
2. Microswitch achterruit
3. Antenne versteker (diversitiy)
4. Niveau regeling
5. Panoramadak
6. Achterlichten laten vocht binnen (volgens mij te verhelpen door de achterzijde/d-stijl van de lampunits igoed schoon te houden)
7compressor leidingen??
Bovenstaande overgenomen van andere topic "aankoopadvies e61 525ii/530i".
Veel succes met je aankoop.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Re: 520i Corporate Lease Business
Vocht probleem in achterlichten is mij volledig onbekend. Niet bij mijn oude pre-LCI of bij mijn huidige Lci lichten. Lijkt me dat ze slecht gemonteerd zijn of beschadigd.
525d E61 2007 pre-LCI
-
- Berichten: 396
- Lid geworden op: 21 apr 2015, 20:08
- Locatie: Broek op Langedijk
Re: 520i Corporate Lease Business
ik heb 'm, de 520i E61 LCI corporate lease business.
De 4-cilinder loopt prima! op de snelweg een hele stille auto en als je een keer gas geeft dan komt hij prima mee in het verkeer. Verwacht geen schop in je rug als je dat doet maar het kan er mee door. op de snelweg gebruikt hij ongeveer 6 liter op de 100km (cruise control)
Op vakantie heb ik met afgeladen auto (bank plat en tot het plafond gevuld) 998 km op een volle tank gereden (vooral snelweg).
Naast alle bekende (en door ehombie hierboven benoemde) E61 kwaaltjes moet je er ook rekening mee houden dat de N43B20A motor een beetje als een diesel klinkt, vooral stationair. Dat komt door de gelaagde verbranding en is volkomen normaal maar was voor mij wel even wennen. Ik tank eigenlijk alleen maar euro 98 omdat de motor een vrij hoge compressieverhouding heeft voor een benzine, hiermee loopt hij dan net wat mooier en soepeler.
Hij is gevoelig voor goed onderhoud, zorg voor de juiste olie en vervang deze eerder te vroeg dan te laat. Omdat het een DI motor is vervuilt hij enorm van binnen. Voorgeschreven is olie iedere 30.000km, ik hou 20.000 aan.
Voor de verstuivers en bobines is een omruilprogramma geweest bij BMW, als dit is gedaan dan moet het goed gaan.
De 4 cilinders van BMW hebben nog wel eens de neiging om wat te schokken tijdens het rijden, dit is te verhelpen door het inlaat traject te reinigen, dit slibt dicht.
Toen ik die van mij kocht stond er 170000 op de teller, ik heb hem toen een uitvoerige grote beurt gegeven, de automaat laten spoelen bij zf en de runflat banden er af gegooid, alle computers laten updaten bij de dealer. de auto rijdt nu als een zonnetje en staat inmiddels op 208000.
Voor binnenkort staat op de planning de distributieketting op rek laten controleren en de vacuümpomp sensor laten monteren waarvoor een terugroepactie is geweest pas geleden (dus kosteloos).
Samengevat, als je geen snelheidsmonster wilt en dan is het een prima keuze, let wel goed op dat hij zijn onderhoud heeft gehad en bezuinig daar ook niet op.
De 4-cilinder loopt prima! op de snelweg een hele stille auto en als je een keer gas geeft dan komt hij prima mee in het verkeer. Verwacht geen schop in je rug als je dat doet maar het kan er mee door. op de snelweg gebruikt hij ongeveer 6 liter op de 100km (cruise control)
Op vakantie heb ik met afgeladen auto (bank plat en tot het plafond gevuld) 998 km op een volle tank gereden (vooral snelweg).
Naast alle bekende (en door ehombie hierboven benoemde) E61 kwaaltjes moet je er ook rekening mee houden dat de N43B20A motor een beetje als een diesel klinkt, vooral stationair. Dat komt door de gelaagde verbranding en is volkomen normaal maar was voor mij wel even wennen. Ik tank eigenlijk alleen maar euro 98 omdat de motor een vrij hoge compressieverhouding heeft voor een benzine, hiermee loopt hij dan net wat mooier en soepeler.
Hij is gevoelig voor goed onderhoud, zorg voor de juiste olie en vervang deze eerder te vroeg dan te laat. Omdat het een DI motor is vervuilt hij enorm van binnen. Voorgeschreven is olie iedere 30.000km, ik hou 20.000 aan.
Voor de verstuivers en bobines is een omruilprogramma geweest bij BMW, als dit is gedaan dan moet het goed gaan.
De 4 cilinders van BMW hebben nog wel eens de neiging om wat te schokken tijdens het rijden, dit is te verhelpen door het inlaat traject te reinigen, dit slibt dicht.
Toen ik die van mij kocht stond er 170000 op de teller, ik heb hem toen een uitvoerige grote beurt gegeven, de automaat laten spoelen bij zf en de runflat banden er af gegooid, alle computers laten updaten bij de dealer. de auto rijdt nu als een zonnetje en staat inmiddels op 208000.
Voor binnenkort staat op de planning de distributieketting op rek laten controleren en de vacuümpomp sensor laten monteren waarvoor een terugroepactie is geweest pas geleden (dus kosteloos).
Samengevat, als je geen snelheidsmonster wilt en dan is het een prima keuze, let wel goed op dat hij zijn onderhoud heeft gehad en bezuinig daar ook niet op.
onderstuur is als je de muur met de voorkant raakt,
overstuur is als je de muur met de achterkant raakt
paardenkracht is hoe hard je de muur raakt
en koppel is hoe ver je de muur meesleept.
overstuur is als je de muur met de achterkant raakt
paardenkracht is hoe hard je de muur raakt
en koppel is hoe ver je de muur meesleept.
Re: 520i Corporate Lease Business
Hartelijk dank voor jullie reacties, daar heb ik veel aan!
Goed om te horen dat de auto ook daadwerkelijk zuinig is.
Het is dus raadzaam om de auto goed te laten inspecteren voor aankoop. Ik heb zelf weinig verstand auto's. Is bijvoorbeeld een ANWB autocheck een idee om een goed beeld te krijgen van dit type auto?
Het volledig laten updaten van de auto lijkt mij een goed idee, kan je dat het beste bij de BMW dealer laten doen?
Goed om te horen dat de auto ook daadwerkelijk zuinig is.
Het is dus raadzaam om de auto goed te laten inspecteren voor aankoop. Ik heb zelf weinig verstand auto's. Is bijvoorbeeld een ANWB autocheck een idee om een goed beeld te krijgen van dit type auto?
Het volledig laten updaten van de auto lijkt mij een goed idee, kan je dat het beste bij de BMW dealer laten doen?
-
- Berichten: 396
- Lid geworden op: 21 apr 2015, 20:08
- Locatie: Broek op Langedijk
Re: 520i Corporate Lease Business
Ik heb er voor gekozen de auto te laten checken door de dealer, zij zijn toch net iets meer op de hoogte van alle "zwakke" punten van deze autos. Ook updaten heb ik gewoon daar laten doen. Ik was 150,- kwijt voor een volledige update waarbij op 2 computers na alles van nieuwe software is voorzien. (die 2 was geen update voor)
Volgens mij kun je bij een dealer ook wel afspreken dat je langskomt voor een aankoopkeuring, geen idee wat ze er voor rekenen maar als het je op lange termijn een hoop ellende scheelt...
Nog even wat anders: die van mij heeft prof navigatie en stembediening (en de nieuwere CIC, dus met harde schijf). In eerste instantie vond ik het niet nodig en heb ik ook naar andere auto's gekeken die dat niet hadden, maar na een paar weken wil ik niet anders meer. Als je nu de keuze hebt, que prijs ontloopt het elkaar niet zo of het er nu wel of niet inzit maar qua gemak wel!
Volgens mij kun je bij een dealer ook wel afspreken dat je langskomt voor een aankoopkeuring, geen idee wat ze er voor rekenen maar als het je op lange termijn een hoop ellende scheelt...
Nog even wat anders: die van mij heeft prof navigatie en stembediening (en de nieuwere CIC, dus met harde schijf). In eerste instantie vond ik het niet nodig en heb ik ook naar andere auto's gekeken die dat niet hadden, maar na een paar weken wil ik niet anders meer. Als je nu de keuze hebt, que prijs ontloopt het elkaar niet zo of het er nu wel of niet inzit maar qua gemak wel!
onderstuur is als je de muur met de voorkant raakt,
overstuur is als je de muur met de achterkant raakt
paardenkracht is hoe hard je de muur raakt
en koppel is hoe ver je de muur meesleept.
overstuur is als je de muur met de achterkant raakt
paardenkracht is hoe hard je de muur raakt
en koppel is hoe ver je de muur meesleept.
Re: 520i Corporate Lease Business
thijsvanzwam schreef:Ik heb er voor gekozen de auto te laten checken door de dealer, zij zijn toch net iets meer op de hoogte van alle "zwakke" punten van deze autos. Ook updaten heb ik gewoon daar laten doen. Ik was 150,- kwijt voor een volledige update waarbij op 2 computers na alles van nieuwe software is voorzien. (die 2 was geen update voor)
Volgens mij kun je bij een dealer ook wel afspreken dat je langskomt voor een aankoopkeuring, geen idee wat ze er voor rekenen maar als het je op lange termijn een hoop ellende scheelt...
Nog even wat anders: die van mij heeft prof navigatie en stembediening (en de nieuwere CIC, dus met harde schijf). In eerste instantie vond ik het niet nodig en heb ik ook naar andere auto's gekeken die dat niet hadden, maar na een paar weken wil ik niet anders meer. Als je nu de keuze hebt, que prijs ontloopt het elkaar niet zo of het er nu wel of niet inzit maar qua gemak wel!
Welke updates zijn er zoal gedaan en voor welke computers?
Ik zal binnenkort ook maar eens informeren of er bepaalde terugroep acties zijn.
Heb onlangs ook een 520i gekocht uit 2010.
-
- Berichten: 396
- Lid geworden op: 21 apr 2015, 20:08
- Locatie: Broek op Langedijk
Re: 520i Corporate Lease Business
Ik heb de auto naar de dealer gebracht voor een complete update van alles wat er te updaten viel. De motor, automaat, klimaatcontrole, bodymodule, verlichtingsmodule, CIC en alles wat er verder inzit hadden allemaal wat te verbeteren. De enige twee die niet werden geüpdatet waren de trekhaak en het alarm.
Het meeste merk je niets van, hij rijdt niet in ene sneller, maar wat vooral merkte is dat hij iets soepeler schakelt, de regensensor niet meteen in paniek raakt bij een spettertje (want daar werd ik echt zenuwachtig van) en dat de dagrijverlichting wat beter reageert (niet meer overschakelen naar normaal licht bij iedere schaduw van een boom)
de terugroepactie is het laten plaatsen van een extra sensor die je remdruk bewaakt, als je die laat monteren dan updaten ze de auto sowieso dus misschien doe je er verstandiger aan om alleen terug te gaan voor die terugroep, dan kost de update je verder ook niets.
Het meeste merk je niets van, hij rijdt niet in ene sneller, maar wat vooral merkte is dat hij iets soepeler schakelt, de regensensor niet meteen in paniek raakt bij een spettertje (want daar werd ik echt zenuwachtig van) en dat de dagrijverlichting wat beter reageert (niet meer overschakelen naar normaal licht bij iedere schaduw van een boom)
de terugroepactie is het laten plaatsen van een extra sensor die je remdruk bewaakt, als je die laat monteren dan updaten ze de auto sowieso dus misschien doe je er verstandiger aan om alleen terug te gaan voor die terugroep, dan kost de update je verder ook niets.
onderstuur is als je de muur met de voorkant raakt,
overstuur is als je de muur met de achterkant raakt
paardenkracht is hoe hard je de muur raakt
en koppel is hoe ver je de muur meesleept.
overstuur is als je de muur met de achterkant raakt
paardenkracht is hoe hard je de muur raakt
en koppel is hoe ver je de muur meesleept.
Re: 520i Corporate Lease Business
Top! Bedankt voor de tip! Ik ga eens informeren of ik daar zo mee terecht kan bij ze!
Re: 520i Corporate Lease Business
Beste Thijs,thijsvanzwam schreef:ik heb 'm, de 520i E61 LCI corporate lease business.
De 4-cilinder loopt prima! op de snelweg een hele stille auto en als je een keer gas geeft dan komt hij prima mee in het verkeer. Verwacht geen schop in je rug als je dat doet maar het kan er mee door. op de snelweg gebruikt hij ongeveer 6 liter op de 100km (cruise control)
Op vakantie heb ik met afgeladen auto (bank plat en tot het plafond gevuld) 998 km op een volle tank gereden (vooral snelweg).
Naast alle bekende (en door ehombie hierboven benoemde) E61 kwaaltjes moet je er ook rekening mee houden dat de N43B20A motor een beetje als een diesel klinkt, vooral stationair. Dat komt door de gelaagde verbranding en is volkomen normaal maar was voor mij wel even wennen. Ik tank eigenlijk alleen maar euro 98 omdat de motor een vrij hoge compressieverhouding heeft voor een benzine, hiermee loopt hij dan net wat mooier en soepeler.
Hij is gevoelig voor goed onderhoud, zorg voor de juiste olie en vervang deze eerder te vroeg dan te laat. Omdat het een DI motor is vervuilt hij enorm van binnen. Voorgeschreven is olie iedere 30.000km, ik hou 20.000 aan.
Voor de verstuivers en bobines is een omruilprogramma geweest bij BMW, als dit is gedaan dan moet het goed gaan.
De 4 cilinders van BMW hebben nog wel eens de neiging om wat te schokken tijdens het rijden, dit is te verhelpen door het inlaat traject te reinigen, dit slibt dicht.
Toen ik die van mij kocht stond er 170000 op de teller, ik heb hem toen een uitvoerige grote beurt gegeven, de automaat laten spoelen bij zf en de runflat banden er af gegooid, alle computers laten updaten bij de dealer. de auto rijdt nu als een zonnetje en staat inmiddels op 208000.
Voor binnenkort staat op de planning de distributieketting op rek laten controleren en de vacuümpomp sensor laten monteren waarvoor een terugroepactie is geweest pas geleden (dus kosteloos).
Samengevat, als je geen snelheidsmonster wilt en dan is het een prima keuze, let wel goed op dat hij zijn onderhoud heeft gehad en bezuinig daar ook niet op.
Uiteindelijk ben ik voor een E91 LCI 320i gegaan ipv van E61. Ik heb veel aan je tips gehad, heb er één met CIC die altijd dealer onderhouden is, ik krijg er ook nog een grote beurt bij. De distributieketting e.d. heb ik laten controleren met een aankoopkeuring. Nogmaals dank voor je tips!
-
- Berichten: 396
- Lid geworden op: 21 apr 2015, 20:08
- Locatie: Broek op Langedijk
Re: 520i Corporate Lease Business
Top! gefeliciteerd met je aankoop!
Hopelijk heb je er vele jaren plezier mee!
Hopelijk heb je er vele jaren plezier mee!
onderstuur is als je de muur met de voorkant raakt,
overstuur is als je de muur met de achterkant raakt
paardenkracht is hoe hard je de muur raakt
en koppel is hoe ver je de muur meesleept.
overstuur is als je de muur met de achterkant raakt
paardenkracht is hoe hard je de muur raakt
en koppel is hoe ver je de muur meesleept.